Wel een glaasje bubbels ingeschonken voor mezelf na al deze commotie (niet zwanger)
Deze vrouw popt nu steeds op vanwege controversiële opmerkingen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ook gaat om rage bait. Dat huis in Amsterdam Zuid dat ze NU wil kopen moet natuurlijk wel ergens mee verdient worden. Ik doe hier niet meer aan mee. Na 1 week is ze al weer ontvolgd.
Ja ik denk dit ook! Maar aan de andere kant kan ze ook dr mond bijna niet over dr tanden doen normaal. Heb echt een paar keer gekeken of ik invisalign zag maar kon t niet echt herkennen.
Edit: ik denk eigenlijk dat ze dr tanden heeft laten verlengen ofzo.
Begrijp me niet verkeerd ik ben hier 10000% op tegen maar ik vind alle mensen in de comments die zeggen Veilig Thuis gebeld te hebben om een melding te maken ook wel weer wat ver gaan
Wel weer mooi om te zien dat hoogopgeleid niet hetzelfde is als intelligentie.
Valt me zo nog mee. Misschien is het in bewegend beeld opvallender?
is ze niet heel erg afgevallen?
Als je dit als verloskundige van cliënt weet, ben je dit verplicht bij VT te melden schijnt
Ik vind Monica precies op Jamie Vaes lijken nu
Vind dat van een verloskundige net weer andere koek dan van een onbekende op het internet
Ja en de drogreden dat er ook geen bewijs is dat er wel risicoâs zijn vind ik zo dom, want dat gaan ze nooit echt onderzoeken want dat is ethisch gezien onverantwoord.
Ik heb met kinderen gewerkt met FAS en dat ontstaat na flink alcoholgebruik, maar in principe is het wel bekend dat alcohol drinken niet alleen iets met je eigen hersenontwikkeling doet maar ook die van de baby in je buik.
Ja dit inderdaad. Haar hele account draait om âbekend en groot wordenâ. En ze heeft vaak genoeg gepost over hoe ze zo veel mogelijk reacties en volgers kan krijgen. Ze heeft nu al meer dan 300 reacties op die post, terwijl ze normaal max 100 krijgt ongeveer. Dus haar plan werkt, denk ik zo.
Volgens mij is de Tiktok van Nicola weg. Zag ook dat Domien Verschuuren erop had gereageerd met âhet kan nog offlineâ.
Nu ben ik wel benieuwd naar haar hele erge âkritischeâ moeder.
Ik ken ook een arts (o.a. gynaecoloog geweest) die dat ook zei en tijdens haar eigen zwangerschap ook wel eens een rood wijntje nam ![]()
Ik vind de vlogs van Emma Wagemans echt heeeerlie om te kijken. Zo gezellig. Voelt echt als old skool youtube ![]()
Ik kijk er echt naar uit nu op maandag. (geen aandelen lol haha)
Kan ergens snappen dat het risico heel laag is bij een minimale alcoholconsumptie (onbekend waar de grens ligt), maar het is dus echt een keuze om je baby het risico op FAS te laten lopen. Nog los van het feit dat alcohol nooit helpend is voor hersenen (in ontwikkeling). Voor niemand niet, maar een volwassene kiest er in ieder geval nog zelf voor, in tegenstelling tot een ongeboren baby.
Linksom of rechtsom kun je een aandoening bij je kind voorkomen. Niet âmisschien voorkomenâ, helemaal voorkomen. Ik denk dat een hoop ouders nog wel zwaardere offers hadden willen brengen als ze daarmee bepaalde aandoeningen bij hun kind hadden kunnen uitsluiten.
Het is me echt een raadsel dat als je bewust kiest voor een kind, weet dat je zwanger bent, je geen verslaving hebt*, je dan toch nog alcohol drinkt.
âHet belangrijkste is, dat het gezond isâ geldt dan alleen binnen de kaders van je levensstijl I guess.
En nog een groter raadsel vind ik het advies van sommige artsen. Snap daar helemaal niks van. Sowieso echt raar dat ze dan ook nog eens wazig blijven in hun âadviesâ, want wat is dan wel veilig? Ik lees nu ook al 2 keer dat rode wijn kan; waarom specifiek rode wijn? Rode wijn is dus okĂ©, een breezer absoluut niet en rosĂ© alleen wanneer de volle maan in Boogschutter staat ofzo?
Disclaimer* is hopelijk overbodig, maar je weet maar nooit: ik praat alcoholconsumptie tijdens zwangerschap in geval van verslaving niet goed. Ik benoemde het omdat daar een verschil ligt met een gezonde, verstandige keuze kunnen maken.
Ze hebben toch ooit gezegd dat een glas rode wijn per dag goed zou zijn voor hart en bloedvaten? Dus omdat daar naast schadelijke gevolgen ook voordelen aan zouden zitten.
Ik ben verder geen wetenschapper
maar denk dus dat het hierdoor komt.
Dat advies is helemaal inmiddels geschrapt. Je doet meer schade dan je goed doet. Elk medium greep met enthousiasme elk artikel dat dit aantoonde aan, maar die bewijzen waren altijd al zeer zwak.
Ah dat wist ik niet! Reageerde ook meer op de vraag waarom specifiek rode wijn en geen bier of breezers.