Het jammere cadeautjes topic

Dit boek is echt mijn jeugd haha

Mijn vriend en ik kregen tijdens de housewarming (groot feest met ongeveer 60/70 man) van ons koophuis afgelopen zomer een klein kaasplankje van de Zuivelhoeve van mijn oom, tante en neefjeā€¦ Nu wil ik niet ondankbaar overkomen maar ik vond dat zelf echt wel een beetje gek. Het mooie van alles: we lusten beide geen kaas :joy: mā€™n oma (van de andere kant) was er erg blij mee :wink:

1 like

Wat vond je er gek aan dan? (even los van het feit dat je geen kaas lust, als zij dat wisten is het inderdaad wel raar)

10 likes

Huh is dat raar? Ik geef dat ook wel eensā€¦

@LaPetiteRobeNoire @Wonder Oh, dan zal het misschien aan mij of ons liggen maar ik vond het een beetje karig. Zou dat zelf niet zo snel geven als cadeau bij zoiets. Prima als je een keer bij iemand op de koffie gaat, maar bij echt een feest waar is uitgepakt zou ik zelf iets anders geven.

Oh ik vind een housewarming juist iets waarbij kleinigheidjes horen als een fles wijn of een kaasplankje ofzo, ik zou dan zelf ook niet met enorme cadeaus aan komen zetten. Ik zou zelf ook geen cadeaus willen trouwens, straks zit ik met mijn nieuwe huis vol met goedbedoelde spullen die ik niks vind.


Mijn schoonouders durven ons geen cadeaus meer te geven omdat we bijna alles lelijk of zonde van de ruimte vinden. Laatst waren ze op vakantie geweest en kwamen ze bij ons langs, toen zeiden ze dat hun cadeau nog in de auto lag, omdat ze niet zeker wisten of we het wel wilden hebben. Bleek het zoā€™n hele streng in elkaar gevlochten knoflookbollen te zijn. Dat vind ik juist echt een supercadeau! Dus ja, geen jammer cadeau dit keer. (Voorheen een keer een knalroze plaid gekregen, een eigengemaakt schilderij van zijn moeder en een cd van Tijl Beckand. Bij die cd werd erbij gezegd dat we dan misschien iets opsteken over klassieke muziek. Toen zei ik dat ik mijn hele jeugd op klassiek ballet heb gezeten dus dat ik al aardig op de hoogte ben. Was niet gezellig).

22 likes

Toen ik 13 was, was ik best wel stevig voor mijn leeftijd en toen kreeg ik van mijn tante een topje met bijpassende haarband van h&m. En het was super leuk en ook mijn stijl maar het was een kindermaat (164 ofzo) en ik droeg toen maat 38. Maar iedereen zei ohhh leuk trek het eens aan bla bla. Was natuurlijk te klein maar ze zeiden allemaal dat het goed zat. Dus de hele verjaardag voelde ik me verplicht omdat aan te houden. Als ik die fotoā€™s terug zie :cry:

23 likes

Aww dit vind ik echt aandoenlijk! Vind het wel een beetje gemeen dat iedereen jou zo liet zitten. Op je dertiende ben je al zo kwetsbaar, en dan voel je je al helemaal rot als je ergens met een te klein topje moet gaan zitten. Ik neem aan dat iemand dat wel aan jou zag!

Als ik jouw familielid was geweest had ik gezegd: wat een geweldige combinatie, kom, dan leggen we het bij de rest van de cadeaus :sweat_smile:

2 likes

Een zak chips van oma. Ook niet ingepakt ofzo, al is dat ook wat raar misschien haha. Ik zie haar zo voor de kast staan: hmmm wat zal ik eens geven :joy:

22 likes

Ik kreeg van een vriendin shampoo en conditioner voor geverfd haar terwijl ik echt nog nooit mijn haar heb geverfd.
Waren ook van die flessen met Duitse tekst, die bij de Action of zo waren gekocht.

3 likes

Mijn ouders wonen in een dorp en daar is het nogal ons kent ons. Toen mijn zus jarig was en het huis versierd had de oude (denk toen 90) overbuurvrouw dat gezien en die kwam voor een stukje taart en een felicitatie naar ons huis. Mijn zus kreeg een blanco enveloppe in haar hand gedrukt en de overbuurvrouw zei nog ā€˜doe er maar wat leuks meeā€™.
Toen mijn zus later keek bleek deze leeg te zijn :joy:

83 likes

Een paraplubak ook echt. Dat zou ik nog niet voor een 40e verjaardag geven

2 likes

Haha om de een of andere reden komen oudjes hier altijd mee weg. Kan niet wachten om ook dit soort onzin uit te halen als ik bejaard ben haha

32 likes

Ik ben opgegroeid in katholiek Brabant en ik deed mijn communie. Mijn nichtje deed op dezelfde dag en min of meer zelfde tijd haar communie en mijn opa en oma konden dus maar op 1 plek in de kerk aanwezig zijn.
Er werd geloot of dat bij mij of mijn nichtje zou zijn, het werd mijn nichtje. Maaaaar, zo verzekerde mijn opa me, hij zou dan wel een extra goed cadeau meenemen voor mij als hij later langskwam.

Dus ik (7 jr) helemaal excited en verheugd die dag. Het cadeau bleek een rolletje plakband op zoā€™n cheap-ass plastic houdertje te zijn :neutral_face:

21 likes

Ik kreeg ooit een ijzeren fruitmand die ze toendertijd bij de l.idl verkochten. Niet eens iets er in. Gewoon zo hop leeg en al in een doorzichtig folietje met een strik eromheenā€¦ Ik had eerst nog hoop want er lag een kaart in dus ik dacht dat dat misschien een kadobon was ofzo en de mand ā€œopvullingā€ maar nee het was echt alleen een kaart.
Het is ook niet dat ik een fruitmand nodig (woon bij mijn ouders) had ofzo en los daar van is het ook echt totaal niet mijn smaak. Dus snap echt niet wat diegene nou heeft gedacht. Had er dan iets eetbaars in gedaan ofzo of had me voor die 5 euro een reep chocola gekocht.

3 likes

Ik meld mij hier.

We doen met kerst altijd cadeautjes en dobbelen. Elk jaar weer de ellende om dingen te kopen binnen budget, wat voor veel mensen wel ā€˜leukā€™ kan zijn. Kleine greep uit de afgelopen jaren: geurkaars, geurstokjes, chocolade, stekkerdoos, lelijke klok, douchegel etc. etc.

Vindt iemand dit leuk? Zonde van het geld al die rommel dingen.

5 likes

Geurkaarsen en geurstokjes komen hier wel op hoor. Chocolade ook.

Het enige wat ik niet trek, en wat mijn moeder als neiging heeft om te geven, zijn van die plateaus met rustieke kaarsen. Nooit de kleuren die ik mooi vind, en het plateau is ook altijd net niet. Zonde zonde zonde.

5 likes

Ik vind dit persoonlijk vreselijk. Vooral als er ā€œgrappigeā€ cadeautjes zijn. Ik hoef die troep gewoon niet. Ik heb dan liever niks eerlijk gezegd.

5 likes

:roll_eyes: omgā€¦

1 like

Ja idd maar dan vinden ze je zuur of een snob als je dat zegt want ā€œis toch lacheā€

5 likes