Het jammere cadeautjes topic

Een paraplubak ook echt. Dat zou ik nog niet voor een 40e verjaardag geven

Haha om de een of andere reden komen oudjes hier altijd mee weg. Kan niet wachten om ook dit soort onzin uit te halen als ik bejaard ben haha

Ik ben opgegroeid in katholiek Brabant en ik deed mijn communie. Mijn nichtje deed op dezelfde dag en min of meer zelfde tijd haar communie en mijn opa en oma konden dus maar op 1 plek in de kerk aanwezig zijn.
Er werd geloot of dat bij mij of mijn nichtje zou zijn, het werd mijn nichtje. Maaaaar, zo verzekerde mijn opa me, hij zou dan wel een extra goed cadeau meenemen voor mij als hij later langskwam.

Dus ik (7 jr) helemaal excited en verheugd die dag. Het cadeau bleek een rolletje plakband op zo’n cheap-ass plastic houdertje te zijn :neutral_face:

Ik kreeg ooit een ijzeren fruitmand die ze toendertijd bij de l.idl verkochten. Niet eens iets er in. Gewoon zo hop leeg en al in een doorzichtig folietje met een strik eromheen… Ik had eerst nog hoop want er lag een kaart in dus ik dacht dat dat misschien een kadobon was ofzo en de mand “opvulling” maar nee het was echt alleen een kaart.
Het is ook niet dat ik een fruitmand nodig (woon bij mijn ouders) had ofzo en los daar van is het ook echt totaal niet mijn smaak. Dus snap echt niet wat diegene nou heeft gedacht. Had er dan iets eetbaars in gedaan ofzo of had me voor die 5 euro een reep chocola gekocht.

Mijn ex-schoonmoeder gaf me een keer een cactus voor mijn verjaardag omdat ze dat wel vond matchen met mijn persoonlijkheid. En voor kerst kreeg ik een groene theedoek want dat was mijn lievelingskleur. (Mijn ex kreeg toen btw een boek over een man die moest kiezen tussen zijn familie en zijn relatie)

Ik meld mij hier.

We doen met kerst altijd cadeautjes en dobbelen. Elk jaar weer de ellende om dingen te kopen binnen budget, wat voor veel mensen wel ‘leuk’ kan zijn. Kleine greep uit de afgelopen jaren: geurkaars, geurstokjes, chocolade, stekkerdoos, lelijke klok, douchegel etc. etc.

Vindt iemand dit leuk? Zonde van het geld al die rommel dingen.

Geurkaarsen en geurstokjes komen hier wel op hoor. Chocolade ook.

Het enige wat ik niet trek, en wat mijn moeder als neiging heeft om te geven, zijn van die plateaus met rustieke kaarsen. Nooit de kleuren die ik mooi vind, en het plateau is ook altijd net niet. Zonde zonde zonde.

Ik vind dit persoonlijk vreselijk. Vooral als er “grappige” cadeautjes zijn. Ik hoef die troep gewoon niet. Ik heb dan liever niks eerlijk gezegd.

:roll_eyes: omg…

Ja idd maar dan vinden ze je zuur of een snob als je dat zegt want “is toch lache”

Ik vind het verschrikkelijk. Ik heb toen wel eens meerdere blauwe parkeerschrijven gekocht en een ruitenkrabber. Dat werd wel op prijs gesteld door het gezelschap. :’)

Bij ons was er met het cadeautjesspel eens een heel groot en zwaar pakket waar iedereen achteraan ging (moet je sowieso niet doen want hoe groter, hoe minder waarde per vierkante cm) en toen bleek het ruitenwisservloeistof te zijn.

Alsnog nuttig.

Ik lees dit bijna 2 maanden later maar moest zo hard lachen dat een like alleen niet genoeg was.

Een BLOEMKOOL! :joy::joy::joy:

Geweldig!

Ik heb hier hard om moeten lachen :rofl: Dacht eerst een prullenbak is toch niet heel gek, maar een paraplubak muahah

Hahahaha wtf, geen woorden voor. Ik ken iemand die kreeg een keer een blik opengemaakte knakworsten en een met plakband vastgemaakte zak chips, maar dat mens was dement. But still.

Holy moly toppunt van passief agressief dit

Hahahahah wtf

Deze acties vielen eigenlijk nog wel mee hoor😂. Ze wilde bijvoorbeeld ook dat mijn moeder elke dag mijn telefoon controleerde om te kijken of ik dingen over haar had gezegd. En die moest ze dan aan haar vertellen. Oh en ze had een heel essay geschreven voor mijn moeder met redenen waarom ik geen geschikte vriendin was. Heerlijk mens was het.

Hoe lang heb je dit volgehouden?
Ik word hier bang van

1.5 jaar. En als ik er nu op terugkijk heb ik geen idee hoe me dat is gelukt