Het influencertopic #26

hahahahaha “geschreven door econoom”

22 likes

Hahahahahah wattt

6 likes

Wat een vréselijk type. Waarom vinden mensen het leuk om dit te volgen?? Krijg er echt de kriebels van. :confounded::confounded:

8 likes

Deze vrouw is zo niet klaar om moeder te worden. Kan er niet tegen dat dr lijf veranderd, wil dr eigen pleziertjes niet even 9 mnd aan de kant zetten voor haar kind. Wtf

11 likes

Is het geen rage bait allemaal? Sowieso dat boek geschreven door een econoom ligt er wel erg dik bovenop toch, en alcohol drinken tijdens de zwangerschap is wel echt iets waarvan je weet dat het veel reacties gaat opleveren.

30 likes

Ze eet in deze vlog ook krab en in de comments wijst iemand haar daar op en zegt ze “oh dat wist ik niet eens”

Het is wel duidelijk welke informatie meer prioriteit heeft bij haar😅

4 likes

Ik heb het idee dat influencers steeds vaker ragebait online zetten. Misschien loopt het influencen niet meer zo goed en is dit het enige wat wel goed werkt?
Triest wel.

7 likes

Zo komt ze niet over.

4 likes

Zou ze betaald worden door de alcohollobby? Vind dit echt ziek.

Edit: Het ging laatst in de podcast van VSR over de tabakslobby, en hoe die via slinkse wijze de wet omzeilen en nog super veel reclame weten te maken. Ook via influ’s. Maar wel op subtielere wijze dan dit.

5 likes

What the hell. Zoveel vrouwen die een moord zouden doen om zwanger te mogen raken/blijven en met alle liefde 9 maanden sommige dingen laten staan maar bij wie het niet gegeven is. En dan heb je dit soort types… Dit wordt echt nog wat als dr kind er is. Wat denkt ze dat er dan gaat gebeuren? Zo oneerlijk.

5 likes

Vanaf dag 1 een nachtnanny inhuren want het moet natuurlijk wel leuk blijven!!

8 likes

Dit vind ik altijd een beetje een dooddoener. Je bent als zwangere niets verplicht aan vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen. Alleen aan je kind en je eigen gezondheid.

@Chesirecat hier mag de schaamte ook echt van af. Als mensen dat willen, why not? En dan heb ik het niet meteen over mensen met (psychische) ziekte, maar als dit het inderdaad leuk houd voor je is dat toch helemaal prima? Niemand die denkt ‘yes, slaaptekort!!’

77 likes

Nee, je bent niks verplicht aan die mensen natuurlijk. Geen alcohol drinken doe je voor je kind?

Echter vind ik het wel oneerlijk dat mensen die blijkbaar geen reet geven om de gezondheid van het kind het ene na het andere kind kunnen krijgen (bij wijze van natuurlijk, dit is vgm haar eerste?) Want sorry, dat doe je in mijn ogen dus blijkbaar niet als je bewust alcohol drinkt tijdens de zwangerschap. Heb in mijn werk de gevolgen van FAS gezien, dus vind het gewoon echt onbegrijpelijk en ga daar op aan.

Het is volgens mij een hele intelligente vrouw, die prima weet dat dat niet goed is maar zelf genieten boven de gezondheid van haar ongeboren kind plaatst. Kan ik met mijn hoofd niet bij en ja, dan denk ik aan die vrouwen in bv mijn omgeving die met alle liefde 9 maanden alles opzij zetten voor een kindje maar bij wie het niet lukt.

Nightnanny kan ik wel begrijpen als je dat inhuurt als je daar de middelen voor hebt. Slaapgebrek is slopend. Vind ik van een heel ander kaliber dan alcohol drinken.

3 likes

Het leven is ook gewoon oneerlijk hè. Dat is stom, maar dat hoef je niet in je eentje recht te trekken.

Verder klinkt het gewoon als rage bait en zo te horen werkt het goed.

33 likes

Hahaha ja er is weinig waar mensen zo opgefokt over raken dan over het doen en laten van zwangere vrouwen

Als ik naar haar profiel kijk denk ik trouwens dat af en toe een glaasje tijdens de zwangerschap in haar omgeving heel normaal is. Het werk van ‘de econoom’ (Emily Oster) is heel populair onder hoogopgeleide welvarende vrouwen. Gaat wel over veel meer dan alleen alcohol natuurlijk maar het is wel een van de meest controversiële aspecten ervan.

9 likes

Sjamadriaan is ook al in de comments verschenen. Ben benieuwd of hij er nog iets over deelt.

7 likes

Ik kan die post trouwens echt niet vinden, waar staat het?

5 likes

Bij Sjamadriaan zie ik een TikTok-screenshot van haar account.

4 likes

Haar nieuwste TikTok (dus de eerste onder de vastgepinde)

4 likes

Ook een econoom… medische wetenschap is echt haar ding zeker. Volgende keer gewoon je loodgieter vragen om advies!

7 likes