Het influencertopic #26

Ik vind dat je prima mensen die meespelen in het spel mag veroordelen. Er is niks mis met jezelf benadelen voor het grotere geheel. Betere wereld begint bij jezelf enzo. Ik hoop vooral dat een huis kopen voor iedereen die dat wil bereikbaar wordt. Tot zo ver mijn morele principes :raising_hand_woman:t2:

1 like

ze heeft zelf haar hele opgespaarde pensioenpot in het bod van het nieuwe huis gestopt zei ze eerder. logisch toch, dat ze het hoogste bod accepteert om zo min mogelijk te verliezen. of ga jij voor haar zorgen tijdens haar pensioen aangezien je zo altruĂŻstisch bent?

15 likes

Die extra ton of meer Ă­s hoogstwaarschijnlijk de taxatiewaarde. Dit huis is echt niet getaxeerd op 500.000, dat is gewoon de strategie van de makelaar. Als je het voor minder verkoopt doe je dat geld gewoon cadeau aan de volgende en incasseert die dat geld bij de volgende verkoop.

Lol 57 bezichtigingen, dit is sowieso over de 700.000 gegaan.

37 likes

Precies dit. Woningen worden volgens mij uiteindelijk 9/10 keer gewoon getaxeerd op de verkoopwaarde, of mss net iets lager. De prijs waarvoor een woning online wordt gezet zegt echt precies weinig over de exacte taxatiewaarde

7 likes

#teammonster

5 likes

Ze deelt de taxatiewaarde gewoon, die was 550.000. Dus veel hoger dan de initiële vraagprijs inderdaad, maar de verkoopprijs lag daar nog een stuk boven.

2 likes

Maar een taxatie is ook geen exacte wetenschap, dus partij x en y kunnen daarin ook weer makkelijk 50k verschillen bij zulke vraagprijzen. En uiteindelijk is de prijs die iemand voor het huis betaalt, het huis dus ook “waard”. Dus als een koper het dan weer laat taxeren zal het idd vaak weinig schelen met de aankoopprijs (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

11 likes

Ik vind het wel irritant als mensen met een fuuuucking mooi huis (Bonnie en Nick dus haha) de hele tijd zeggen “oh ik hoop echt op 10 bezichtigingen”. En heel verbaast zijn dat er zoveel animo is de hele tijd, en dat er een hoog bod wordt gedaan.

Doet me echt denken aan die mensen die vroeger dachten dat ze een onvoldoende hadden en dan minimaal een 8 hadden.

80 likes

Als verkoper laat je in principe je woning niet taxeren want dat kost honderden euro’s. Meestal laat je een paar makelaars komen voor een waardebepaling en daar zitten geen regels aan verbonden. Doorgaans laat alleen de koper taxeren want dat moet 99% van de tijd voor de hypotheek. Mensen weten gewoon vaak het verschil niet dus ik zou dat met een korrel zout nemen. En anders moet de koper gewoon veel eigen geld inbrengen, zou kunnen :woman_shrugging:.

Het interesseert me ook weinig haha maar mensen en terminologie mbt huizen kopen/hypotheken is vaker onjuist dan juist in mijn ervaring :upside_down_face:. Als ik Bonnie was zou ik ook nemen wat ik kon, je hebt dat geld gewoon hard nodig als je zelf een andere, grotere woning gaat kopen. Als ze nou partijleider van de SP was ala haha

5 likes

Oké :woman_shrugging: ik heb er verder geen verstand van want woon niet in NL, maar ze hebben het letterlijk over de taxatie en dat het 790 ofzo gekost heeft en een rapport van 80p. Ik denk niet dat een makelaar dat doet

Doorgaans laten verkopers wel hun woning taxeren tbv de overwaarde voor de volgende woning?

Maar ze zegt in haar vlog letterlijk dat het op 550 is getaxeerd, dus waar gaat het eigenlijk over?

21 likes

Zo’n rapport voor de bank mag alleen opgesteld zijn door een beĂ«digd taxateur (volgens het Register Vastgoed Taxateurs), en veel makelaars zijn dat ook. De regel is dat de aankopend of verkopend makelaar niet het betreffende huis taxeren, dat moet een derde partij doen.

1 like

Weet niet of Nicola het erom doet, maar nu zegt ze: “af en toe drink ik een glaasje champagne omdat ik vind dat dit moet kunnen”. Nu weet ik niet of het alcoholvrij is maar hoe ze het benoemde, lijkt het van niet. Er komen uiteraard weer allemaal reacties op (logisch)

Edit: in de comments bevestigt ze dat het om echte gaat. “Belangrijk om als moeder een beetje te blijven genieten” en zou meevallen qua schadelijkheid.

11 likes

afbeelding

8 likes

Huh ik ken haar niet maar alles wat ik over haar lees vind ik haar zo toxic? Janken omdat je XS string niet meer past, en dan weer glaasje champagne ‘want je moet toch kunnen genieten’ ??? Wil zij ĂŒberhaupt wel zwanger zijn/heeft ze nagedacht over de consequenties van een zwangerschap?

13 likes

Ik begin me inmiddels af te vragen of die “extreem kritische moeder” niet gewoon een normale bezorgde moeder is met feedback op dit soort idioot gedrag.

15 likes

Als je het er al niet voor over hebt om alcohol te laten staan (of dit nou veel of weinig is) vraag ik me echt af waarom je er aan begonnen bent

25 likes

Waarom zou je dit ook delen? Je weet dat je hier backlash op gaat krijgen. Maarja alles voor de views waarschijnlijk.

Dit is ook de vrouw die zichzelf plassend op de wc filmde trouwens :sweat_smile:

8 likes

Ja, da’s nu wel duidelijk

3 likes

Ze had toch ook gedeeld dat ze een cracker met tonijn eet

3 likes