Het influencertopic #26

Inmiddels verwijderd!

3 likes

Maar als ik het goed begrijp is ze tijdelijk postbode geweest en is ze daar ontslagen. Dus ze wilde wel??

Mensen doen echt alsof ze een betaalde sabbatical heeft genomen op kosten van de staat.

34 likes

Maar als je net afgestudeerd bent heb je toch helemaal geen recht op ww? Daarvoor moet je ontslagen worden. Hoogstens op bijstand maar daar gaat het hier helemaal niet over.

18 likes

Ik heb het 1 minuut geleden nog op TikTok gezien

9 likes

Ah ja de eeuwige werken voor je geld. Want oh wee als je in dit land niet elke seconde maximaal productief bent! En als je het dan waagt om (tijdelijk) een uitkering te krijgen mag je alleen maar dankbaar en nederig zijn want de hardwerkende burger draait op voor jouw gemak.

45 likes

Ja, dat snap ik :’) er gaan teveel onderwerpen en discussies langs elkaar heen in dit topic

Anyway, als je recht hebt op WW heb je er recht op he. Dat vind ik helemaal prima. Maar het ging ook over dat men vind dat je recht hebt op een baan die je 100% leuk vind/voor opgeleid bent en ik zeg dus juist: het kan heus geen kwaad om tijdelijk iets te doen om geld te verdienen terwijl je doorzoekt naar een baan die goed past (meer in algemene zin, niet toepasbaar op deze situatie want geen idee wat de situatie van deze vrouw is)

13 likes

Jep, alles en iedereen die niet fulltime kan werken is een uitkeringstrekker :roll_eyes:

2 likes

Maar echt hoor. Er wordt echt gedaan alsof deze Ditte op haar luie reet op de bank zit te wachten totdat iemand haar uit het niets haar perfecte baan aanbiedt, terwijl als je als postbode hebt gewerkt je nou niet bepaald “werkschuw tuig” bent vermoed ik. Lijkt me dat het UWV een stuk beter kan beoordelen of iemand genoeg doet om nieuw werk te vinden dan een stel zure kutten op een forum of een of andere fluflu die loopt te ragebaiten

8 likes

Nou dit had ik dus ook. Zit meneer de influencer te verkondigen dat een 28 urige werkweek eigenlijk 80% niet werken en chillen is. Ja in zijn (privileged) leven misschien.

Daarbij: je krijgt alleen ww als je niet zelf schuldig bent aan het ontslag (denk aan: werkgever nam initiatief, zwaarwegende redenen, vso).
Dus het is niet zo dat jan en alleman maar gezellig een betaald tussenjaar kan nemen op kosten van het UWV (Om in Viccle zijn taal te blijven).

Misschien kan Viccle een keer een filmpje maken over hoe irritant het is als mensen zich ergens over uitspreken terwijl ze er geen verstand van hebben.

19 likes

Ze heeft vorig jaar ontslag genomen en wil nadenken over hoe ze haar leven opnieuw wil inrichten.

3 likes

Ik heb dat ook gedaan ruim jaar geleden maar kreeg geen ww , nu wist ik dat natuurlijk wel dus had een buffer voor m’n sabbatical. Dus zij had wel een afspraak met haar oude werkgever over t ontslag om ww te krijgen

1 like

Ja gewoon een VSO waarschijnlijk, komt gewoon veel voor en is vaak prima met je werkgever te regelen.

4 likes

Lol jezus de vrouw waar het nu om gaat werkte in een AZC (jullie natuurlijk ook allemaal voordat je je eigen bedrijf begon of tijdens je studie) en krijgt nu een beetje uitkering terwijl ze passend werk zoekt en als freelancer bijklust en deels van haar spaargeld leeft. En dan in het Viccle & zijn aanhangers verhaal is zij lui en een uitkeringvreter die maar even eens moet leren wat werken voor je geld is? Zoals
 hij??? Dit is zo dystopisch.

102 likes

Haha ik vond dit ook zo intens treurig dat hij dit blijkbaar heeft uitgerekend. Een 40-urige werkweek zal ook maar iets van 25% zijn trouwens. Dus dan heb je 75% van je tijd om te chillen. Waarom werken we eigenlijk niet allemaal 80 uur per week??

18 likes

En 100% dat die mensen en viccletje zelf ook gewoon gretig gebruik zouden maken van hun recht op ww mochten ze ooit hun baan verliezen. Sneuneuzerig gedoe ok ik hou er nu over op

15 likes

Mensen die WW is NIET van een baan waar ze zelf ontslag heeft genomen want dat kan niet!!! (Of ja behalve VSO maar de getallen kloppen er ook gewoon niet voor en het gaat altijd om je laatste baan niet). Dus dat hele “spaar voor je sabbatical” is ook niet relevant

12 likes

Viccle bewijst maar weer dat hij echt een succle en een eiccle is.

98 likes

Ze heeft daarna nog parttime als bezorger bij PostNL gewerkt, ww is daar vast van

6 likes
Viccle?
  • VikkĂ»l
  • Vie-kléé
  • Vie-klĂšh
  • Vaikel

0 stemmers

4 likes

Viklul

71 likes