Waarom moet een stijltang uit het stopcontact?
Dan kan hij 100% niet aanstaan en brand veroorzaken
Oh ja, hoor je idd super vaak, al die woningbranden door stijltangen.
Het hele punt met anxiety is toch dat het zich in je hoofd afspeelt en niet per se de meest voor de hand liggende gevaren of scenario’s zijn
Weet niet of je serieus bent maar brand door dit soort apparaten gebeurt nog best regelmatig. Een kat/ kind of whatever kan best makkelijk per ongeluk dat ding aan zetten als hij ingeplugd is. In je eentje zal het idd niet snel gebeuren maar zou het alsnog niet snel in het stopcontact laten zitten haha.
Sowieso is het beter om alle stekkers die je niet gebruikt er gewoon uit te halen.
Het stomme is dat je die foto óók gaat vergeten te maken (ik spreek uit ervaring). En als je het wel doet heb je ‘m niet nodig want je herinnert je nog het maken van de foto hahaha vreselijk dit!!
Dit is 100% dwangmatig. Als je foto’s maakt van deur op slot, apparaten uit het stopcontact, oven uit etc is dit een symptoom van OCD.
Overigens wordt het afgeraden om dit te doen (de foto’s) omdat je hiermee OCD op de lange termijn erger maakt.
Ik herken de angst dus wel, rijd ook best vaak terug, maar het foto’s maken niet? Je maakt een foto omdat je iets uit of dicht hebt gedaan, of herinner je je dat ook na het maken van die foto niet meer?
Bij mij werkt een foto vaak als een spiekbriefje, zodra ik die foto heb gemaakt of t spiekbriefje heb geschreven onthoud ik t en heb ik beide niet meer nodig ondat de herrinering dan in mn hoofd zit. Het luidop zeggen kan ook helpen. Maar voor mij is t ook geen overbodige luxe want ik vergeet gemiddeld wel 4x per jaar om t gas uit te zetten.
Maar valt inderdaad meer onder OCD, overigens is er een vrij hoge comorbiditeit tussen ADHD en OCD dus daarom dat een groot deel van de ADHD’ers hier ook ‘last’ van hebben I guess
Ik kan achteraf precies het beeld in mijn hoofd terugspoelen hoe ik de sleutel in mijn fiets liet zitten of ben weggelopen zonder telefoon, maar op het moment zelf totaal onbewust ![]()
Ja daarom maak ik ook geen foto’s, want het hele ding is juist áls je een foto maakt je er bewust een moment van hebt gemaakt en je je dus sowieso wel herinnert later dat je de stekker er uit hebt gedaan. Dus heb je de foto niet nodig en kijk je daar nooit meer naar. Maaaaaarrrr de vraag is natuurlijk, zou je je dat zonder de foto ook herinneren?
Een double edged sword ![]()
Mijn oplossing is uiteindelijk gewoon geen stijltang gebruiken ![]()
Het schijnt te helpen om hardop te zeggen ‘ik heb de stekker van de stijltang uit het stopcontact gehaald’, dan onthoud je het.
Dank voor deze zeer heldere uitleg ![]()
En dat hardop uitspreken ga ik mee oefenen.
Ja de psych raadde mij aan om bij alles hardop te zeggen: lamp uit, gasfornuis uit, stekker eruit etc.
Voelt zo stom maar ja blijkbaar heb ik t nodig🥹
Ja een goede vriendin van ik heeft vrij heftige OCD en ‘mag’ dit ook niet meer doen. Wel echt naar als je dat hebt.
Klopt door eraan toe te geven maak je jezelf ‘zieker’. Door de ervaring dat je het toch wel gedaan hebt leer je erop vertrouwen en dan wordt de angst minder.
Niet geheel onterecht, ik vind dat soort accounts zo’n onzin. Groeit alleen maar een online haat platform.