Het jammere cadeautjes topic

Haha, het zijn meer een soort rammelaars dan knuffels trouwens maar ze zijn heel zacht.
Zijn deze:

We hebben er nu een bij beide opa’s en oma’s gelegd, een in de box beneden en een op de kinderkamer :joy:

8 likes

Haha dit doet me denken aan mijn kraamperiode in de coronatijd: ik had op een gegeven moment acht roze Nijntjes :see_no_evil:

10 likes

Het verschilt zo, zoals je leest. Ik zou bijvoorbeeld echt niet blij worden van eten als kraamcadeau. Ik vond juist spullen voor de baby het leukste. Zoals bijtspeeltjes, andere babyspeeltjes (manhattan toy skwish, oball, loopy links), hydrofiele doeken (vooral bij een eerste kind), prentenboeken.

5 likes

Yep ik heb 4 alpaca speenknuffeltjes gekregen :expressionless: Vind ze wel echt heel erg leuk, en er stond een alpaca voorop het geboortekaartje dus ik begrijp het wel, maar toch jammer.
Het beste kraamcadeau is denk ik hetgeen waarvan de ouders zelf aangeven het te willen krijgen. Dus ik zou daar altijd naar vragen voorafgaand aan een kraamvisite, of wat ze per se niet willen krijgen, dan weet je zeker dat je niet met iets onbenulligs aankomt, zeker omdat het zo persoonlijk is ook wat ouders fijn vinden om te gebruiken.

6 likes

Ik vind een boekje altijd leuk. Ook al heb ik ook weer drie contrastboekjes gekregen :sweat_smile: maargoed ik verwacht op een gegeven moment dat hij die boekjes gaat opeten dus dan vind ik dubbel niet zo erg. Of een klein speeltje zoals een rammelaar.

5 likes

Ik had bij de 2e van mn zusje een pakket gemaakt met van alles, maar t meest bLij was ze met de luierdoekjes, bepahnten creme en luiers

3 likes

(voorlees)boekje en kraamkost

1 like

Thuisbezorgd cadeaubon doet het altijd goed! En met prentenboekjes sla je niet zo snel de plank mis qua smaak of stijl.

3 likes

hahaha en al die mensen waren waarschijnlijk meeeeegacontent met hun cadeau omdat het zo goed bij het kaartje paste :joy:

Maar hoe meer ik hier lees, hoe beter het me lijkt om cadeaus voor het krijgen van een baby gewoon af te schaffen :grimacing:

5 likes

In België willen ze nog wel eens rekeningnummer op het geboortekaartje zetten. Vond het eerst vreselijk maar begin het steeds beter te begrijpen :joy:

9 likes

En dan noemen ze het ook nog eens een pamperrekening :face_holding_back_tears:

3 likes

Zelfs thuisbezorgd niet altijd, er moeten wel wat fijne restaurants in de buurt zitten die meedoen.
Ik kon met bon kiezen uit pizza, nog meer pizza en chinees.

1 like

Een geboortelijst hier meestal, superchill want we hebben praktisch niets zelf moeten kopen en je zit niet met lelijke rommel in huis die je zelf nooit gekozen zou hebben. En idd vaak rekening erbij, voor wanneer de lijst uitverkocht is :smile:

9 likes

Ik vind dit allemaal zo ondankbaar klinken lol

100 likes

Ik vind zelf servies zoals een bordje (dat blijft plakken aan de tafel) een fijne, of anders een (wasbare) zwemluier evt met zwemkleding erbij.

2 likes

Ben de enige denk ik maar ik vond kleertjes altijd wel leuk. Ik haat shoppen en heb vooral 2e hands doorgeefkleding dus dan hadden nog eens iets nieuws :joy:.

9 likes

Wij hebben zeker 10 happy horse konijnen gekregen :joy:. Ik hoopte dat dat de voorkeursknuffel zou worden want dan had ik gelijk voorraad. Maar neeee een handgemaakt geitje is natuurlijk de favoriet. Beste cadeau was overigens de Hema cadeaukaart van 100 euro die we van een klant van mijn vriend kregen. Ik denk nog steeds dat het eigenlijk 10 euro had moeten zijn maar heb er veel plezier van gehad.

32 likes

Vreselijk ja knuffels. Er zijn er weinig echt heel leuk. En knuffeldoekjes en bijtringen krijg je er ook 3000 van.
Zou dan eerder een boekje geven en eten voor de ouders.

Ik ga woensdag op kraamvisite bij een vriendin en ik heb vandaag soep gemaakt dus dacht, dan geef ik ze soep. Maar ik vind zelf eten van een ander altijd een vies idee :nerd_face: dus weet niet of ik haar er blij mee maak.
Doe er ook nog een cadeautje bij trouwens haha, kleine kaplaarsjes.

6 likes

Nou ik deed meestal kleren die niet mn smaak waren in de tas van de opvang voor als ze daar een ongelukje hadden. Maar als je je baby dan ophaalt en dat hij dan een skinny spijkerbroek en een shirt met lelijke tekst aanheeft dan lijkt het meteen niet mijn kind want ik wil geen rgk.

17 likes