Het jammere cadeautjes topic

Wij gaven een ‘cadeau’, maar dat ging een beetje raar. Mijn man had wat doosjes bonbons gekregen en bedacht dat de buren met wie we goed omgaan dat ook wel lekker vinden. Dus hij neemt een doosje mee. De buurvrouw maakt het doosje open en zegt oooh dit zou mijn moeder ook lekker vinden, we geven het aan haar :woman_shrugging:t2:. Ze lusten dit gewoon en wij geven het, maar wordt dus doorgeschoven naar een ander.

3 likes

Toen zei je ‘Er zijn er nog meer?’ :wink:

3 likes

Het is wel een beetje hypocriet om er wat van te vinden dat iemand jouw doorschuif cadeau gaat doorschuiven toch? Ze is er in elk geval eerlijk over én nu krijgt iemand het die er écht blij mee is waarschijnlijk

71 likes

Zoals het er staat zie ik wat je bedoelt, maar wij hebben een paar doosjes om weg te geven (over van mijn mans bedrijf) en wilden hen blij maken. Misschien meer jammer dat wij dan verwachten dat zij er blij mee zijn (want ze zijn hier wel gek op) en dat ipv een dankjewel er wordt gezegd het aan een ander te geven.

8 likes

Maar zij zijn er toch blij mee op deze manier? Vind altijd beetje gek om verwachtingen te hebben van mensen aan wie je iets zomaar cadeau geeft. Voor wie doe je het dan? Voor jezelf omdat je blijkbaar een bepaalde verwachting erbij hebt? Of echt voor de ontvanger?

10 likes

Ik heb een keer 1 bibs speen gekregen, niet meer in de verpakking (en die gaan Altijd per twee geloof ik). Tot op de dag van vandaag snap ik het niet, want die mensen zijn best leuk! Misschien dachten ze; mooi, dan kunnen we het aan twee mensen geven? (Überhaupt geven alleen mensen zonder kinderen een speen… onze baby was erg kieskeurig namelijk welke ze wel en niet wilde en je kunt niet zo maar allemaal verschillende merken door elkaar geven)

1 like

Bibs spenen worden ook los verkocht hoor! En het zijn (waren?) natuurlijk ontzettend populaire spenen, dus ik snap het ergens wel.

9 likes

Hier in het dorp kun je ze alleen los kopen. Zonder verpakking

6 likes

Echt?? Ohh goed om te weten dan wel! Hier alleen per 2 en verpakt 🫣

Maar een speen zonder verpakking verkopen?

3 likes

Je kookt ze toch altijd uit voor eerste gebruik? Vind het niet zo spannend hoor :sweat_smile:

8 likes

Ja hier zitten ze allemaal los zonder verpakking in een glazen pot :sweat_smile:

2 likes

Alle kritiek op kraamcadeaus doet me denken aan de eerste verjaardag van een kind van een vriendin van me. Omdat kleine kinderen vaak zo ontzettend veel speelgoed en troep krijgen had ik gevraagd wat ze een leuk cadeautje vond.
Ze wilde handdoeken :nerd_face: gewone volwassen handdoeken voor in de badkamer, want die konden ze met het hele gezin gebruiken. Uiteindelijk heb ik ze wel gegeven (want ik had het nou eenmaal gevraagd), met wat kinderwashandjes met gezichten erop en een grappige spons erbij zodat het nog een beetje leuk was, maar ik vond dat nou niet echt een leuk cadeau om te geven aan een kind. En nee het is absoluut niet zo dat ze krap bij kas zat en daarom dit moment moest aangrijpen om eindelijk aan nieuwe handdoeken te komen.
Het jaar erop heb ik toch gewoon een prentenboek gegeven…

19 likes

Die zag het gewoon als een kans om gratis dingen te krijgen.

1 like

Nou, ik denk ook wel echt dat ze bang was voor de hoeveelheid speelgoed die er met die verjaardag het huis in zou komen, het stond al enorm vol daarmee (vanaf dat hij geboren was). En wilde voorkomen wat ze kon. Maar toch, handdoeken… :smiling_face_with_tear:

4 likes

Maar vraag dan niks ipv iets voor jezelf? Dit is gewoon gierig imo

8 likes

Cadeau zelf was best ok, maar de situatie maakt dat ik het toch een jammer cadeau vind: ik ging een paar weken voor mijn verjaardag met een vriendin + vrienden van haar naar een evenement en terwijl we het laatste stukje daarheen liepen gaf ze me ineens een cadeautje en zei dat het voor mijn verjaardag was. En ik vind het nog steeds zo raar, wist en weet nog steeds niet goed hoe ik moest reageren. Lief dat ik iets krijg natuurlijk, maar het moment en de manier waarop vind ik nog steeds heel verwarrend.

2 likes

Ik vond het heel raar om op zo’n moment (lopend ergens naartoe) snel iets in mn handen gedrukt te krijgen. Ik zou dat niet op zo’n moment doen. Erg onpersoonlijk en naar mijn idee heel vreemd. Maar misschien is het voor anderen niet vreemd.

4 likes

Maar vierde je je verjaardag nog apart? Want ik kan me ergens voorstellen dat ze gewoon dacht, ik zie haar zometeen en kan ik gelijk het cadeautje geven. Of is dat bij jullie altijd een afzonderlijk feest moment?
Ik zou het prima en lief vinden (maar ik vier mijn verjaardag ook nooit)

1 like

Ik vier niet echt een feest meestal, maar nodig vriendinnen wel uit (vaak apart. Dus met vrienden x en y doe ik iets, en dan met vriendin z iets op een andere dag). Ik vond het gewoon een jammer moment. Zou anders zijn als we ergens zaten ofzo.

3 likes

En met deze specifieke vriendin? Ook gewoonte om het samen apart nog te vieren?
Ik kan me voorstellen dat ze het handiger vond om van tevoren te geven. Ipv op een druk moment, ik vind zo’n wandel moment samen voor alle drukte juist nog wel passend ipv binnen

2 likes