Het influencertopic #26

En daardoor ontdek je dus precies niets nieuws over jezelf?

5 likes

Je ontdekt dat je iets wat je wel over jezelf wist, je niet altijd opschrijft. Totdat je dat wel doet en je dan er bewust(er?) naar kunt handelen. Ofzoiets.

Vind het ergens best jammer dat zo’n post eerder weerstand oproept dan iets anders, want ik geloof meteen dat dingen opschrijven (of nee, journallen :woozy_face:) best goed of helpend kan zijn. Maar de associatie die ik door Insta heb gekregen met dit onderwerp geeft me vooral jeuk.

Ik mis soms echt het enthousiasme wat ik vroeger had na het lezen van een beutyblog waardoor je het liefst asap naar de winkel rende :broken_heart:.

Mssn moet ik eens Substack openen voor daadwerkelijk goede posts hierover. Al vind ik het daar ook steeds lastiger om in te schatten of ik zweverige influencertaal kan verwachten, of gewoon goede en duidelijke tekst.

9 likes

Wat wel grappig is, is dat ik op mijn werk recentelijk regelmatig contact heb gehad met het management van Viccle omdat hij voor een nieuwe serie een dag wilde meewerken met mensen die nog echt met hun handen werken om te ervaren hoe dat is. En voor de FuLL eXpErIeNcE wilde hij dan zĆ©lfs gewóón mee lunchen met wat de mensen op de werkvloer lunchen. Maar goed, puntje bij paaltje was het niet zo’n full experience want Viclul wilde niet om 7 uur 's ochtends beginnen en een draaidag duurde voor hem maar 4 uur.

61 likes

Altijd als ik hier een discussie lees over sociale vangnetten vraag ik me af wie dan jullie vangnet is als de overheid dat niet is? (Retorische vraag dit). Weet niet hoor, maar die zes maanden (ik ben nog niet stokoud) ww tegen 70% gaan mij in ieder geval geen luxe aanvoelende betaalde sabattical geven. Na je 30ste nog denken dat de kinderopvangtoeslag doorloopt zonder baan, je niet onderhandelt bij ontslag, de ww een soulsearching experience faciliteert als je zelf ontslag neemt en je gewoon elk baantje kan aannemen is gewoon lachwekkend. Kritische geletterdheid is echt dood. Empathisch vermogen ook.

Ga soms ook stuk als ik mensen zie bijdragen aan dit soort discussies terwijl ik weet dat ze de maatschappij op een andere manier teringveel geld hebben gekost.

Edit: begrijpend lezen is trouwens ook morsdood want ik lees net dat artikel en er wordt echt nergens gesuggereerd dat zij ontslag nam om vanuit de ww te soulsearchen. De tijdlijn is superduidelijk. Ze nam ontslag, droeg dat op eigen spaargeld, nam een baantje en werd daar vermoedelijk ontslagen. Klinkt verder als een leuke vrouw, ze snapt wat geld is en gaat er verstandig mee om, gebruikt haar tijd om aan de stad bij te dragen. Snap echt niet hoe je drukker kan maken over de ww, dan over het feit dat mensen niet meer kunnen lezen🤯

93 likes

If anything zouden we een diepe buiging moeten maken voor deze meid. Regelen dat je ww kan krijgen/krijgt en het vervolgens kan behouden is zo makkelijk nog niet. Was zowat nog stressvoller dan de hele situatie dat ik die uitkering überhaupt nodig had. Ik heb in ieder geval mad respect voor iedereen die zich door dat bureaucratische oerwoud weet te worstelen haha.

15 likes

Op insta kwamen te veel kritische vragen vermoed ik. Op TikTok staat het nog wel maar daar zie ik (als ik even snel scroll) voornamelijk mensen reageren die vinden dat hij gelijk heeft 🫩

3 likes

Ja ook op Substack staat genoeg gezever, las laatst een post van Noor Oostenveld (in mijn ogen toch wel echt een journal’queen’) en vond het een hoop gezwets.

5 likes

Nicola is echt van een andere planeet of niet? Ze vraagt zich nu af of haar vriend niet beter pas nĆ” de kraamweek zijn maand verlof kan opnemen omdat ze die week toch al hulp heeft

🫠🫠🫠

3 likes

Dit hoor ik wel vaker eigenlijk! Is toch ook niet heel gek gedacht?

6 likes

Dit is bij mij op mijn werk eigenlijk ook heel populair. Precies om die reden. Zeker in combinatie met thuis kunnen werken.

2 likes

Ik krijg hier echt een error van, de man is (hopelijk) niet alleen een huishoudelijke hulp? Je hebt net een kind gekregen, daar wil je toch zijn? Had het echt heeeeeel kut gevonden als mijn man het wel prima had gevonden om te gaan werken ipv met mij en kind knuffelen en beschuit eten. En dan heb ik het niet eens over het hele emotionele stuk maar goed ieder zijn dingšŸ˜…

83 likes

Ik had het echt heeeel raar gevonden als mijn vriend meteen na de geboorte weer aan het werk was gegaan.

11 likes

Ik vind dit heeeeel gek… je laat je net bevallen vrouw achter met de kraamhulp, alle informatie moet zij alleen opslaan en overdragen, hechting? Ik kan nog wel meer dingen opnoemen waarom ik het echt een belachelijk idee vindt.

30 likes

Sneu inderdaad, ik vind haar posts wel triggering. Toen ze zwanger was maar het nog niet had verteld omdat ze in de beginfase was heeft ze een keer gepost hoe erg ze het vond dat ze niet meer in haar xxs strings paste ofzo maar nu een s moest dragen. En een week later zei ze dat ze drie maanden zwanger was, ik dacht toen huh? Tuurlijk kom je een beetje aan als je zwanger bent en prima als je baalt maar welke boodschap breng je over als je gaat huilen dat je strings nu een maat s zijn en dat je je zooooo dik voelt.

5 likes

Het staat nog wel op insta maar alleen als je specifiek bij zijn reels kijkt. Hij heeft het uit zn gewone feed verwijderd omdat het wellicht toch qua commentaar toch niet zo bevalt

4 likes

Daarnaast is er momenteel weinig capaciteit binnen de kraamzorg waardoor zij genoodzaakt zijn twee gezinnen tegelijk te begeleiden. Dus dan krijg je kraamzorg voor een halve dag.

6 likes

Oh ik zie het! Heel sneaky

3 likes

Ɓls je dat al krijgt door alle tekorten :sweat_smile:
Grote kans dat het maximaal 2 uur is

1 like

aah echt jammer dat Bonnie niet zegt voor hoeveel geld hun huis verkocht is, ben echt nieuwsgierig! ik snap het wel ivm privacy hoor. maar omdat ze zegt dat het zoooooo hoog is

4 likes

Ik denk wel meer dan 6 ton :sweat_smile: 5 ton was ook wel een heeele lage vraagprijs voor dat huis.

Maar ik ben ook wel benieuwd wat het echt is ja (en jaloers gvd haar ā€˜oude’ huis zou echt mijn droomhuis zijn).

7 likes