Het influencertopic #26

Of haar ex is gewoon een stomme lul, kan ook.

20 likes

ik snap niet echt wat dat met mijn reactie te maken heeft? ik vond het gewoon grappig dat @Krelis het zo verwoordt van ‘het lijkt niet goed te gaan’ terwijl sophie in geuren en kleuren uitlegt dat het slecht met haar gaat inclusief reden waarom haha

6 likes

Als je een rechtszaak met je co-ouder hebt kan ik uit ervaring vertellen dat een rechtszaak niet een teken is dat het nog oke gaat :P. Uitzonderingen daar gelaten.

7 likes

Nee ik kon het toen al niet rijmen. Ik heb het ook niet tot op de bodem uitgezocht en ook niet persé meer heel helder in m’n geheugen. Maar de herinnering bij mij is ‘’ dat het enkel een formaliteit dingetje was. ‘’ Ook nog ergens in m’n geheugen een hele post van die ex die het recht praatte. Dus ik dacht dan zal dit die uitzondering zijn. Ook omdat ze in het begin nog zo close waren met z’n 3en.

Maar goed, het is verdrietig om te zien dat iemand er zo zichtbaar aan onderdoor gaat. Wilde er verder niet persé een heel ding van maken :yum:

3 likes

Het gekke is dat ze een paar dagen geleden nog heeft gezegd dat het tussen de vader van haar kind en haar gewoon goed zit? Maar ze post de afgelopen weken idd echt veel mental breakdowns (op Snapchat tenminste) vanwege de verhuizing en ze gaf ook aan dat ze veel meer wil delen maar dat dat nog niet mag.

4 likes

Volgens mij kickt ze wel ongezond op die opmerkingen mbt haar gewicht. Op tiktok stelt ze het wel tentoon iig

17 likes

Ja ze deelde eerder dat ze er zelf voor heeft gekozen omdat ze dat het beste vindt voor hun dochter

8 likes

Dapper besluit! :heart:

10 likes

ja ik heb haar hierdoor ook ontvolgd, ik vond haar altijd wel grappig en ik hoop dat alles snel weer goedkomt maar al dat geskinny en die body checks kon ik echt niet meer aan

10 likes

Ik heb mega veel respect voor Sophie. Ik zie dit fenomeen vaker; ouders gaan uit elkaar en één van de twee besluit ineens aan de andere kant van het land te gaan wonen. Ik vind het maar egoïstisch. Co-ouderschap wordt hierdoor zeer bemoeilijkt. Als je kind onder de 4 is gaat het misschien nog wel, maar vanaf de basisschoolleeftijd forceer je een van de ouders om een weekendouder te worden en op een gegeven moment bereiken ze een leeftijd dat sport/speelafspraken ook in het weekend zijn. Wanneer zien ze dan de andere ouder?

Dat zij haar eigen geluk opzij heeft gezet om dicht in de buurt van haar ex te wonen vind ik bewonderingswaadig. Ik weet zeker dat niet elke ouder hier de (financiële) mogelijkheid voor heeft, maar zij heeft voor haar dochter bewerkstelligt dat beide ouders in de buurt wonen, zodat het kind later geen problemen heeft met heen en weer reizen.

Petje af.

79 likes

het komt nou ook niet echt over alsof het een gezamenlijke beslissing is. zo lijkt het net of haar ex gewoon alles bepaalt en sophie mag zich maar aanpassen??

8 likes

Dit lijkt me meer een probleem dan de afstand an sich. Als zulke dingen in goed overleg gaan is het prima mogelijk om schema’s daaromheen aan te passen. Ik ben als kind jarenlang om de week vanuit het westen naar diep in Zuid-Limburg heen en weer gereisd en dat ging prima. Miste af en toe iets in mijn hoofdwoonplaats, maar dat was nou eenmaal zo. Mijn ouders moesten er vast ook hier en daar wat voor laten, maar ja, dat moet je sowieso als je kinderen hebt :woman_shrugging:t3: Later woonden ze wel iets dichter bij elkaar en ging ik in mijn eentje 1,5 uur met de trein, was ook geen probleem. En heb echt nooit het gevoel gehad dat een van de twee minder betrokken was bij mijn leven/opvoeding.

4 likes

Hmm maar zo prima lijkt het me niet als je om de week duizend uur moet reizen om naar school te kunnen omdat je niet tegelijk op twee scholen in twee uithoeken van het land zit.

22 likes

Maar hoe ging dat dan met school en hobby’s bv? Alles dubbel? Of alles op 1 plaats en steeds zo lang onderweg?

4 likes

Ik ken in mijn directe omgeving meerdere situaties waarbij de rechter, imo zeer terecht, in het belang het kind eist dat ouders maximaal binnen een straal van zoveel km bij elkaar vandaan mochten verhuizen. Heen en weer pendelen van de ene naar de andere ouder is als kind vaak al erg intensief en emotioneel beladen, laat staan als je telkens een lang stuk in de auto moet met je koffertje. Ook later als kind bijv. vandaag toch even bij de andere ouder wil zijn. Ik vond het zelf heel naar dat mijn ouders zich per se aan de strakke schema’s wilden (en moesten door afstand) houden, waardoor ik zelfs mijn eerste sport wedstrijd moest missen want tja: weekend van papa.

19 likes

Ik denk dat er een hele hoop speelt rondom deze mensen, Sophie heeft eerder ook gedeeld dat er rechtszaken liepen. Dus ik weet niet of het zo zwart wit is als papa verhuisde verderop en nu mag zij haar leven daar op aanpassen. Volgens mij word er over het algemeen door een rechter besloten dat men niet zo ver mag verhuizen als er co-ouderschap/gezamenlijk gezag is.

Vind het wel echt heeeeeel kwalijk dat Sophie besluit gesprekken tussen haar en de vader van haar kind openbaar te delen. Kan goed dat zij hartstikke gelijk heeft en haar ex inderdaad een eersteklas lul is maar denk alsjeblieft even aan je kind en vecht dit prive uit.

43 likes

echt heel intens dat ze privégesprekken en -situaties online gooit ja.

maar ik zit nu stiekem wel een beetje zo:

45 likes

Kwalijk maar vooral ook een teken dat het echt niet lekker gaat. Like, mama moet een optreden doen en wil haar peuter mee op papa’s dag is niet helemaal het verhaal om je case mee te maken. Pls ga offline en zoek het samen uit.

@kika als je ouders uren uit elkaar woonden moesten ze er wel meer voor laten dan af en toe hier en daar een beetje. Geloof direct dat het werkte, maar dan moet een van de twee het oké vinden een minimaal deel van je leven mee te krijgen en de ander bereid zijn de dagelijkse zorg te dragen. Ik denk dat het 30 jaar na dato heel makkelijk is om te zeggen dat je niks gemist hebt en dat zomaar goed ging. Daar zullen ze in het moment denk ik best hard voor hebben moeten werken en momenteel kijk je live mee.

12 likes

Lol over mijn lijk dat ik uren van mijn kind vandaan zou wonen. Ik snap echt dat je bij zo’n egoïstische ex dan toch maar meeverhuist als er geen mogelijkheid is om het tegen te houden. En zelf wegverhuizen van je kind vind ik echt nalatig, tenzij je door de mafia wordt gezocht ofzo.

Zelfs mijn vriendinnen die kinderen via (bevriende) donoren hebben hebben in afspraken opgenomen dat de donor op redelijke afstand blijft wonen omdat ze contact tussen donor en kind laagdrempelig willen houden.

42 likes

Maar die Marlous wist toch ook waar ze aan begon toen ze een relatie met Jeroen kreeg? Dan kan je toch ook niet aankomen met niet kunnen aarden en Rotterdam missen.

5 likes