Het influencertopic #26

Er zijn een aantal dingen wat deze fiets specifiek heel goed maken

en je betaald apart voor een extra bankje

In de eerste paar zinnen van een artikel van Emmy op Cynthia’s website. Zij biedt ‘lekker lezende blogposts’ aan als betaalde dienst op haar eigen website :cry:

En als je geen geld hebt/wilt uitgeven aan tekstredactie, kun je dan je teksten niet op zijn minst door ChatGPT of een andere LLM jagen om zulke simpele foutjes eruit te halen? Of kunnen die dat niet?

16 likes

I cry :sob:. Mijn taalgebruik is natuurlijk niet foutloos maar dit is pijnlijk. Zag het vandaag op mijn werk ook nog. Iemand die wat schrijft ipv die. En dat zijn dan mensen met een zeer hoge opleiding die voor 99% uit taal bestaat :sob:

5 likes

Eens, de reacties zijn vrij heftig. Ik weet nog niet wat ik van exact haar take vind, maar ik vind het onderwerp huisdieren en kolonialisme wel interessant. Je hoeft het niet met haar eens te zijn, maar misschien raakt ze wel ergens aan? Een simple rondje googelen levert best wat (ogenschijnlijk) interessante (wetenschappelijke) artikelen op over het inzetten van (huis)dieren tijdens de koloniale overheersing in veel verschillende landen, het idee van ‘purebred’ dat werd geïntroduceerd en het zien van vrij lopende honden als een probleem dat opgelost dient te worden. Heb me verder niet ingelezen en sluit ook niet volledig aan op haar take, maar ik vind het wel een mooie ingang om je een beetje te verdiepen ofzo.

21 likes

Haha moet wel lachen om Wappiedoutzen als voorbeeld😂

Maar ik denk dat je als voorvechter van verandering (helaas) altijd te maken hebt met weerstand. Of dat nu gaat om racisme, vrouwenrechte, lhbtqia+ etc.

Denk dat Chanel dat ook weet en het daarom ook volhoudt. Maakt de wanstaltige reacties van mensen overigens niet minder schrijnend.

4 likes

Ik ben juist blij dat zij zelf schrijft, lees liever menselijke foutjes en persoonlijkheid dan al daf AI.

6 likes

Ik denk ook dat Chanel mensen toch vaak een morele spiegel voorhoudt die ongemakkelijk voelt, dus wanneer ze dan een post heeft die een beetje twijfelachtig is duiken mensen erop, want als zij ‘doorgeslagen’ is zouden we haar vorige posts ook niet serieus hoeven nemen en is dat ongemakkelijke gevoel dat onze maatschappij fundamenteel racistisch is weg.

37 likes

Er is toch nog een verschil tussen met AI schrijven of verwachten dat een blogger met tig jaren ervaring correct schrijft? Het is niet het groot dictee der Nederlandse taal dat ze moet schrijven.

Je mag hier toch meer van verwachten.

34 likes

Huh, waarom zouden we haar vorige posts ook niet serieus hoeven nemen als deze specifieke post doorgeslagen zou zijn? Ze is toch ook geen heilige die altijd gelijk heeft of krijgt? Je kan het toch heel vaak eens zijn en een keer niet

7 likes

Dat ze zelf schrijft is toch geen excuus voor zulke simpele fouten. Stam+t en gebruik van verwijzend voornaamwoord leer je op de basisschool, is geen rocket science.

En als je daar niet goed in bent, dan moet je je teksten laten controleren. Natuurlijk het liefst door een echt persoon, maar als je daar geen geld voor hebt (of geen geld aan wilt uitgeven) is het minste wat je kunt doen het even door een AI halen. En dat is iets heel anders dan het door een AI laten schrijven.

14 likes

Ja dit. Zelfs de spelcheck van word is tegenwoordig super goed. Ik maak heel veel fouten, vooral als ik snel even iets typ, maar belangrijke dingen of werk gaan altijd eerst door de spelcheck. Lijkt me ook wel the bare minimum als je een blog schrijft

7 likes

Ik zat op insta te kijken naar het bloemenbedrijf van Diana en kwam zo uit op haar persoonlijke profiel. Alle foto’s met haar vriend (of verloofde?) zijn weg en op die van hem ook

4 likes

Kwam hem laatst tegen op een dating app ook.

4 likes

Ik bedoel dat mensen zo denken, van ‘zie je wel, die was al de hele tijd extreem’. In plaats van: hm, deze keer ben ik het niet met haar eens, maar voor de rest wel.

8 likes

Ik mis haar vlogs, altijd zo lekker cosy.

12 likes

jaa ik ook! zo’n leuke sfeer, vooral toen ze in Engeland woonde

6 likes

Zij leken mij altijd een heel leuk stel. En ook tof dat ze haar eigen bloemenzaak heeft geopend ipv alleen influencen.

6 likes

Nicola Ebbink heeft een video gepost waar je niet jaloers op hoeft te zijn bij haar. Ze zegt dat ze een extreem kritische moeder heeft en dat ze nooit te horen krijgt dat ze iets goed doet. Als je dat weet kan ik bepaalde dingetjes wel begrijpen. Wel echt sneu.

9 likes

Eline Leonie Audrey is mijn bec. Kan niet uitleggen waarom, maar altijd als zij op mijn tijdlijn voorbij komt vind ik het verschrikkelijk om naar te kijken.

10 likes

Ik ging op zoek naar haar youtube kanaal maar kreeg 'm niet gevonden, wél deze klassieker Ik heb een bad hairday, 18 jaar geleden alweer damnn.

10 likes

Ja!! Maar ik kijk de video’s vaak wel helemaal? Weet niet wat ik mezelf aandoe. De post van vandaag is wel heel erg.

8 likes