Het influencertopic #26

Ja mijn sympathie stopt op het moment dat je een armere vrouw in een veel kwetsbaardere positie dan de jouwe, vaak ook nog een vrouw van kleur die dan de kinderen van witte rijke mensen draagt wat al helemaal dubieus is, gaat uitbuiten omdat jij per se een kind wil en denkt dat jouw leven dus zoveel meer waard is dan het hare en je het kan uitbesteden.

Commercieel draagmoederschap is walgelijk.

106 likes

Ja je kunt wel tegelijkertijd empathie hebben voor iemand met onvervulde kinderwens en zelf andere grenzen hebben van wat je acceptabel vindt om met geld en platform voor elkaar te krijgen. Het is heel moeilijk om iemands wanhoop aan te zien maar het betekent niet dat je alles steunt. Ik ken ook mensen die bijv naar het buitenland zijn uitgeweken voor anonieme donors (mag niet in Nederland) en dat vind ik al best heftig. Het is ook niet waar dat iedereen met een onvervulde kinderwens tot het absolute medisch-ethische uiterste gaat als ze zich dat kunnen veroorloven, en ik geloof niet dat dat is omdat hun wens niet groot is ofzo. Het zijn ook wel verschillende manieren van omgaan met tegenslag en de willekeur van het leven.

Heel verdrietig in elk geval.

46 likes

Jaa dit… het is ook geen recht om een kind te krijgen. Als je een sterke kinderwens hebt snap ik echt dat je ver gaat, maar ik ken ook mensen die in fertiliteitstrajecten zitten die dan dingen zeggen als: ja jammer dat buitenlandse adoptie niet meer mag, want binnen NL zijn er maar 4 kinderen per jaar. Alsof het een soort prijs is die je kan winnen… persoonlijk lijkt het me juist goed dat er maar een paar kinderen per jaar geadopteerd hoeven te worden :’)

37 likes

Ik ben zelf onvruchtbaar. Gelukkig uiteindelijk wel moeder geworden maar heb wel een tijdje in die fertiliteit wereld rondgelopen. En hoewel het echt begrijpelijk is en heel verdrietig vind ik wel dat mensen soms echt heel ver/te ver gaan om zwanger te worden. Ook al die ā€˜wonderdokters’ in het buitenland die profiteren van de wanhoop van deze mensen vind ik walgelijk.

12 likes

Louder for the people in the back!

Ik heb veel gewerkt met geadopteerde kinderen en wat een shitshow is dat. Het is echt meer dan terecht dat buitenlandse adoptie niet meer mag, je hebt echt veel kennis nodig van het land van herkomst en o.a. hechtingsproblematiek om het enigszins aan te kunnen als adoptieouders.

31 likes

Ik volg/ken haar niet, maar heeft zij alle behandelopties die de NL zorg en zorgverzekering je biedt al ā€œopā€ ofzo dan? Wat heeft zij voor behandeling nodig wat er zo duur is en why de hel in Turkije, ik bedoel bijna alles kan ook in Belgie?

3 likes

Ze zei dat ze 4 ivf pogingen heeft gehad waarvan 3 vergoed. Haar partner is Turks geloof ik dat ze schreef dus wellicht daarom die keuze? En ik las geloof ik ook in de reacties dat ze een parallel traject in Belgiƫ doet?

4 likes

Ah oke, nouja allemaal zelf weten, maar dan maak je het wellicht ook wel onnodig extra duur?

5 likes

In NL krijg je 3 ivf behandelingen vergoed. Onderzoeken zijn ook beperkt tov wat er in het buitenland gebeurd.

3 likes

Op de GoFundMe pagina zegt ze:

ā€œIk ben tijdens mijn laatste miskraam via een Nederlandse arts gewezen op een behandeling in Turkije. Daarom ben ik december 2025 ook geopereerd aan mijn baarmoeder. Ik wil het traject daar voortzetten.ā€

2 likes

Zo, Lousje en die gecancelde vlucht is wel echt rot. Ooit iets dergelijks gehad in Engeland met KLM en dat was echt al chaos, geen informatie en gedoe. Laat staan hoe het bij haar gaat.

Maar ook hoe ze dan weer half ingaat op een man die naast haar wil zitten voor ā€˜een leuke avond’. Dat erop ingaan was dan blijkbaar niet serieus en ze ging godzijdank gewoon naar haar hotel, maar zo onverstandig om dan eerst die suggestie te gaan wekken. Ik denk inderdaad echt beter dat ze daar weg is, als het ooit nog lukt met de vlucht.

6 likes

Ja, gelukkig is ze - zonder koffer - gewoon thuis bij haar vrienden.

3 likes

Bonnie gaat verhuizen!

1 like

Compleet gemist dat ze iets nieuw zochten :scream: Zo lang woonden ze toch niet in hun huidige koophuis? Ben wel al een hele tijd de vlogs niet meer aan het kijken.

1 like

Ik denk al wel een jaar of vijf! Ze hebben ook niet gedeeld dat ze iets nieuws zochten in de vlogs. Denk toch de wens voor meer ruimte voor een tweede kindje en een tuin enzo.

3 likes

Ja ik vond hun woning initieel al niet heel geschikt als ā€˜forever home’ maar vond wel dat ze er op die manier over spraken destijds. Niet voor altijd maar toch wel langer dan 5 jaar, maar ik woon niet in Nederland dus misschien zijn dat daar wel gebruikelijke termijnen.

Heb de video met een knoop in mijn maag gekeken want ben zelf met mijn vriend aan het kijken om iets te kopen, we hebben alletwee een eigendom en dus in theorie een aardig budget, maar de stress die ik ervaar tijdens het huizenjagen kwam wel echt opborrelen bij de video van Bonnie :joy:

2 likes

Denk dat zij vooral ook de luxe hebben dat ze een goed budget hebben en daarom makkelijk iets nieuws kunnen kopen.

5 likes

Ik denk voor stellen die hun huis kopen voordat ze aan kinderen beginnen is 5 jaar wel een redelijke termijn, want vaak hebben ze dan een woning gekocht met 1 extra slaapkamer (vaak ook omdat je niet groter kan kopen ivm budget) en dan willen ze iets groters als er een tweede moet komen

9 likes

Mijn aankoopmakelaar zei steeds dat starters/jonge stellen vaak na 2 jaar alweer door willen/gaan naar een volgend huis, dus dan lijkt 5 jaar me heel netjes, haha.

2 likes

Huh hun huis is toch best wel groot? Zeker voor in de stad wonen :grimacing:

Drie slaapkamers waarvan ƩƩn hele grote en een prima woonkamer en eetkamer is toch best prima voor de stad? Zouden veel mensen een moord voor plegen (ook met kinderen).

34 likes