Het jammere cadeautjes topic

Dat is wel mogelijk trouwens!

Mijn zus kreeg van haar schoonmoeder voor haar verjaardag een heel pakket met schoonmaakmiddelen en artikelen en daarbij zelfgeschreven instructies over hoe ze het moest gebruiken. (ze woonde al 2 jaar samen dus niet ā€˜handig voor de uitzetā€™ ofzo).

13 likes

Misschien was het een hint :sweat_smile:

2 likes

Jaa sowieso, ze waren ook nogal van de stereotyperende genderrollen. Dat hun zoon maar goed in de watten gelegd moest worden, zeg maar.

1 like

Wow. Hoe heeft je zus erop gereageerd?

Niet een gekregen cadeau, wel een gegeven cadeau.

Basisschool vriendinnetje was jarig. Alle meiden uit de klas waren uitgenodigd en de jarige wou geld hebben.

Prima. Geld gekregen van mama. Dat geld in een zelfgemaakt kaartje gedaan (je weet wel, kaartjes gemaakt met afbeeldingen van papiertjes in 3D) en het kaartje in de envelop gestopt.

Eenmaal op de verjaardag de envelop gegeven, trots dat ik was op mijn zelfgemaakte kaartje.

Was het geld weg!!!

Dus de jarige stond zo van: euh, bedankt.

Super awkward natuurlijk.

Ik heb het nog geprobeerd te redden met: ā€œje cadeautje ligt nog op het aanrechtā€, maar de toon was gezet.

Paar dagen later thuis op de oprit vond ik ineens 10 euro (voor een 10 jarig meisje heeeeel veel geld). En toen bedacht ik me dat door de dikte van het kaartje het geld uit de envelop is gevallen. En omdat het zoā€™n awkward situatie was, en niemand weet dat ik 10 euro vond op de oprit, heb ik het geld mooi gehouden.

20 jaar later nog steeds superbeschamendā€¦

67 likes

Haha prachtig dat je dat zelf hebt gehouden :joy:

Misschien een beetje ondankbaar;
Maar ik heb een restaurant bon gekregen voor mijn verjaardag. Heel leuk, alleen dat ding is bijna nergens in te leveren? Alles is ongeveer een half uur rijden. Zou normaal niet zoā€™n ramp zijn, maar als we het willen gaan gebruiken dan moet ik dus al wachten tot ik mijn baby voor een avond alleen kan/wil laten of hopen dat ze niet alles bij elkaar krijst daar :+1:t2:

1 like

Ik heb een keer een Kruidvat kadobon gekregenā€¦ vond dat zelf een beetje tjaā€¦ dacht ga dan even 3 deurtjes verder naar de Douglas ofzo. Of desnoods de Blokkerā€¦ maar Kruidvat?

4 likes

Ik kreeg toen ik wegging bij mijn horeca baan, waar ik drie jaar gewerkt had, een envelop. Toen ik die opende zat er een kaart in met logo die we normaal als goedmakertje naar de klant stuurde. Op die kaart stond mijn naam verkeerd geschreven. Was dit vergeten tot ik nu al die verhalen van ā€˜weggaan bijā€¦ā€™ lees.

3 likes

Ik heb over anderhalve week mijn laatste dag en mijn directe collega is er dan al niet meer (vakantie), mijn ene baas is al op vakantie en mijn andere baas heeft al sinds mijn ontslagbrief geen woord meer tegen me gesproken.

Toen ik vertelde wanneer (mijn collega en ik mochten dit afstemmen ivm overdracht) mijn laatste dag was zei de baas die nog tegen me praat ā€˜oh ik zet het in mijn agenda dan stuur ik wel een appjeā€™.
Ik verwacht geen cadeautje.

Er is zoā€™n site waar je je cadeaubon kan verkopen. Je krijgt dan geld op je rekening of een bol-tegoed. Werkt heel makkelijk, ik heb het al 2x gedaan.
Geld heb je vaak toch meer aan dan zoā€™n bon.

9 likes

Welke site is dat? :slight_smile:

wissel.nl !

2 likes

Alleen jammer dat ik voor 40,00 euro maar 17.00 terug krijg :scream: wellicht kan ik iemand er nog een plezier mee doen

Van welk bedrijf is de bon? Ik wil eventueel wel kijken of er hier in de buurt iets tussenzit en hem voor 30,00 overkopen mocht je dat een betere deal vinden.

1 like

Dat is wel heel weinig ja!
Ik heb toen een restaurantbon van 100 euro verkocht voor 70 euro, en een kunst-en-cultuurbon van 150 euro voor 95 euro bol-tegoed. Dan is het nog wel aantrekkelijk om te doen!

Wonderbox heet het! In het zuiden is dus niet veel keuze

Ik snap dat aanbod niet? Als de bon 40 euro waard is, waarom bied je dan 30? Met bepaalde dingen snap ik het wel als je minder biedt, maar die bon vertegenwoordigt letterlijk een waarde van 40 euro. Dus in mijn ogen zeg je nu: als jij mij 40 euro geeft, geef ik je er 30 terug. Ikke nie snap.

9 likes

Het idee van die website is toch ook dat je zoā€™n bon voor minder koopt. Ik zie dat ook vaak aangeboden worden op Facebook als men een bon niet nodig heeft. Waarom zou ik dan 40 euro aan die bon uitgeven, dan kan ik net zo goed zelf bij een restaurant reserveren en 40 piek uitgeven.
Zij houdt er nog wat leuks aan over en is de bon die ze niet kan gebruiken kwijt en ik heb een dinerbon met korting.

5 likes