Het influencertopic #26

En 100% dat die mensen en viccletje zelf ook gewoon gretig gebruik zouden maken van hun recht op ww mochten ze ooit hun baan verliezen. Sneuneuzerig gedoe ok ik hou er nu over op

15 likes

Mensen die WW is NIET van een baan waar ze zelf ontslag heeft genomen want dat kan niet!!! (Of ja behalve VSO maar de getallen kloppen er ook gewoon niet voor en het gaat altijd om je laatste baan niet). Dus dat hele “spaar voor je sabbatical” is ook niet relevant

12 likes

Viccle bewijst maar weer dat hij echt een succle en een eiccle is.

95 likes

Ze heeft daarna nog parttime als bezorger bij PostNL gewerkt, ww is daar vast van

5 likes
Viccle?
  • Vikkûl
  • Vie-kléé
  • Vie-klèh
  • Vaikel

0 stemmers

2 likes

Viklul

68 likes

Maar dat moet dan minstens een half jaar zijn geweest volgens de ww regels

1 like

Ik denk dat de uren dat mensen zich nu druk hebben lopen maken om die ww, de maatschappij meer hebben gekost dan de hele ww van die meid.

33 likes

Ik lees het als vik-luh

16 likes

Maar ontslag nemen en dat vervolgens zo regelen met je werkgever dat je een VSO overeenkomt gebeurt toch vrij veel? Ik zie dit echt redelijk vaak (alleen dit jaar al 2x binnen een jaar) in mijn directe omgeving. En vervolgens dan idd 2jr thuis na denken wat je wil in het leven met doorbetaalde kinderopvang :sweat_smile:
iemand zei min laatst: je moet nooit zelf ontslag nemen, 9/10x valt er wel wat uit te halen ook al heb je al een andere baan.
Ja you do you, alsof ik daar iets aan kan doen als het al nodig zou zijn :rofl:

@Evenveel haha ja als al die uren nou eens vrijwilligerswerk in dat verzorgingstehuis waren :pray:t3::sparkles:

7 likes

Ja volgens mij komt dat ook best veel voor.
Maar bij een ww krijg je tot 3 maanden na je ontslag kinderopvangtoeslag - en je mag je uren opmaken, maar daarna moet je dat zelf betalen.

2 likes

Inderdaad en waar hebben we het over? 2000 euro netto is echt een minimale inkomenseis. Al helemaal voor Amsterdam, maar ook in elk mini dorp zijn huren duur, energie/benzine duur, boodschappen duur. 2000 is echt heel bescheiden.

11 likes

Nee dat klopt niet. Je moet inderdaad in de 36 weken voorafgaand aan je ww-aanvraag er minstens 26 gewerkt hebben, maar dat mag ook bij meerdere werkgevers zijn.

3 likes

Omg wat heeft de kinderopvang hier nou weer mee te maken

22 likes

back to beuty plz :cry: :cry: :cry:

25 likes

Ah ja deze mensen hebben dus beide eerste half jaar dit geregeld dus die mogen waarschijnlijk dit hele jaar nog uitzitten dan haha

4 likes

Ja, deze hersenkronkel kan ik echt niet volgen.

2 likes

Ik heb ontslag genomen ergens na 3,5 jaar werken. Officieel 2 weken werkloos geweest (ivm met heel veel vakantie dagen wel 2 maanden vrij) daarna 5 maanden gewerkt tijdelijk contract, daarna ww aangevraagd, afgewezen, met als reden je hebt ontslag genomen en erna niet minstens 6 maanden gewerkt

3 likes

Iemand met een voorliefde voor linked-in taal die zin heeft om de nieuwe insta post van Cynthia te ontleden? Heel veel woorden over niks en uiteindelijk kun je een gids kopen over hoe ze het doet maar wat de hoe is weet ik niet

4 likes

Hoe je gericht kunt journallen, lijkt me.

2 likes