Het jammere cadeautjes topic

Ik geef altijd een bijtring, knuffeltje of hydrofiele doek/washandje. Iig altijd iets wat je ‘nodig’ hebt en iets om te spelen.
Ik gaf ooit o.a. kleine handdoekjes omdat ik die zelf ook had toen m’n dochter nog een mini baby was en de moeder was er heel blij mee want die had ze nog niet.

4 likes

Ligt denk ik heel erg aan de ontvanger. Ik vraag altijd of ze nog iets nodig hebben, zodat ik iets functioneels kan geven. Een lekkere maaltijd (lasagna ofzo) doet het ook altijd heel goed. Dat scheelt weer een avond koken. Of een bon voor een massage inclusief oppasaanbod, als je wat meer wil besteden of met meerdere mensen een cadeau doet. Maar persoonlijk vond ik alles lief en leuk.

7 likes

Maar dit is ook niet waterdicht, want ik heb ook vaak van mensen gehoord dat ze gek worden van alle knuffels waar mensen mee aankomen. Het is niet snel goed (en voor iedereen anders).

35 likes

Ik doe idd ook hydrofiele doeken of rompertjes in verschillende maten. Niet echt spectaculair maar dat is iets waar je als ouder wel iets aan hebt (bij 1e kindje sowieso denk ik). Vooral als je kind tanden krijgt met spuitluiers. En meestal geven veel mensen maat 56/62/68 waar je dan superveel kleding enz. van hebt en daarna is het ineens afgelopen.

2 likes

Ik doe altijd eten of een thuisbezorgdbon en iets lekkers voor de moeder (soort verwenpakketje of bon voor massage of whatever), die baby krijgt meestal al genoeg troep dus ik geef vooral iets voor de ouders

23 likes

Ik was altijd heel blij met prentenboeken. Niet iets wat per se het eerste jaar al te gebruiken is, maar vind dat echt een top cadeau. Het is ook niet zo smaakgevoelig.

34 likes

Dit geef ik inderdaad meestal, ook vaak voor verjaardagen! Het neemt ook niet zoveel ruimte in als je het toch niet leuk vindt :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik geef altijd pas kleding bij het tweede kind. Dan zie je aan het eerste kind wel wat hun kledingstijl is, dus daar pas ik het op aan. Ik vind het dan leuk om matchende pyjama’s te geven met grote broer/zus. Die van feetje zijn altijd wel een hit. Lekker zacht voor de baby en neutraal vaak (hoewel de meest recente set die ik gaf pretzels had).

9 likes

Zooo echt hoor. Ik ben echt heel dankbaar en blij met alles, maar ik vind het toch jammer dat ik nu al vier keer dezelfde knuffel heb gekregen. Dus ik heb ook gezegd “voel je niet verplicht om wat mee te nemen, maar als je iets wil geven dan liever geen knuffel”

6 likes

Aww ik zie nu vier knuffelgiraffen heel zielig naast elkaar op een plank in een kinderkamer zitten :joy:

7 likes

Haha, het zijn meer een soort rammelaars dan knuffels trouwens maar ze zijn heel zacht.
Zijn deze:

We hebben er nu een bij beide opa’s en oma’s gelegd, een in de box beneden en een op de kinderkamer :joy:

8 likes

Haha dit doet me denken aan mijn kraamperiode in de coronatijd: ik had op een gegeven moment acht roze Nijntjes :see_no_evil:

10 likes

Het verschilt zo, zoals je leest. Ik zou bijvoorbeeld echt niet blij worden van eten als kraamcadeau. Ik vond juist spullen voor de baby het leukste. Zoals bijtspeeltjes, andere babyspeeltjes (manhattan toy skwish, oball, loopy links), hydrofiele doeken (vooral bij een eerste kind), prentenboeken.

5 likes

Yep ik heb 4 alpaca speenknuffeltjes gekregen :expressionless: Vind ze wel echt heel erg leuk, en er stond een alpaca voorop het geboortekaartje dus ik begrijp het wel, maar toch jammer.
Het beste kraamcadeau is denk ik hetgeen waarvan de ouders zelf aangeven het te willen krijgen. Dus ik zou daar altijd naar vragen voorafgaand aan een kraamvisite, of wat ze per se niet willen krijgen, dan weet je zeker dat je niet met iets onbenulligs aankomt, zeker omdat het zo persoonlijk is ook wat ouders fijn vinden om te gebruiken.

6 likes

Ik vind een boekje altijd leuk. Ook al heb ik ook weer drie contrastboekjes gekregen :sweat_smile: maargoed ik verwacht op een gegeven moment dat hij die boekjes gaat opeten dus dan vind ik dubbel niet zo erg. Of een klein speeltje zoals een rammelaar.

5 likes

Ik had bij de 2e van mn zusje een pakket gemaakt met van alles, maar t meest bLij was ze met de luierdoekjes, bepahnten creme en luiers

3 likes

(voorlees)boekje en kraamkost

1 like

Thuisbezorgd cadeaubon doet het altijd goed! En met prentenboekjes sla je niet zo snel de plank mis qua smaak of stijl.

3 likes

hahaha en al die mensen waren waarschijnlijk meeeeegacontent met hun cadeau omdat het zo goed bij het kaartje paste :joy:

Maar hoe meer ik hier lees, hoe beter het me lijkt om cadeaus voor het krijgen van een baby gewoon af te schaffen :grimacing:

5 likes

In België willen ze nog wel eens rekeningnummer op het geboortekaartje zetten. Vond het eerst vreselijk maar begin het steeds beter te begrijpen :joy:

9 likes