En lekker veel schulden door je mega hypotheek niet te vergeten
Ik woon nu op <70m2 met mân partner en vind dat best ruim idd! Maar ik woonde hiervoor 4 jaar op 40m2 met hem en dat vond ik ook heel gezellig haha. Meer ruimte is ook maar meer spullen/meer schoonmaken.
Ik vond het als kind juist leuk om naar mân opa en oma en vriendinnetje te gaan die in een gallerijflat woonden, want ik vond de lift superleuk en die hoge gallerijen ook leuk om overheen te rennen haha
De indeling van een huis maakt ook echt verschil! Ik woon nu met mijn man op 100 m2, maar ons huis heeft een mini keuken waar je je kont niet kunt keren, laat staan met zân tweeĂ«n in de keuken bezig, maar wel een enorme zolder die we helemaal niet gebruiken. Wij zijn op zoek naar een nieuwe woning en zou prima op 80m2 kunnen wonen als dat slim is ingedeeld.
Itâs giving woonwagen
!
Oooh nee ik zie het helemaal niet als aanvallend! Het gaat me ook niet zo zeer om de ruimte, die is er genoeg nu. Alleen als hij gaat puberen is zân slaapkamer misschien wat klein, maar dat duurt echt nog 6/7 jaar.
Gaat me meer om appartement vs huis met tuin, zeker in de zomer. Maar ik heb bijvoorbeeld een hele grote woonkamer en bank ten opzichte van sommige âgrotereâ eengezinswoningen (vooral jaren 30 woningen) dus in de woonkamer kan echt heerlijk gespeeld worden. Maar nu in de zomer is hij liever bij vriendjes met een tuin en dat snap ik ook
Ja het is toch dat âplaatjeâ he? Zoveel mensen gaan hier ook de stad uit om de kinderen meer ruimte te geven en dat voelt dan toch soms alsof jij het dan niet goed doet ofzo. Terwijl, wij doen, net als jij, gewoon heel veel buiten! En alles is hier op loop en fietsafstand. En er is super veel te doen in de stad, dus dat trekt ons gewoon erg.
En, wij hebben het geluk gehad dit appartement een paar jaar geleden te kunnen kopen en hebben wel het geluk van een (binnen)tuin, maar als er vriendjes komen spelen, spelen ze alsnog 9 van de 10 keer liever binnen hoor! Fijn dat jullie het binnen zo fijn hebben toch ![]()
En hier zit het âm gewoon ook in toch? Ik zie zo vaak mensen keuzes maken omdat andere mensen keuzes maken⊠en dan zitten ze doodongelukkig in een nieuwbouwwoning in de polder terwijl ze het hartstikke leuk hadden in de stad. Je moet gewoon goed nadenken wat jij zĂ©lf wil en wat bij jouw leven past.
Ik zou bijv altijd liever een klein huis met grote tuin willen dan groot huis met kleine tuin. Want ik vind tuinieren leuk en mijn droom is een moestuin. Maar dat betekent niet dat ik vind dat je pas geslaagd bent in het leven als je een grote tuin hebt :â)
Ok boeie hoe jullie allemaal wonen ![]()
Idd, wat boeit het hoe jij of een ander woont. Dat vergelijken steeds op dit forum is zoooo vermoeiend.
Wordt hier ook meteen gedaan alsof je ondankbaar bent oid als je wat groter wilt/gaat wonen, zoals Bonnie.
letterlijk niemand zegt dat�
Ja ik ga zo vaak stuk om het begrijpend lezen niveau van dit forum.
En het onderhouden van zoân zwembad is ook kut, joh. Juist fijn dat dat ergens anders kan ![]()
je bedoelt het onderhouden van eenâŠopblaaszwembad?
Hoe groot is jullie zwembad?
25 meter
Hier zit ook onderhoud aan hoor, gedoe met filters, chloortabletten, blaadjes eruit vissen etc. Ja niet zo eentje

Zo tokkie vind ik dat altijd, van die mega grote zwembaden
Ja als je een enorm opblaaszwembad van 12 bij 12 hebt misschien ja.
Maar gewoon een ding als dit? Wat volgens mij heel veel mensen hebben, dat valt toch wel mee.

Vond het ook gewoon een bijzondere reactie weer. Iemand geeft aan van ik zou het eigenlijk wel leuk vinden om een tuin te hebben en daar een zwembadje voor mn kind neer te zetten. En dan is de reactie dat het onderhoud kut is. Alsof het onderhoud van zwembad zoals hierboven opweegt tegen het plezier van je kind.
De beste tip is er geen kinderen in laten, scheelt een hoop viezigheid ![]()