Het influencertopic #26

hahah lijkt wel gephotoshopt dit?!

12 likes

een vleeskeuring is toch totaal iets anders dan praten over de ingrepen van iemand? het ging hier vorige week nog over mommy make overs en iemands botoxvoorhoofd of iets in die richting.

17 likes

Nou ja het gaat de hele tijd over iemands lichaam die volgens mij ook niet eens influencer is

En dat het hier over andere dingen is gegaan in dit topic zoals botox, ik reageer toch hierop? Vind dat altijd zo’n rare opmerking, wat heeft dat hiermee te maken

3 likes

nou omdat dat precies hetzelfde is? er worden zo vaak zulke dingen besproken, vind je dat dan ook een vleeskeuring? en ik zie haar altijd op mijn fyp dus ze maakt wel tiktoks

5 likes

Misschien wel, weet ik veel ik heb die posts niet zo voor de geest? Ik vind het gewoon bijzonder om allemaal fotobewijs van iemands bbl/“heftige billen” te gaan verzamelen en het daarover te hebben, dat is wat ik bedoelde met vleeskeuring. Dat dat vaker gebeurt dat weet ik maar ik reageer nu toch hierop? Mag ik dat dan alleen vinden als ik hier op elke post iets zeg?

Misschien moet ik een aanpak doen zoals Violoncello in het wat eet je vanavond topic dan

7 likes

Ik vind het sowieso heel raar om commentaar op iemands lichaam te posten. Dat je iets denkt en vindt van een lichaam/gezicht, ok kan, alsnog niet echt aardig, maar dat je dan ook de behoefte voelt om het neer te pennen en helemaal foto’s op te zoeken en te posten om je mening duidelijk te maken en in sommige gevallen te vragen wat een andere forummer ervan vindt. Zo raar en erger me er dood aan: kijk eens in de spiegel en becommentarieĂ«er je spiegelbeeld en laat een ander. Zo zinloos ook? Gedrag of relaties bespreken is natuurlijk niet veel zinvoller, maar het voelt minder onaardig en oppervlakkig en gaat nog ergens om denk ik? Iemands normen en waarden bespreken ipv alleen bespreken dat iemand echt te veel of te weinig botox of fillers gebruikt en dan met specifieke voorbeelden.

10 likes

Moet de moraal politie altijd komen in dit roddeltopic? Misschien kunnen we beter bespreken hoe ziek het is dat een bbl genormaliseerd wordt

75 likes

Ik vind al die trends ook zorgelijk en bizar, maar dat is toch iets anders dan een foto posten van een specifiek iemand met “woww hebben jullie dit lichaam /gezicht gezien”

9 likes

Omdat je aan je uiterlijk normaal gezien niet zoveel kan doen, maar als je er net zelf bewust voor gekozen hebt om er zo uit te zien.

12 likes

Precies

En dan heeft ze ook nog gekozen voor een look die zo onnatuurlijk en extreem is dat iedereen wel ziet dat het het resultaat is van een niet medisch noodzakelijke ingreep
 Het lijkt me in zo’n geval totaal geen probleem haar lijf en daarmee haar keuzes te bespreken.

7 likes

Ik vind Michelle en haar nieuwe lover, weet zijn naam even niet meer, echt net moeder zoon. Vond hem al net zo’n puberjochie die net naar de middelbare gaat. Laatst zag ik een foto waarop ie een grote rugzak op zijn rug had, echt een brugklasser. Maar nu ze haar haar kort heeft kan ik het helemaal niet meer anders zien :sob:

30 likes

Ach kom op vrijwel iedereen doet iets aan diens uiterlijk?

@Beutyschooldropout ?? waar ligt de grens dan ofzo en wat hebben we er aan

Je hoeft het ook niet te bejubelen en een gesprek over wat er maatschappelijk aan de hand is lijkt me prima. Nou goed ik had een heel essay getypt maar ik hou het bij eens met @ellegirltalk

5 likes

En dan doen als het zoooo raar is. Ik zou nooit tegen iemand zelf zo’n opmerking maken of een comment achter laten maar dat het besproken wordt is toch niet gek?

Ik vind dit juist interessant, het enige wat ik in eerste instantie zei was dat het een vleeskeuring leek met de foto’s en commentaren (ik doelde ook niet op alle posts, heb ook niet gezegd dat het er helemaal niet over moet gaan, dat wordt ervan gemaakt)
Ik vind bbl zelf ook vrij absurd, en ook sneu om te zien hoe ver men kan gaan in het aanpassen van hun uiterlijk, maar sommige posts hier lijken me zelf nogal weinig bijdragen aan een discussie over “de normalisering van bbl”? Dat was het.

5 likes

Ahahahah cant unsee

4 likes

Idd niet direct iets zeggen of commenten.

Maar ook voor veel mensen geldt denk ik dat als ze dit IRL zien, ze achter hun rug om iets zouden zeggen of denken.

Ik vind wat @tskkie wel echt raak; dit is echt een heftige ingreep (en volgens mij niet alleen BBL) en hoeft heus niet genormaliseerd te worden. Dit is echt wel een ander kaliber dan botox.

6 likes

Oh sorry ik had het helemaal verkeerd begrepen het is inderdaad juist heel nobel om te vechten tegen het patriarchaat en normalisering tegen te gaan door individuele vrouwen hun keuzes te bekritiseren en/of veroordelen. :laughing:

What do you expect? Dit is geen activisme topic. Hier roddelen we over influencers en wannabe influencers.

3 likes

Dit soort reacties zijn nog irritanter dan de discussie zelf. We mogen best kritisch blijven naar wat wel en niet oke is en elkaar daar op aanspreken als het te ver gaat (ja nu kun je een discussie gaan voeren over wat te ver gaan is natuurlijk maar dat is even niet m’n punt).

Als je graag een plat roddeltopic wil zonder enige kritische noot hoop ik toch dat je hier niet helemaal goed zit

9 likes

Kritisch zijn mag, maar ik vind de verontwaardiging vaak vrij selectief. Verder zit ik hier prima.

10 likes