Het influencertopic #26

Wat mooi hoe blij en dankbaar Bonnie en Nick zijn, is ze wel echt gegund zo’n mooi huis!

14 likes

Ja dit is zooo vaak met (comedy) influencers. Begint grappig, maar daarna wordt het gewoon irritant met herhaling. Uitmelken etc.

LIEEEJSAA

6 likes

Maar als ik jeroen zijn statements lees ligt het toch anders. Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt…

3 likes

Waar kan je die vinden?

9 likes

Zijn instagram.

5 likes

Ik heb @FrenchWays nodig voor een samenvatting :cowboy_hat_face:

16 likes

Jeroen en Sophie hadden zich niet ingelezen over de rechten en plichten die horen bij het krijgen van een kind.

30 likes

Ja wat me opviel bij Sophie is dat ze in die drie kwartier nooit duidelijk heeft gezegd wat precies de insteek van de rechtszaak was.

Ik kan me goed voorstellen dat als je co-ouderschap hebt en je het gezag (vrij dom maar oké) bij de geboorte al niet goed geregeld hebt terwijl dit wel de insteek was dat je als vader ook gezag wil dat je dit dan gaat afdwingen als de moeder niet meewerkt.

(Ik dacht dat Jeroen en Sophie destijds samen in Tiel woonden? Als dat niet zo is dan telt wat hierna komt niet.) Tegelijkertijd vind ik je ook wel een pannenkoek als je samen een kind hebt met co-ouderschap en je dan zonder overleg of afstemming naar een woonplaats >10 km verderop verhuist. Dan kan je op je vingers natellen dat dat niet gaat werken en vind ik het sneu voor Sophie dat zij zich nu gedwongen voelt om te verhuizen.

En ik vind het not done om, tenzij je je oprecht zorgen maakt over de veiligheid van je kind, iemands mentale gezondheid op deze manier in te zetten om een rechtszaak in je voordeel te beslissen. Zeker hoe dat nu gebeurd is met zwarte humor op Snapchat uit context trekken.

Dus ja ik denk dat beiden bepaalde dingen gedaan hebben die niet handig of fair zijn. En ik kan me wel voorstellen dat Sophie zoiets heeft van ja ik trek nu aan het kortste eind want ik moet verhuizen naar een random woonplaats 70 km verderop.

40 likes

Nou dit dus. En zoals Sophie zelf ook zegt, er is niemand anders geweest wie ze zo erg vertrouwde. Hij weet dat ze cynisch is, wat voor video’s ze maakt en ging daar altijd in mee. Vind het écht walgelijk dat je dan zulke dingen over de moeder van je kind zegt tegenover een rechter.

Sophie heeft vast en zeker ook genoeg verkeerd gedaan, maar dit is wel erg onder de gordel van haar ex

12 likes

Waarom moet een kleedkamer op slot kunnen?

En ja, de woonkamer is vrij klein, maar het is wel zo’n leefkeuken, dus denk dat de woonkamer echt alleen voor 's avonds op de bank voor de tv gebruikt gaat worden, en een bank en tv passen er prima in.

Ben het wel eens met @babushkababy dat het zonde is dat ze dat kunstgras houden

6 likes

Ben nog even aan het bijkomen dat Michelle in de vlog zegt dat ze het ongezellig vind als de wc apart zit in een hotelkamer :smiling_face_with_tear:

5 likes

Precies, als de kinderen ouder worden en meer privacy nodig hebben verhuizen ze naar boven. Dan zal die andere kamer iets van werkkamer kunen worden.

Ben echt zooo jaloers op dit huis. Fantastisch!

8 likes

Dit is de enige manier om zo’n zaak te winnen. Als jij geen gezag hebt over je kind, je dat wel wilt en de andere ouder weigert zodat ze solo beslissingen kan blijven maken moet je met een stevig verhaal komen. Snap het verhaal van beide kanten wel, vooral gewoon heel sneu dat het zo ver moet komen.

32 likes

Maar hij is toch ook sowieso een aso om 70km verderop te gaan wonen. Ja sorry ik heb ook gewoon een beetje een zwak voor haar, haha! :joy:🩷

26 likes

Ik heb haar pas net ontdekt en vind haar ook best leuk! Ik kijk geen YouTube maar op TikTok en insta komt ze leuk over.

3 likes

Ja is rattengedrag, tegelijkertijd ook een risico van het vak als je niet beiden geworteld bent op één plek en er ook nieuwe liefdes bij komen.

4 likes

Oke goed nou heel kort;

Sophie is opgegroeid in Eindhoven, heeft in Breda gewoont voor studie toen ze die burn-out kreeg en naar yeswecan ging. In 2023 zijn ze toen om mij onbekende reden naar Tiel verhuisd, werd ze zwanger en is Elodie geboren in mei (Sophie was toen 24 Jeroen 22) (ik dacht voor het werk van die Jeroen). Toen ze 19 was had ze nog een “ik ben single video” en ze was 20 tijdens yesqecan, ergens daarna heeft ze Jeroen ontmoet. Begin 2024 eindigd de relatie tussen Jeroen en Sophie.
Jeroen komt uit rotterdam dus ga ervanuit dat hij daar familie/netwerk heeft. Zijn nieuwe partner Marlous Slootmans komt ook uit rotterdam dacht ik en was al langer bevriend met hun. Die relatie was begin 2025 ontstaan.
Opzich wel vreemd dat Sophie in die video van 45 minuten niet benoemd dat de zaak ook ging over gezamelijk gezag. Want als je co-ouderschap hebt is het vrij standaard dat je gezamelijk gezag hebt (dus dat beide ouders beslisrecht hebben over huisarts/school etc. van het kind). Ze laat het voorkomen alsof het alleen ging over de verhuizing (al zal dat vast de aanleiding zijn).
Zonde dat mensen nu die Jeroen finaal afmaken want Sophie geeft zelf aan dat ze dit juist niet wil. En ja het is super sneu dat Sophie nu uit haar vertrouwde omgeving gehaald wordt omdat ze zo’n goed vangnet heeft daar. Maar ik kan me ook zeker voorstellen dat als die Jeroen zijn steunnetwerk en familie in Rotterdam heeft hij graag daar gevestigd wil zijn. En de vader van Sophie woont in frankrijk en ik dacht dat haar familie sowieso niet zo super betrokken was?
En aangezien Elodie nog niet op een school zit is dit dan wel hét moment om te gaan verhuizen. Vind het vooral heel knap dat Sophie haar eigen wensen en comfort opzij heeft gezet zodat beide ouders (en familie Jeroen) dichtbij Elodie kunnen zijn. Lijkt me voor dat kindje het beste. Zeker als er inderdaad (naast buren/vrienden) niks is wat Sophie aan Tiel verbind. Maar ja zeker heeeel erg laag en vreselijk voor Sophie dat haar openheid over mentale gezondheid tegen haar gebruikt is door Jeroen. Lijkt me de hel dat iemand die dan al je geheimen kent en kwetsbaarheden die dat tegen je gaat gebruiken om een rechtszaak te winnen wat over iets heel anders gaat.

27 likes

Ik ook, tenminste een tijdje terug, heb verder helemaal niet veel met haar maar ze is heel charismatisch en innemend. Zie je eigenlijk gek genoeg niet zo vaak bij influencers meer heb ik het idee?

Vaak zijn ze gewoon rijk en verder saai.

8 likes

Ohhh ik ga altijd stuk om hem :rofl:

4 likes

Dit!!! Ik mis echt de influencers die daadwerkelijk iets konden of ergens een passie voor hebben. Tegenwoordig is iedereen knap en rijk met precies dezelfde levens.

17 likes