Het jammere cadeautjes topic

Superlief van je ouders, maar een heel duur sieraad kopen dat niet meer geruild kan worden is gewoon niet handig. Sieraden zijn zo smaakspecifiek, misschien wel het meest trickye cadeau om te geven. Ik zou eerlijk zijn, het is rot maar liegen vind ik nog rotter. Misschien kunnen ze het toch nog ruilen als ze het proberen.

Is het een hele duidelijke/ opvallende? Een smal kettinkje kan je in principe ook onder je kleding dragen. Niet de bedoeling van een sieraad, maar zo draag je het wel.

Ik zou het wel zeggen.

Het is niet eerlijk dat jij als ontvanger nu met een schuldgevoel zit omdat je een cadeau niet mooi vindt. Jullie kunnen vast wel samen een oplossing vinden. Verkopen, bewaren als cadeau voor iemand anders, alles is denk ik beter dan hem ongebruikt in je kast laten liggen, toch? En je ouders kunnen het je niet kwalijk nemen dat het jouw smaak niet is.

@Jip @Roguee @MadamPastoor @Kauai @GroenTakje @Briseis

Dank je wel voor jullie reacties.
Ik heb het net verteld, mn moeder reageerde niet zo leuk maar mijn vader vond t heel knap dat ik het gezegd heb en we gaan samen nog iets nieuws uitzoeken.

Het was een hanger, gemaakt van een armband uit een erfenis.

Maar ik ben zeer opgelucht nu en blij dat ik het eerlijk verteld heb.

Wat goed van je!

wow goed gedaan!! hopelijk kunnen jullie wat moois vinden.

Dan vond hij je vast heeeel leuk.
Als hij z’n laatste boterham met je wilde delen! :rofl:

Wat mijn ouders op mijn verjaardag hebben gedaan trouwens. Een veel te dure, werkelijk prachtige ring, met platium rose en goud en diamantjes (mijn favo combi maar ik ben veel te skeer hiervoor) maaaar dan 3 maten te klein cadeau gedaan. Gewoon 3 volle maten te klein :sweat_smile: Daarna overal geprobeerd of het mogelijk is om het te vergroten maar dat zou de ring verpesten. Gelukkig ben ik van plan om af te vallen maar holyshit. Wie koopt er een ring zonder maten te checken? Maar ze weten ook dat ik dikke vingers heb haha. Nouja we vonden het alledrie heel jammer dat het niet paste en ik voelde me extra vadsig maar goed hopelijk zal het ooit wel passen en anders draag ik het als hanger.

Ik had ooit ook een te kleine ring gekregen en mijn broer had me toen overtuigd dat er een soort ‘vingergymnastiek’ bestond waarbij ik de hele tijd mijn vinger op en neer moest bewegen zodat ik daar zou afvallen. Vijftienjarige ik vond dat heel logisch klinken en ik heb de hele avond mijn vinger spastisch op en neer bewogen totdat m’n ouders erachterkwamen en me heel hard uitlachten :thumbsup:

Wahahaha typisch broers die ons zoiets wijs kunnen maken😂

Kon je hem niet ruilen in de winkel voor een grotere maat?

Nee ze hadden het in Barcelona gekocht bij een juwelier helaas.
Ik heb hem net gepast en hij gaat al iets meer naar boven xd Ik hou hoop

Oh shit! Dat is dan lastig inderdaad. Ik hoop dat je hem over een tijdje om kunt! :smiley:

Wel vingergymnastiek doen he! :joy:

Je kan een ring vaak ook nog wel 1 tot max 1,5 maat op laten rekken bij een juwelier.

Mijn vriend en ik kregen deze kerst van de oma van m’n vriend 2 poetsdoekjes, en deze waren ook nog ingepakt en alles en het was echt mega ongemakkelijk, wie geeft zoiets voor kerst??

Mij is bij meerdere juweliers verteld dat het dan ten koste zou gaan aan de kwaliteit en zou dan kans hebben dat de diamanten dan eruit gaan. Plus het is 3 maten te klein. Ik wacht wel gewoon tot het past…

maar zelfs al ga je afvallen zal dat toch nooit 3(!) maten schelen!?

Ik heb zelf voor een juwelier gewerkt. De kwaliteit gaat er inderdaad wel op achteruit, hoewel dat bij 1 maat wel meevalt. Je kan ook na 1 keer oprekken beter niet later ook weer verkleinen of nog een keer oprekken, maar 1 keer 1 maat kan prima hoor.
Ligt er wel ook aan hoeveel stenen erop zitten ook, met meer dan 3 zou ik het ook afraden.
Met afvallen is 3 maten wel erg veel. Ik ben zelf 17,5 kg afgevallen en bij mij persoonlijk was dat een halve ringmaat.

Ik heb een GTST bordspel gekregen. ‘Kon het niet laten liggen, echt wat voor jou!’ - ik ben nooit fan geweest maar keek het sporadisch maar nu toch al zeker 3 jaar geen enkele keer meer…