Het jammere cadeautjes topic

Haha, dank jullie wel voor het meeleven, maar het is alweer 23 jaar geleden. Onderhand ben ik over die trauma heen, haha. We hebben overigens erna nooit meer Sinterklaas met ze gevierd. Ik geloof dat m’n moeder daarmee te maken had. Kleine sidenote, die tekendoos heb ik nog steeds! Prachtig ding van Bruynzeel

@chachaloco
Goed om te horen dat je het niet als lullig hebt ervaren en van de dag genoten hebt! Dat is het belangrijkste :blush:

14 likes

Voor mijn verjaardag moet (mag) ik zelf een cadeau bestellen en laten opsturen en dan een tikkie sturen. Niet zo feestelijk maar uit praktisch oogpunt nu eenmaal het handigst dus ok.
Het totaalbedrag met verzendkosten erbij was best hoog vond ik, dus ik had gezegd “zeg maar hoeveel je bij wilt dragen, de rest betaal ik gewoon zelf.” “Doe maar 60 euro!” Ok, ik maak een betaalverzoek daarvoor.
Krijg ik later een berichtje “sorry kun je een nieuwe maken voor 50 want ik vind het eigenlijk toch wel wat te veel anders”

:melting_face: hoera

36 likes

Haha wat erg…
Ben wel benieuwd naar de relatie met deze persoon?

6 likes

Nee ik heb niets gezegd haha

2 likes

Klinkt een beetje alsof de een de ander gesproken heeft en is teruggefloten :grimacing:

6 likes

Ja dat is letterlijk wat er gebeurd is

5 likes

Jeumig wat genant. Dat de een dan niet gewoon die extra 10 euro uit eigen zak betaalt :joy:

7 likes

Ik kreeg van een goede vriendin als kraamcadeau 1 paar babysokken in m’n handen gedrukt. Geen verpakking of setje sokken, maar gewoon 1 paar sokken die ook al tot bolletje was gevouwen. Vond ik echt apart. :sweat_smile:

25 likes

Tot een bolletje gevouwen? Da’s wel heel vreemd. Waren het wel nieuwe sokken? :laughing:

2 likes

Nee, niets

5 likes

Ja dat wel! Van hema zei ze nog :grinning:

3 likes

Ik vind kleding als kraamcadeau zo stom. Ik snap ook niet waarom mensen dat geven. Het is zo persoonlijk. Alles wat ik gehad heb vind ik ook niet zo leuk. Voelt ook ondankbaar maarja

9 likes

Haha, bij mijn weten verkoopt Hema helemaal geen babysokjes per paar, maar alleen per twee of vijf paren bv. Waar zou de rest gebleven zijn?

7 likes

En vooral goedkoop.

5 likes

Deze past ook nog wel in het gierige acties topic.

8 likes

Wij gaven een ‘cadeau’, maar dat ging een beetje raar. Mijn man had wat doosjes bonbons gekregen en bedacht dat de buren met wie we goed omgaan dat ook wel lekker vinden. Dus hij neemt een doosje mee. De buurvrouw maakt het doosje open en zegt oooh dit zou mijn moeder ook lekker vinden, we geven het aan haar :woman_shrugging:t2:. Ze lusten dit gewoon en wij geven het, maar wordt dus doorgeschoven naar een ander.

3 likes

Het is wel een beetje hypocriet om er wat van te vinden dat iemand jouw doorschuif cadeau gaat doorschuiven toch? Ze is er in elk geval eerlijk over én nu krijgt iemand het die er écht blij mee is waarschijnlijk

71 likes

Zoals het er staat zie ik wat je bedoelt, maar wij hebben een paar doosjes om weg te geven (over van mijn mans bedrijf) en wilden hen blij maken. Misschien meer jammer dat wij dan verwachten dat zij er blij mee zijn (want ze zijn hier wel gek op) en dat ipv een dankjewel er wordt gezegd het aan een ander te geven.

8 likes

Maar zij zijn er toch blij mee op deze manier? Vind altijd beetje gek om verwachtingen te hebben van mensen aan wie je iets zomaar cadeau geeft. Voor wie doe je het dan? Voor jezelf omdat je blijkbaar een bepaalde verwachting erbij hebt? Of echt voor de ontvanger?

10 likes

Ik heb een keer 1 bibs speen gekregen, niet meer in de verpakking (en die gaan Altijd per twee geloof ik). Tot op de dag van vandaag snap ik het niet, want die mensen zijn best leuk! Misschien dachten ze; mooi, dan kunnen we het aan twee mensen geven? (Überhaupt geven alleen mensen zonder kinderen een speen… onze baby was erg kieskeurig namelijk welke ze wel en niet wilde en je kunt niet zo maar allemaal verschillende merken door elkaar geven)

1 like