Het jammere cadeautjes topic

Ik vond het juist een druk moment, praten, vrienden erbij die ik niet ken, lopen…En ja ik vier het eigenlijk bijna elk jaar ook met haar. Samen uit eten ofzo. Had het toen nog niet gevraagd, maar het was ook een aantal weken voor mijn verjaardag.

Ik ben ook niet teleurgesteld hoor. Vond het gewoon raar en een beetje jammer. Maar soms als ik dingen schrijf kan het lijken alsof ik het heul heul erg vind ofzo, terwijl ik dit meer verwarrend vond.

5 likes

Ik ken je vriendin natuurlijk niet, maar ik kan me er enigszins in verplaatsen. Ik kan zelf ook echt super awkward zijn met dit soort dingen. Dan denk ik ook leuk ik ga iemand een cadeautje geven en dan komt er niet echt een goed moment voorbij.

Toen ik op de middelbare school zat, was ik bij een vriendin en had een cadeautje meegenomen voor haar verjaardag (was een paar dagen later). Maar ik kon maar geen moment vinden om het te geven. Dus toen bij het weggaan gaf ik het haar zo van: oh ja dit had ik voor je gekocht, doei. Ik had het gewoon met goede intenties gekocht, maar het moment was echt heel ongemakkelijk.

14 likes

Ik heb zelfs een keer gehad bij iemand die ik niet goed kende, dat ik geen goed moment vond om het cadeautje te geven en het niet heb gegeven. Echt zoooo stom. Heb het later aan iemand anders cadeau gedaan haha.

13 likes

Wéér een setje kleding gekregen. En het tweede setje dat bestaat uit een superstrakke spijkerbroek en een overhemd. Iedereen zijn smaak maar ik vind dat echt niks voor een baby.

We hebben het ook echt gekregen van de moeder van een vriendin, van het zusje van mijn vriend :face_with_spiral_eyes:

10 likes

Dit is volgens mij gewoon een algemeen geaccepteerd ding met kraamcadeautjes :joy: 25% van de cadeautjes gaat ongedragen/gespeeld/gebruikt weer door.

De gevers zien wat schattigs, kopen dat en denken over het algemeen niet verder na over smaak, of het praktisch is of dat het al in veelvoud aanwezig is.

5 likes

Voordat ik een kind had was dit precies wat ik deed. Geen idee wat handig/fijn was, dus ik deed maar iets voor de hand liggends als een rammelaar of kleding. Was wel altijd lief bedoeld

2 likes

Ja ik vind het moeilijk te accepteren :joy: . Ik vind het ook gewoon zonde. Ga inderdaad kijken of ik het kan doneren.

Het is goed bedoeld maar kleding is zo persoonlijk. Ik doe dat eigenlijk alleen bij vriendinnen die ik goed ken en weet wat hun smaak is. Anders gewoon iets algemeens. Zoals een boekje of klein speeltje.

6 likes

Ik dacht dat babykleding geven heel normaal was. Ben benieuwd hoeveel van mijn cadeautjes weer gedoneerd zijn dan :joy:

9 likes

Ik vraag me dan af wat wel echt goede welkome kraamcadeaus zijn? Ik heb zelf geen kinderen dus vind het lastig…

5 likes

Ik geef altijd een bijtring, knuffeltje of hydrofiele doek/washandje. Iig altijd iets wat je ‘nodig’ hebt en iets om te spelen.
Ik gaf ooit o.a. kleine handdoekjes omdat ik die zelf ook had toen m’n dochter nog een mini baby was en de moeder was er heel blij mee want die had ze nog niet.

4 likes

Ligt denk ik heel erg aan de ontvanger. Ik vraag altijd of ze nog iets nodig hebben, zodat ik iets functioneels kan geven. Een lekkere maaltijd (lasagna ofzo) doet het ook altijd heel goed. Dat scheelt weer een avond koken. Of een bon voor een massage inclusief oppasaanbod, als je wat meer wil besteden of met meerdere mensen een cadeau doet. Maar persoonlijk vond ik alles lief en leuk.

7 likes

Maar dit is ook niet waterdicht, want ik heb ook vaak van mensen gehoord dat ze gek worden van alle knuffels waar mensen mee aankomen. Het is niet snel goed (en voor iedereen anders).

35 likes

Ik doe idd ook hydrofiele doeken of rompertjes in verschillende maten. Niet echt spectaculair maar dat is iets waar je als ouder wel iets aan hebt (bij 1e kindje sowieso denk ik). Vooral als je kind tanden krijgt met spuitluiers. En meestal geven veel mensen maat 56/62/68 waar je dan superveel kleding enz. van hebt en daarna is het ineens afgelopen.

2 likes

Ik doe altijd eten of een thuisbezorgdbon en iets lekkers voor de moeder (soort verwenpakketje of bon voor massage of whatever), die baby krijgt meestal al genoeg troep dus ik geef vooral iets voor de ouders

23 likes

Ik was altijd heel blij met prentenboeken. Niet iets wat per se het eerste jaar al te gebruiken is, maar vind dat echt een top cadeau. Het is ook niet zo smaakgevoelig.

34 likes

Dit geef ik inderdaad meestal, ook vaak voor verjaardagen! Het neemt ook niet zoveel ruimte in als je het toch niet leuk vindt :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik geef altijd pas kleding bij het tweede kind. Dan zie je aan het eerste kind wel wat hun kledingstijl is, dus daar pas ik het op aan. Ik vind het dan leuk om matchende pyjama’s te geven met grote broer/zus. Die van feetje zijn altijd wel een hit. Lekker zacht voor de baby en neutraal vaak (hoewel de meest recente set die ik gaf pretzels had).

9 likes

Zooo echt hoor. Ik ben echt heel dankbaar en blij met alles, maar ik vind het toch jammer dat ik nu al vier keer dezelfde knuffel heb gekregen. Dus ik heb ook gezegd “voel je niet verplicht om wat mee te nemen, maar als je iets wil geven dan liever geen knuffel”

6 likes

Aww ik zie nu vier knuffelgiraffen heel zielig naast elkaar op een plank in een kinderkamer zitten :joy:

7 likes