Ja ik snap dat ook niet zo
wel in de zin dat ze (inmiddels) waarschijnlijk de middelen hebben voor iets groters/met tuin etc, maar hun huidige huis lijkt me ruimschoots geschikt als āforever homeā?
Edit: helemaal het verkeerde topic!
Ohja dat is best groot. Ik denk vooral eigenlijk dat ze geen bovenwoning meer willen, want volgens mij was het best veel gedoe met dat ze de kinderwagen IN de auto moesten bewaren ofzo omdat hij nergens anders kon zijn in dat trappenhuis :ā)
Dat worden weer 3000 verhuisvlogs waar ik van ga genieten!!!
Ach ja als je het geld hebt en de wens hebt voor een tweede kindje, dan snap ik wel dat je ipv een bovenwoning een hele woning met tuin koopt! Ik zou het ook wel weten als ik het geld had haha ![]()
Ja snap ik helemaal maar dat is iets anders dan dat het niet geschikt zou zijn als forever home ![]()
Forever home klinkt alsof er een asieldier wordt geadopteerd.
Ja, rolde meteen met mān ogen toen ik die reactie zag maar die smileyreactie hebben we niet.
Alsof ze in een studio woonden. Dus staat compleet los dat ze lekker iets anders willen hĆØ, maar meer dat het een belachelijke opmerking is dat hun huidige geen āforever homeā is.
Nouuu ik denk dat ik wel zei dat ik het zelf niet geschikt vond, volgens de criteria die wij hanteren voor onze zoektocht en die eigenlijk vrij gelijkaardig zijn met de criteria die ze noemde in haar video van vandaag, vb. de 4 slaapkamers. Terwijl ik me herinner dat ze het destijds wel omschreef als een huis waar het leek alsof ze er langer zouden wonen. Ik ben niet wereldvreemd en ik weet dat hun huidige huis, dat ik ook gewoon mooi vind, uiteraard voldoet aan veel criteria voor anderen. Ik poneerde het niet als een objectief feit ![]()
Nee je zei dat je het initieel al niet geschikt vond terwijl zij dat zelf wel leken te vinden, maar dat had je op zich ook zelf kunnen teruglezen.
Wel inderdaad, vond being the keyword?
Ja you do you hoor, maar nu rechtpraten wat krom is komt beetje stom over.
Own het dan gewoon. Je bent echt niet de enige, zat mensen die alleen een landgoed in de bossen een forever home vinden. Daarom vind ik het ook zo een domme kwalificatie om bij anderen te gebruiken.
Ik own wat ik zei, ik vind het daarentegen wel incorrect om te doen alsof ik zei dat mijn standaard (=/= landgoed in de bossen voor alle duidelijkheid, ben ook gewoon in een centrumstad aan het zoeken
, maar zelfs dan) dƩ standaard is. Dat vind ik niet en heb ik niet zo gezegd. Ik vind/vond hun huidige huis niet geschikt op langetermijn maar het leek wel alsof zij dat wƩl vonden, wat compleet ok en realistisch is is, en daarom vond ik het gek dat ze na 5 jaar al iets anders hebben gekocht. Ik ben niet de huizenpolitie, maar in dit topic worden toch constant meningen gegeven over het leven van anderen. Heb ik hier iets anders gedaan? Merk dat het duidelijk in het verkeerde keelgat schiet bij sommigen, maar nogmaals ik wil hier zeker niet doen alsof bepaalde criteria universele criteria moeten zijn. Had het misschien beter kunnen verwoorden in ieder geval!
Wat maakt dat jij hun huidige huis niet geschikt vond/vindt voor de lange termijn? (Gewoon een vraag, niet aanvallend bedoeld.) Is het omdat het een bovenwoning is?
Ja, forever home oordelen vind ik gewoon in het algemeen echt iets waar ik allergisch voor ben hoor haha. Zo burgerlijk ofzo en vaak ook met weinig oog voor de realiteit van de rest van de maatschappij? Of dat nu een levensstijlkeuze is of een financiƫle, dat iemand dan niet precies zijn leven zou willen of kunnen inrichten als het niet in een bepaald kader zou passen.
En dat een appartement met volgens mij 3/4 slaapkamers dan niet een forever home zou kunnen zijn. Of überhaupt een appartement. En dan snap ik gewoon niet hoe dat niet geschikt zou kunnen zijn voor de lange termijn
Dat je wat anders wilt of andere wensen zelf hebt, tuurlijk? Maar niet geschikt??
Het gaat er denk ik meer om hoe je het zei dat een 5 kamer appartement midden in stad maar een tussenstap is icm dat jullie allebei eigendom en budget hebben. Dat klinkt gewoon best wel elitair en ver afstaand van de ervaring van de meeste mensen. Gaat er verder niet echt om of je een mening mag hebben of geven.
En dat je dan met een knoop in je maag de video hebt zitten bekijken ![]()
![]()
Ik vind het wel interessant dat Nederlanders steeds meer naar dat Vlaamse ideaalbeeld op zoek lijken te zijn met een riant huis op den buiten, waar ze kinderen kunnen baren en sterven op hun 86ste. Al is het waarschijnlijk ook buikgevoel.
Leuk voor ze hoe blij en excited ze zijn met hun nieuwe huis!
Zolang de huizenmarkt blijft hoe die nu is zit ik al in mijn forever home
scheelt weer het nastreven van een perfecte woning op een perfecte plek met 5 slaapkamer