Wanneer maakt hij ergens geen video over
ik vind het wel knap hoe hij bij elk relletje (mbt gezondheid) betrokken is.
Ik denk het niet, als zwangere mag je zelf de keuze maken om te drinken, heb je als ober niets over te zeggen
Ja en hoe weet je überhaupt zeker of iemand zwanger is. Sommige mensen hebben een dik(kere) buik. Lijkt me een heel raar gesprek om als ober te moeten voeren.
Nee en mensen maken juist in horeca bijna alleen maar ongezonde keuzes
. Als je er persoonlijk heel veel moeite mee hebt kun je een collega vragen het ff over te nemen maar gastvrijheid gaat toch boven wat je persoonlijk van iemands keuzes denkt.
Nooit meegemaakt gelukkig, maar ik zou ook niet wijgeren denk ik. Wel heel hard roddelen met mijn collegaās uiteraard
Ik denk het juist wel eigenlijk, want een horecazaak mag gewoon zelf weten aan wie ze wel en niet schenken, tenzij je zou kunnen betogen dat het discriminatie is om niet aan zwangere vrouwen te schenken. Maar 1. Hoe ga je dat inderdaad vormgeven, want zoals @Flowermarket zegt: je kunt het niet altijd zien. En 2. Waarom zouden ze?
Ja dit. Cribsheet is nogal een hit in mijn omgeving. Ken niemand die er ook echt van is gaan drinken, maar snap ook niet waarom mensen zo over de piss gaan om die paar glazen.
Edit; Ik heb trouwens niemand zo soepel zien omgaan met de richtlijnen als medisch personeel zelf. 90% van de tijd als ik of een andere zwangere iets navroeg bleek het allemaal zoān drama niet. Alcohol is vast een ander geval, maar genoeg etenswaren en dingen die je volgens online allemaal niet zou moeten doen waar de gemiddelde gyn/verloskundige van zegt: joh kan geen kwaad.
Ik zou het een behoorlijk enge slippery slope vinden als horecapersoneel op basis van eigen inzicht gaat bepalen dat ze hun interpretatie van de veiligheid van het ongeboren kind boven de volwassen autonome zwangere vrouw gaan plaatsen.
Ja, helemaal mee eens hoor. Maar in theorie zou het wel mogen (tenzij je discriminatie zou kunnen aantonen, en dat kan misschien wel). Ze zouden ook mogen bepalen om niet meer aan mensen met teenschoenen te schenken oid. Zolang het duidelijk beleid is en geen willekeur
Hmm ja daar heb je gelijk in, in het geval van Nicola is het natuurlijk heel duidelijk zichtbaar maar ik snap ook dat je je er niet aan wilt branden. Toen ik als tiener eens achter de bar van een privaat verzorgingshuis moest invallen werd me verteld dat als man X wijn bestelde we stiekem alcoholvrije moesten schenken van zijn familie omdat hij een alcoholprobleem had. Misschien zou ik dat dan nog overwegen haha, maar goed is natuurlijk inderdaad ook iemands eigen keuze en gelukkig werk ik niet meer in de horeca ![]()
Mijn vriendin die arts is zei ook dat ik heus wel 1 rood wijntje per week mocht drinken als zwangere. Niet gedaan hoor, maar verbaasde me ook wel dat ze dat zei.
Dit, maar om dezelfde reden heb ik wel ook moeite met dat een influencer dit zo online zet hoor, want dat zijn ook gewoon marketingmachines. Boeit mij echt niet of jij in je privƩ een keer een glas wijn drinkt tijdens je zwangerschap, maar ga dat niet lopen promoten.
Ja net als stoppen met roken meer stress zou opleveren aan een baby en dat dan slechter is dan gewoon roken ![]()
Ik heb mijn diploma sociale hygiene gehaald om in de horeca te werken en dat mag je weigeren en je bent ook verplicht om mensen voor te lichten over de gevaren van drinken tijdens zwangerschap
Ik had een collega die tijdens 2 zwangerschappen rookte om deze reden. En redbull dronk⦠toen ze een keer buiten stond te paffen en er een meeuw op de hand waarin ze haar peuk vast had kakte heb ik wel ff een opmerking gemaakt hahahaha.
Haar beiden kinderen zijn trouwens astmatisch en hebben allerlei heftige gedragsproblemen ![]()
Werd dit gebracht als haar mening/eigen kijk erop of echt onderbouwd?
Ik probeer hetgeen ze zegt (feitelijk) te begrijpen, maar dat lukt me niet goed merk ik. Sinds een tijdje lees je juist steeds meer dat āveiligā alcohol drinken gewoon echt niet bestaat, voor jezelf al niet. Wat maakt dan dat je als arts verkondigt dat 1 keer per week een rode wijn als zwangere prima kan, vraag ik me af? Ik vind dat eigenlijk niet eens meer weinig of incidenteel.
Ze zei in de podcast dat ze daar weer aan zou beginnen en die is ruim maand geleden opgenomen. Zou kunnen kloppen.
Ja zoān collega heb ik ook. Vond het vaak gewoon gĆŖnant om ernaast te zitten vooral toen ze heel zichtbaar zwanger was ![]()
redbull dronk ze dan niet, daar trok ze een grens want daar zit Taurine in en dat was giftig voor de baby ![]()
Cosmetisch arts of?
dat je arts bent betekent niet dat je goed advies kan geven over zwangerschappen
Het is wel al jaren geleden, weet niet hoe ze er nu over denkt eigenlijk. @Nimbus2000 anesthesioloog