Het jammere cadeautjes topic

Je mag hem gratis en voor niks hebben van me

4 likes

Van mijn schoonmoeder:

En nog wat andere teksten.

25 likes

Ik zag gisteravond in de Postnl app dat we een pakketje zouden ontvangen, maar we hebben niks besteld. Ik keek op het verzendadres wat het was en het kwam van deze webshop: https://www.uniekcadeau.com/

Dus ik al een beetje rondspeuren op die website want op de homepage zag ik alleen maar beeldjes die niet bepaald mijn smaak zijn… Meer de smaak van mijn moeder, maar die zou mij nooit zoiets zomaar geven want die weet ook dat ik het lelijk zou vinden.

Net komt het binnen en het zijn dit soort beeldjes:

Maar dan dus met een zwangere vrouw (ik ben zwanger) in lange jurk en een man met een kind op z’n schouders. Ik vind het heel christelijke beeldjes haha, maar vooral totaal niet onze smaak. Het kwam van mijn zwager (broertje van man), echt hoe komt hij op dit idee? Het zijn ook niet echt goedkope beelden.

Helaas is het binnen mijn schoonfamilie dan weer niet zo gewenst om eerlijk te zijn hierover, dus mijn man wil ze niet terugsturen. Ze krijgen een mooi plekje op zolder haha.

48 likes

O wat heftig dit, lijkt net een sekte ofzo haha.

13 likes

Wanneer komen ze weer?? Dan weer op tafel :stuck_out_tongue: (Of ga jij daarheen?)

10 likes

Dat ziet er uit als van die beeldjes die ik bij een aantal mormoonse vloggers voorbij her zien komen :joy:

6 likes

Haha dat is wel het fijne aan hun aan de andere kant van de wereld, die komen zeker nog anderhalf jaar niet deze kant op.

9 likes

Tijd zat om in die anderhalf jaar “per ongeluk” kapot te laten vallen

13 likes

Dat Willow Tree spul is echt behoorlijk populair volgens mij. Ik heb er ook echt helemaal niks mee maar dit is al meerdere keren als cadeau geopperd als ik inspiratie zocht voor zwangerschap/verlies/geboorte etc

2 likes

Het is ook superduur. Ik snap ook wel het soort mensen dat hier van houdt maar wij houden sowieso niet van beeldjes en dat soort dingen.

Ik vind het ook echt zonde want het was 80 euro zag ik op de website. Bij mijn eigen familie had ik het allang eerlijk gezegd, maar mijn schoonfamilie zou dat nooit doen.

5 likes

Kun je niet sturen dat jullie hetzelfde of een soortgelijk beeldje al gekregen hebben? Het is ook zo populair hier!!

10 likes

vind het ook niet echt mooi, maar ook wel weer heel aandoenlijk ofzo dat ze jullie hier dan mee denken te verblijden

13 likes

Ik vind t ergens ook wel weer lief. Ik snap echt 100% dat dit niet je smaak is (ook niet de mijne)! Maar ergens vind ik t ook wel weer mooi, dat een man dit bedenkt en ik weet niet, het voelt een beetje als een waardevolle boodschap ofzo.

20 likes

Kan ook z’n vrouw zijn geweest hè. Ik vind het ergens ook wel lief, om dit moment in ons leven te herinneren, maar aan de andere kant ook weer niet over nagedacht. Ik zou sowieso geen interieurdingen kopen voor andere mensen, tenzij ik echt weet dat ze het willen.

2 likes

Goud of zwart spuiten ? Haha.
Als het in de familie niet wordt gewaardeerd zou ik dit maar laten gaan en op zolder zettenof wegdoen en als ze ooit naar vragen dat ie gevallen is. Strijd niet waard als ik het zo lees.

1 like

Oh sowieso! We hebben ze hartelijk bedankt en vooral gezegd dat m’n zoontje ze mooi vond want die wilde er mee spelen. En als ze ooit langskomen halen we ze wel van zolder af haha.

7 likes

Ken je niet iemand die het mooi zou vinden? Dat je het doorgeeft. Dat kun je ook wel uitleggen: Yvon vond het zo prachtig, toen zij zwanger werd heb ik het doorgegeven zodat zij er van kon genieten en het meer toepasselijk was op haar. Maar in mijn zwangerschap heb ik er enorm van genoten!
Zoiets?

11 likes

Haha, oma’s en cadeaus doet me denken aan dat ik altijd fruit van de markt van m’n oma krijg als ik jarig ben of ze langskomt. Naast het ‘echte’ cadeau. Superlief natuurlijk, maar één keer stond ik echt versteld. Ze gaf me namelijk drie Madame Jeannettes cadeau :astonished: Ze wist alleen zelf niet wat het was en dacht dat het gewoon fruit was? Gelukkig herkende ik ze, anders had ik er zomaar een hap uit kunnen nemen. Ik heb sowieso een hekel aan pittig eten, dus beter checkt ze de volgende keer wat ze geeft :expressionless:

10 likes

Oh verschrikkelijk. Haat sowieso die rompers met domme teksten erop.
Wij kregen een witte set met ongeveer dit erin:

Maar dan zelfs nog lelijker, de muts was een puntmuts enzo.

En van schoonmoeder:
afbeelding
Sorry, maar gewoon nee. Ik heb alles bij het consultatiebureau opgehangen in de weggeefhoek en de volgende keer was het weg dus ik hoop dat iemand er wel blij mee is.

Van mijn man zijn werk kregen we leuke cadeaus van nijntje, vvv bon maar ook… daar is ‘ie weer: een rompertje die leuk bedoeld was, met achterop “Newest member of (logo van de zaak)”. Ok dat is wel geinig. Maar dan voorop stond: “MEVROUWTJE (naam baby).” En een geprinte parelketting. Echt grappig bedoeld maar het ligt ongedragen in de kast, je kan het niet doorgeven, en dat is wel zonde.

(Disclaimer dat ik het natuurlijk allemaal lief bedoeld vind :hugs: maar bedankt)

24 likes

Hahaha mijn biologische vader (waar ik geen contact mee heb) had een rompertje gestuurd met een dikke vette spelfout en een hele rare zin :smiling_face_with_tear: Ook zonder briefje ofzo, dus ik kon iedereen ook nog langsgaan met “heb jij mij dit gestuurd?” en mensen waren gewoon beledigd dat ik het vroeg.

18 likes