Het jammere cadeautjes topic

Mijn familie heeft daar ook een handje van. Vraag ik specifieke kruidenpotjes zodat ik de huidige kan uitbreiden krijg ik totaal andere (niet luchtdichte ondingen). Bij kinderspeelgoed doen ze hetzelfde, kind vraagt uitbreidingen voor de houten treinbaan en krijgt een abrick treinset.

Bij lootjestrekken let ik er tegenwoordig op dat alles op het lijstje bij een winkel in hun woonplaats verkrijgbaar is en dan gaat het beter.

Omgekeerd schrijven ze zelf op het lijstje dingen zoals “een luchtje” en dan boos worden als dat niet het gewenste geur/merk is. Hoe moet ik dat weten als dat niet wordt opgeschreven? Het is ook geen vast luchtje.

8 likes

Geen cadeautje vind ik ook een jammer cadeau. Mijn zus kwam een week na mijn verjaardag en zei “oh we hebben geen cadeautje voor je mee, helemaal vergeten” en verder niets. Ik deed het half lachend af met “jullie bezoek is al een cadeau”, maar vind het toch jammer dat ze niets heeft uitgezocht.

11 likes

Mijn broer geeft wel altijd een cadeau, maar heb nooit het gevoel dat hij er veel moeite voor doet (terwijl ik dat bij anderen wel altijd doe). Een keer vroeg hij wat ik wilde en toen zei ik dat ik wel een nieuwe tas zou willen. Komt ie op mijn verjaardag aan met een tas van de markt voor een tientje die na een paar weken kapot ging… Nu zijn vriendin helpt met cadeautjes uitzoeken krijg ik wel leukere cadeaus hahah

2 likes

Ik heb een peettante die het altijd voor elkaar kreeg om de lelijkste cadeaus ooit te kopen toen ik jong was. Tas in een rare kleur van de markt of ooit een trui van de markt. Of een kinderboek qua avi-niveau niet echt matchend meer. Heb haar altijd wel vriendelijk bedankt. Ze was altijd heel content met haar ideeën. Dat vond ik dan w weer lief ofzo.

Maar mijn zus d’r peettante gaf de meest geweldige cadeaus aan haar. Dus daar was ik altijd wel erg jaloers op.

3 likes

Ik kreeg van mn man een weekend Keulen cadeau voor mn verjaardag, om naar de kerstmarkt te gaan.
Gelukkig ging ik zelf googlen welke kerstmarkten er allemaal zijn in Keulen en toen kwam ik erachter dat hij alles heeft geregeld in het weekend vóór de kerstmarkten beginnen :joy:.
Zou toch jammer zijn als we dat niet op tijd ontdekt zouden hebben :joy:

35 likes

Het idee was er. De uitvoering liet alleen te wensen over

17 likes

Pakjesavond met familie. Welgeteld 0 cadeautjes gehad :joy:. “Oh het was ook leuk geweest als er iets voor jou tussen zat”. Ach ja, kinderen waren niet te beroerd om hun speelgoed te delen. En love Nijntje.

14 likes

Ja haha. Ze hadden er gewoon niet aan gedacht. Ik denk omdat ik ook jarig ben geweest. Zulke dingen gebeuren.

2 likes

Maar iedereen verjaart een keer. Niet eens een chocoladeletter? Beetje lullig wel.

53 likes

Ah, ik vind dit ook super lullig :frowning:

9 likes

Dit is niet eens jammer meer maar ronduit sneu:(

10 likes

Dit hebben ze toch zelf in de hand??

16 likes

Nee want Sinterklaas regelt dat!

14 likes

Dit is echt wel mega lullig! Hebben jullie het vantevoren ook samen afgesproken qua cadeaus, dat jullie ook voor de volwassenen wat zouden halen?

3 likes

Pff, dit doet me denken aan toen ik nog een kind was. Sinterklaas vieren met de de familie van mijn toentertijd moeders partner. Alle kinderen kregen mooie grote cadeaus (fietsen, consoles) en ik had niks gekregen. Ze hadden ook niet aan me gedacht. M’n moeder wilde niet iets voor me kopen, want ze was bang dat ik teveel zou krijgen. Ik was echt iets van 9, zat jankend op de wc haha. M’n moeder heeft de dag erna toen nog wel een mooie tekendoos voor me gekocht, super lief.
Maar ik hoop dat je je een beetje ok voelt desondanks! Vind het wel oprecht lullig, ook al was het maar een doosje met wat lekkers of wat dan ook

31 likes

Jeetje, dat lijkt me echt mega rot.

6 likes

Om dit verhaal kan ik nu nog wel janken, wat voel je je dan kut.

10 likes

Hier kom ik wel even op terug, twee jaar later en alle wasparfum is op en ik wil nieuwe :joy: Maar dan mag hij het nu cadeau doen aan zijn zoon

6 likes

Ah nee, dit klinkt ook zo verdrietig :frowning:

Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt toen ik een kind was en we mijn verjaardag bij mijn vader gingen vieren :frowning: ik vroeg steeds wanneer mijn cadeau zou komen, maar dat kwam “later”. Gelukkig kreeg ik wel cadeaus van de visite (mijn opa en oma en tante), maar ik heb helemaal geen cadeau meer van mijn vader gekregen :disappointed_relieved: terwijl we het dus gewoon vierde!

14 likes

Ah nee dit vind ik zo sneu klinken! Helemaal omdat je nog een kind bent. Zulke dingen kunnen je jaren later nog raken he?

Ik vind jullie reacties heel lief hoor, maar ik heb het niet per se als lullig ofzo ervaren. Mijn man voelde zich wel heeeeeel schuldig haha, die wilde al op de fiets springen en iets halen. Maar ik heb gewoon genoten van de dag. En iedereen was gewoon blij met de cadeautjes die zij hadden gekregen.

10 likes