Het jammere cadeautjes topic

Vroeger op de basisschool gaven we elkaar 5 gulden als er om geld werd gevraagd. Ik had voor m’n 11de verjaardag ook geld gevraagd maar kreeg van m’n beste vriendin een DE mok en een pot gel…
Echt WTF…

Oma gaf met sinterklaas altijd vreemde cadeaus. M’n broer kreeg roze dingen en m’n zus blauw… heel vreemd.

M’n oom is wel echt de meest slechte cadeaugever EVERRR.
Hier een klein lijstje.
Een BLOEMKOOL op een schaal met daar om heen 7,50 in kleingeld.
“Een bloemkool is lekker toch?”
Een envelop met 10,- en oude postzegels.
“Postzegels zijn altijd makkelijk toch?”
Een oude wijnkoffer gevuld met twee flessen beerenburg.
“Makkelijk om je beerenburg mee te nemen op vakantie.”
Een fles drank waarvan hij niet eens weet wat het is
“Voor de gezelligheid.”

39 likes

M’n vriend kreeg van zijn moeder voor zijn verjaardag zo’n stom ‘grappig’ delftsblauw tegeltje met: ‘ben je eindelijk jarig, krijg je zo’n KUT tegeltje’ erop. Nou inderdaad. Het is stom, wat moeten we met zo’n ding en als er al op staat dat het kut is; waarom geef je het nog? Laatst eindelijk maar eens weggegooid.

Was wel naast een ander écht leuk cadeau hoor, voor ‘erbij’ ofzo? Geef dan niks extra’s haha, geldverspilling.

2 likes

Ik kreeg van mijn toenmalige vriend deze ketting van swarovski. Op de afbeelding is ie rosegoud maar die ik kreeg was echt goud. Nou ik vond het echt vreselijk want de rest van mijn sieraden zijn allemaal zilver en ik draag echt nooit goud. Daarnaast vind ik hartjes niet leuk. Veel te opzichtig vind ik het. Daarnaast had ik gezien op de instagram van zijn ex vriendin dat zij ook deze ketting omhad op een aantal oude foto’s. Dus dat was ook best suf. Na een aantal keer gedragen te hebben (met tegenzin) heb ik eerlijk gezegd dat het niet mijn ding is. Hij was wel echt heel erg beledigd maarja…

De grap is dat zijn huidige vriendin hem nu draagt :slight_smile: :slight_smile:

48 likes

Ik houd van lezen en vroeg dus altijd boeken voor mijn verjaardag en sinterklaas en zo. Maar ik had een familielid dat me, tot ik een jaar of 15 was, van dit soort kleuterboeken bleef geven :flushed: jaar na jaar, en ik durfde niet te zeggen dat ik daar echt al JAREN te oud voor was. Ze had waarschijnlijk een hele partij ergens voor een euro of zo op de kop getikt dacht ‘een boek is een boek en een cadeau is een cadeau’.
Ik had er echt 10 of zo.

image

25 likes

Ik zou trouwens een heel topic kunnen vullen met jammerlijke cadeautjes haha.

Er is ook iemand van wie ik de afgelopen 10 jaar minstens vier keer een tea for one setje heb gekregen, en ook al twee keer een chocoladefonduestel. Van dezelfde persoon dus haha. Ik houd het maar op geheugenverlies :sweat_smile: het is trouwens ook altijd superlief bedoeld maar er staat er nu nog een ingepakt in de kast die ik denk ik toch maar naar de kringloop ga brengen.
Oh en leuk detail, ik drink eigenlijk nooit thee haha

image

14 likes

Oké, dit is niet een cadeau wat ik zelf heb gekregen, maar mijn vriend. Een familielid gaf hem een doos die helemaal ingetaped was. Met daarin, in aluminiumfolie, jawel drie koude broodjes shoarma en een flesje knoflooksaus. Zelfgemaakt. Ze waren ook nog eens koud en er zat al sla en alles bij in, dus met opwarmen werd het megavies. We dachten nog dat het een grap was en dat er geld ofzo in de broodjes verstopt zat. Maar helaas

46 likes

heel vreemd cadeau…

Sowieso vers eten is raar. Had van de week een vrouw in de winkel die gaf iemand een varkenshaas cadeau…
moest ik voor haar inpakken…

13 likes

Dan krijg ik nog liever een kaart met een leuke boodschap erop, wat onpersoonlijk zeg

2 likes

Echt in cadeaupapier?

Jep…

2 likes

Hahaha, nee, dat kannn toch niet :rofl: Wat sneu als je zoiets krijgt in cadeauverpakking.

1 like

Ja… of je houdt echt enorm van varkenshaas?

Het was wel een bejaarde vrouw die het kocht en ze gaf het cadeau aan een goede vriendin.
Bejaarden geven wel vaker rare cadeaus.
Fruit in blik of blikken soep…

3 likes

weg

Hahaha mijn opa was afgelopen week jarig en kreeg van zijn zus een blik stoofperen :smile:

10 likes

Haha wat?!

1 like

Als het oudere mensen zijn die eten als cadeau geven, zou dat dan iets te maken kunnen hebben met de oorlog? Dat ze eten op een andere manier waarderen en dat het daarom eigenlijk wel een mooi cadeau is? Ik heb geen idee hoor, maar ik zat dit net te lezen en ondertussen staat de herdenking van WO I aan dus misschien leg ik rare verbindingen nu haha

6 likes

Was hij er blij mee?

Nee haha het zat dan in een cadeau tasje allemaal los

1 like

Ik denk eerder omdat ze geen spullen nodig hebben. Mijn oma zegt ook altijd dat ze niks wil omdat ze alles al heeft wat ze nodig heeft en dat bezoek al leuk genoeg is. Nou ja een biefstuk daar heb je nog wel wat aan?

3 likes

Maar dan geef je toch iets van een delicatesse winkel, chocolade winkel of bakker? Ik weet niet of de mensen uit de voorbeelden dat gedaan hebben…

2 likes