Het influencertopic #26

Ja en volgens mij het belangrijkste is dat sinds ze daar wonen het een aantal keer mis is gegaan en ze er nu dus uit het niets ineens een extra allergie bij heeft gekregen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat je angst aan kan wakkeren. En het is nou eenmaal zo dat de gemiddelde aanrijtijd van een ambulance varieert afhankelijk van waar je je bevindt. Dat is ook binnen Nederland al zo. Ik kan me goed voorstellen dat het je dan meer rust geeft om ergens te wonen waar de aanrijtijd laag is.

Edit: M’n punt is eigenlijk vooral dat men doet alsof ze dit allemaal op voorhand had kunnen weten en het niet goed uitgezocht heeft terwijl haar situatie gewoon veranderd is.

21 likes

Ja en er is ook zoiets als voortschrijdend inzicht toch? Ze hebben daar 3 jaar met plezier gewoond, nu past het niet goed meer dus gaan ze terug. Maar van deze mensen had ze dan helemaal niet weg mogen gaan ofzo? Voelt echt als zeiken om het zeiken.

54 likes

Ja mensen die zo denken mogen blijkbaar van zichzelf nooit op een besluit terugkomen (wat in de praktijk betekent dat ze nooit eens iets nieuws proberen/een avontuur durven aangaan).

11 likes

Ja dit, haten op de rare moves van rijke verwende types is toch gewoon lekker.

8 likes

Dit is toch niet echt rare moves😂

7 likes

Ik vind rijke hippe mensen die massaal naar Ibiza trekken omdat het leven daar zoveel beter is ĂŒberhaupt rare moves.

19 likes

Ik heb dezelfde allergie als elise, samen met steenvruchten en insectenbeten allergie. Altijd met noodmedicatie bij die ik direct moet nemen en dan direct naar 1e hulp.
In NL is alles zó goed geregeld, op vakantie uit eten gaan vind ik ook echt verschrikkelijk. Er wordt anders met allergieën omgegaan.
Nadat ik zelf in het ziekenhuis belandde in het buitenland ontwikkel je echt wel een doodsangst.

Al die mensen die hierover oordelen, stel je eens voor joh, dat je van 1 hapje, kusje, je lichaam kortsluiting heeft en je letterlijk in doodsangst zit of de medicatie en hulp snel genoeg werkt. Het is zozozo machteloos eng.

En ja, na elke aanval wordt het erger. Haar allergie zal in die 3 jaar tijd ook flink zijn toegenomen dus.

In haar geval denk ik, wat een mazzel dat je influ bent en zo snel weer je leven om kan gooien. Good for her!

118 likes

Nouja als je in de middle of nowhere gaat wonen kun je ergens wel bedenken dat een ambulance er niet binnen 5 minuten is toch?

5 likes

Ik vind vanalles van Elise en Wouter, maar dit vind ik dan weer een van de meest begrijpelijke dingen die ze afgelopen jaren hebben gedaan. Je verwacht toch vantevoren ook niet dat je zoveel extra last krijgt van je allergie.

Maar goed, hun kennende zullen ze wel niet lang in hun huis in Abcoude blijven maar wel weer iets anders verzinnen.

53 likes

Maar dit is ook weer zo gechargeerd. Ze verwachtten niet dat die ambu er binnen 5 min is, maar in NL is hij er binnen 10-15 min en in Ibiza blijkbaar 30-40 min.

Bovendien, zelfs in Nieuw Zeeland (waar je pas écht afgelegen kan wonen, niet te vergelijken met ibiza) is de gemiddelde aanrijtijd 9 min binnen steden en 12 min voor rural/remote areas. Dus ik kan me ook best voorstellen dat de logistiek ook gewoon erg verschilt per land en dat niet iets is wat je per se tot de detail uitzoekt voordat je verhuist (zeker als je geen rekening had gehouden dat je meer last zou krijgen van je allergie in dat land)

20 likes

Ja plus dus wat jij ook in je laatste zin al zegt: ze heeft het daar gewoon vaker gekregen en er meer allergieën bij gekregen. Als je bij wijze van spreke in je hele leven 2x een ambulance hebt moeten bellen en in de 3 jaar dat je daar woont al 4x (ik weet de exacte cijfers niet hoor) dan kan ik me heel goed voorstellen dat je er anders over denkt dan toen je daar ging wonen.

4 likes

Ja snap je :rofl: Ik denk dat ze dat huis binnen de kortste keren weer verkopen en een huis kopen dichtbij Vita en Joey ofzo :sob:

4 likes

Abcoude ligt daar al niet heel ver vanaf, hoop vooral niet voor de jongens dat ze verhuizen en dat die dan wéér van school moeten wisselen

3 likes

Is een soort 2onder1kap in een drukke dorpse straat.
Niet zoals Vita met wat meer ruimte om het huis en weilanden-uitzicht.

1 like

ik denk dat mensen vooral speculeren omdat ze zo halsoverkop terug te lijken te verhuizen. Dan ga je denken dat er misschien meer achter zit dan alleen die allergie. Wellicht toch veel minder inkomsten te verdienen als influencer op Ibiza? Kinderen toch liever in Nederland naar school laten gaan? Relatieproblemen? Je kan van alles verzinnen

2 likes

:o_o:

Lijkt me verstandig dat die mensen ff een hobby gaan zoeken

37 likes

Ik ben ook wel verbaasd om de hoeveelheid ‘leuk bedacht die notenallergie, maar wat is de echte reden??!!!’ reacties

14 likes

Ohh dan gaan ze binnenkort sowieso voor een boerderij of weilandwoning.

4 likes

Weilandwoning :joy: lol. Leuke nieuwe yuppenterm

14 likes

Ja dat denk ik ook. Al vind ik dat zij veeeeeel leuker wonen dan Vita en Joey. Die wonen alllebei heel erg afgelegen.

6 likes