ik heb een hond én ga komende week kamperen, komt wel heel dichtbij nu
Je post staat nu op haar stories en ze wil er een post over maken
En FF is ook in het algemeen benoemd onder de Netflix documentary reel van 3 uur geleden.
ik vind die aanvallen op chanel nu wel echt overdreven hoor, het ging hier vorige week ook al over. ze maakt gratis educatieve content die meestal nuttig is en heeft heel vaak goede video’s. deze take begrijp ik ook niet helemaal maar ik vind alle reacties (ook buiten dit forum) zo overtrokken. iemand heeft gewoon een andere mening, boeiend
Is dit bestdressed? Ik vroeg mij al af wat er met haar gebeurd was, ik vond haar zo leuk!
Chanel wordt over het algemeen ook gewoon gewaardeerd. En alleen die post wordt “afgekraakt”. Risico vh vak.
Ik heb trouwens geen insta maar hoe zijn de comments zelf dan onder zo’n post?
Eens! Ik ben het soms ook niet met haar eens, maar ze brengt heel veel licht aan belagrijke onderwerpen. Ook deelt ze hele interessante en onderbouwde meningen, waar ik zelf veel van heb mogen leren
![]()
Lol jullie zijn toch altijd zo gepassioneerd over het recht om influencers te bespreken? Dat mag andersom dus ook hè.
ik zei ook buiten dit forum he. en de reacties hier vind ik net zo goed dom, we weten dat zij vaak al dingen over zich heen krijgt en dat mensen dan ook hier op elke slak zout te gaan leggen vind ik jammer.
oh dit was als reactie op @Pininhetweb en ook gelijk antwoord op jou @Sproetjes
Ohja deze comments gaan echt veel te ver en geenstijl is kut.
Ik vind het eigenlijk wel lachwekkend hoeveel mensen helemaal wild worden van haar mening. Alsof de politie morgen op de stoep staat om Tijgertje op te halen. ![]()
Het gaat hen ook echt niet om hun huisdier. Veel mensen gebruiken (misbruiken) dit gewoon als aanknopingspunt om vrijelijk hun racisme te uiten! Ik vind de reacties die zij krijg echt schandalig.
Ik heb hier ook wat geplaatst hoor nav haar post over het hebben van huisdieren (en wat ik er hypocriet aan vond), maar dat was inhoudelijk daarop. Je kunt wat vinden van haar take op het hebben van huisdieren, maar dat is echt geen excuus om die racistische bullshit op haar te dumpen.
In dat opzicht ook echt respect voor haar: Chanels posts zijn zo educatief (en idd gratis), en als dank moet je dan met zoveel haat dealen.
Ik snap haar take ook niet echt (vooral niet omdat se de vee-industrie erbuiten laat en daar heb ik juist vaker over gelezen, de overeenkomsten tussen kolonialisme en de vee-industrie) maar zo veel mensen voelen zich zo persoonlijk aangevallen door alles wat zij zegt…
Overigens vraag ik me af of we hier over een aantal jaar heel anders naar kijken. Toen Doutzen zei dat ZP echt niet kon, bij dwdd, viel ook heel NL over haar heen en nu is dat (gelukkig) breed gedragen
Er zijn een aantal dingen wat deze fiets specifiek heel goed maken
en je betaald apart voor een extra bankje
In de eerste paar zinnen van een artikel van Emmy op Cynthia’s website. Zij biedt ‘lekker lezende blogposts’ aan als betaalde dienst op haar eigen website ![]()
En als je geen geld hebt/wilt uitgeven aan tekstredactie, kun je dan je teksten niet op zijn minst door ChatGPT of een andere LLM jagen om zulke simpele foutjes eruit te halen? Of kunnen die dat niet?
I cry
. Mijn taalgebruik is natuurlijk niet foutloos maar dit is pijnlijk. Zag het vandaag op mijn werk ook nog. Iemand die wat schrijft ipv die. En dat zijn dan mensen met een zeer hoge opleiding die voor 99% uit taal bestaat ![]()
Eens, de reacties zijn vrij heftig. Ik weet nog niet wat ik van exact haar take vind, maar ik vind het onderwerp huisdieren en kolonialisme wel interessant. Je hoeft het niet met haar eens te zijn, maar misschien raakt ze wel ergens aan? Een simple rondje googelen levert best wat (ogenschijnlijk) interessante (wetenschappelijke) artikelen op over het inzetten van (huis)dieren tijdens de koloniale overheersing in veel verschillende landen, het idee van ‘purebred’ dat werd geïntroduceerd en het zien van vrij lopende honden als een probleem dat opgelost dient te worden. Heb me verder niet ingelezen en sluit ook niet volledig aan op haar take, maar ik vind het wel een mooie ingang om je een beetje te verdiepen ofzo.
Haha moet wel lachen om Wappiedoutzen als voorbeeld😂
Maar ik denk dat je als voorvechter van verandering (helaas) altijd te maken hebt met weerstand. Of dat nu gaat om racisme, vrouwenrechte, lhbtqia+ etc.
Denk dat Chanel dat ook weet en het daarom ook volhoudt. Maakt de wanstaltige reacties van mensen overigens niet minder schrijnend.
Ik ben juist blij dat zij zelf schrijft, lees liever menselijke foutjes en persoonlijkheid dan al daf AI.
Ik denk ook dat Chanel mensen toch vaak een morele spiegel voorhoudt die ongemakkelijk voelt, dus wanneer ze dan een post heeft die een beetje twijfelachtig is duiken mensen erop, want als zij ‘doorgeslagen’ is zouden we haar vorige posts ook niet serieus hoeven nemen en is dat ongemakkelijke gevoel dat onze maatschappij fundamenteel racistisch is weg.