Het influencertopic #26

Yara Mairin heeft het tuinhuis geverfd in…. Tromgeroffel… beige.

What a surprise.

12 likes

Ook mooi dat ze dan met testers in een andere kleur bij dat tuinhuisje staat, alsof niet iedereen allang weet dat het gewoon weer allemaal beige wordt

11 likes

Als alcohol drinken het punt is waarop je (pas) kan genieten dan heb je écht een probleem.

20 likes

Reactie op sjamadriaan: @nicolaebbink: Ik wil (regelmatig) alcohol drinken tijdens de zwangerschap zeker niet promoten.
Wel vind ik dat er ruimte moet zijn voor nuance. Het punt is niet dat er een bewezen veilige ondergrens is, maar dat er óók geen overtuigend bewijs is dat een incidenteel glas alcohol schadelijk is.
We behandelen sommige minimale risico’s (denk aan: een ongewassen blaadje sla eten of een kop koffie drinken) veel milder dan een incidenteel glas alcohol, terwijl het allemaal om relatief kleine, onzekere risico’s gaat.
Oster’s punt (en dat van mij) is dat we die verschillende risico’s met dezelfde rationele bril zouden moeten bekijken, in plaats van één daarvan tot absoluut taboe te verklaren.
Wie geen enkel risico wil nemen: alle begrip. Maar als een vrouw, op basis van de beschikbare informatie, een andere afweging maakt ten aanzien van dit soort minimale en onzekere risico’s, dan is dat haar eigen, bewuste keuze. Uiteindelijk is dit een beslissing waar zwangere vrouwen zelf over gaan. Als man zou ik daar persoonlijk iets meer bescheidenheid in betrachten.

6 likes

Zij maakt dit een soort feministisch standpunt. In een andere reactie schreef ze ook al dat als mannen zouden moeten baren dat een biertje per dag allang meer genormaliseerd zou zijn.
Que? Dit is toch geen man/vrouw discussie

10 likes

Jezus gewoon niet drinken tijdens je zwangerschap ik vind haar nu echt een stomme kut.

25 likes

Wild!!!

Wat een dom wicht

5 likes

Medische richtlijnen zijn gebaseerd op de totale wetenschappelijke literatuur en het voorzorgsprincipe, niet op de interpretatie van een auteur.

Er is gewoon geen bewijs dat minimale alcohol tijdens de zwangerschap 0 risico geeft dus ja waarom niet 9 maanden wachten? Waarom zou je als “ rolmodel “ voor sommige mensen dit normaliseren? Het komt op mij beetje provocerend over, net zoals de overgang naar een S string tijden de zwangerschap. En ik snap echt niet waarom je zo op internet wil staan, stel er is achteraf toch iets met de gezondheid van je baby dan wil je toch niet dat mensen dat direct linken aan de alcohol.

6 likes

Sjamadriaan heeft er al een video over gemaakt!

2 likes

Ik heb eigenlijk meer moeite met Emily Oster, die wetenschappelijk onderzoek verkeerd inzet om een niet-bewezen standpunt te onderbouwen en daar vervolgens boeken mee verkoopt aan yuppenmoeders to be. Ik zou ook liever horen dat een glaasje champagne geen kwaad kan. Zo’n prettige boodschap verkoopt natuurlijk mega goed

22 likes

Ik zie Monica Geuze op TikTok, heeft ze nieuwe tanden ofzo? Wie ziet wat er anders is?

3 likes

Jaaa het viel mij ook op! Vind het een beetje een raar gezicht zo, niet echt mooi. Alsof ze teveel tanden in haar mond heeft.

4 likes

En @ZusjevanJoost Het lijkt ook alsof ze iets van Buccal fat removal heeft gehad. Geloof dat je gebit/mond dan ook groter lijkt

6 likes

Ik vraag me ook heel erg af wat een ober/bediende doet als een duidelijk zwangere vrouw alcohol bestelt. Ik kan me ergens echt niet voorstellen dat je dat dan geeft. Mag je zoiets überhaupt weigeren als ober? Of is dit gedrag in die kringen zo normaal dat een ober er ook niet van opkijkt?

3 likes

Screenshot aub ik heb geen tiktok :eyes:

4 likes

Omg ik kijk nu die video, en die schoonbroer schenkt het ook gewoon voor haar in (?).

3 likes

Ik bestelde vorige week een biertje voor mijn vriend en toen vroeg de ober wel heel voorzichtig of ik een 0.0 wilde. Verder geen idee of ze alcohol mogen weigeren aan een zwangere.

6 likes

6 likes

Heeft ze niet gewoon invisalign waardoor ze een beetje gek praat en dat t anders lijkt door rechtere tanden?

3 likes