Het jammere cadeautjes topic

Ik had wel hard gelachen als iemand een echte broccoli cadeau had gegeven :joy:

We hadden best veel knuffels gekregen, die heb ik allemaal in een grote doos gedaan en af en toe pak ik dan een nieuwe knuffel eruit voor de kinderen hahaha, ik kan nog wel vooruit tot ze een jaar of 6 zijn denk ik (neemt wel echt veel ruimte in, we kregen die knuffels natuurlijk allemaal in tweevoud want 2 kinderen :joy: )
Ook wel lelijke tekst rompers gekregen, maar die hebben ze wel gewoon gedragen, zat toch kleding nog over heen dus die tekst zag ik niet haha.

Zelf geef ik meestal een hema/kruidvat/vvv cadeau bon als de ouders geen lijstje met suggesties hebben. Want dat is makkelijk voor mij en voor de ouders. En ik vind het vooral zo leuk om even de ouders met baby te zien :face_holding_back_tears:

5 likes

Ja die van de 100% ikke kwam van de eigenares van de opvang van de oudste toen ik zwanger was. Na de geboorte is ze ook nog langsgekomen met een boekje dus al met al gewoon lief bedoeld alleen ja lelijk uitgevoerd :smile:
De little diva kwam toen baby al paar maanden was van mijn schoonmoeder die zei Nou ik zag deze op vakantie en kon hem niet laten liggen hoor! Zij geeft er niet zoveel om wat je er van vindt want zij vindt het grappig. Maar ze had verder ook een leuke cadeaumand vol dingetjes gegeven na de geboorte dus mag niet klagen verder.

6 likes

Ik kreeg bij de eerste een pan soep van een vriendin, echt in de pan nog.
En bij de tweede kwam onverwachts een buurvrouw aan de deur met een pan soep. Vond het allemaal heel attent en omdat het in de pan zit voelt het alsof het net gekookt is haha dus ik zou die soep weer in een pan gooien woensdag. Voelt toch verser dan in een tupperware.

8 likes

Naam hoeft niet per se op speelgoed nee, maar wat ik zelf wel leuk vond om te krijgen (en om te geven) is zoโ€™n rugtasje voor de opvang met de naam van de baby erop, of een speenkoord met naam of zo. Dan is die naam ook nog functioneel op het product.

3 likes

Haha ik ga morgen op kraamvisite en twijfel dus nu al dagen over mn cadeau!
Maar ik vond zelf alles leuk om te krijgen, de roze glitter kleren gaf ik aan andere mensen door die dat konden waarderen. En nu 10 jaar later hebben we de boekjes nog!

5 likes

Ik heb dus eens van die instap pantoffels in maat 16 voor mijn baby gekregen. :joy: Met โ€˜VIPโ€™ op de รฉรฉn en โ€˜ Babyโ€™ op de ander. Schiet mij maar lek.

7 likes

Wel vertellen wat je gaat geven he :crazy_face:

1 like

Ik heb nog niemand horen zeggen dat ze (prenten)boeken een stom cadeau vinden. Dus dat lijkt me een veilige keuze :wink:

Ik vind โ€œOp je teentjes, Tijgertjeโ€ erg leuk. Is van dezelfde illustrator/auteur als โ€œSst de Tijger slaaptโ€ maar minder bekend dus kleine kans dat ze die al hebben.

8 likes

โ€œWelterusten allemaalโ€ is ook heel leuk vind ik! Vooral als je net begint met een bedritueel en iets makkelijks voor wil lezen

1 like

Of speeltjes voor in bad! Deden het ook altijd goed

3 likes

Nee, en al hadden we het wel dan denk ik nog dat mensen zoiets hebben van fuck jouw lijst ik haal wat ik wil en niet wat jij wil. Neem maar wraak op mijn eigen babyshower.

17 likes

Ik heb een gepersonaliseerde geboorteposter en een gehaakt knuffeltje. Zal morgen verslag uitbrengen haha

7 likes

Ja expres niks geven van de lijst want hoe kun je zo inhalig zijn cadeaus te vragen op een gelegenheid waarvan iedereen weet dat je cadeaus krijgt. Kindjes die vragen worden overgeslagen!

11 likes

Ohhh dat klinkt mega leuk en lief! :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Liever een broccoli dan nog meer onzinnige meuk. Daar is al genoeg van op de wereld. Ik vind dat waardering voor het feit dat het met liefde is uitgekozen en het in een doos op zolder stoppen prima hand in hand kan gaan!

4 likes

Het ultieme cadeau, hier kan toch niemand over mopperen

87 likes

Ik wil deze ook :cry: :cry: :cry: :cry:

6 likes

Zelfs leuk als je er 19 krijgt dan heb je een broccolibos

24 likes

Broccoli maakt blijkbaar gelukkig:

6 likes

Ik was bijna overal blij mee. En ja wij hebben ook 3 happy horse knuffels en 5 badcapes en van dat soort dingen.
Maar je bent trots en blij en vindt alles prima.

Een ding vond ik echt niet mijn smaak en dat was een t-shirt met #deugniet erop van collegaโ€™s van mijn man. Die heeft hij niet aangehad, ook niet naar de opvang. Ik heb het wel op vinted kunnen verkopen. En hij had nog een soort trainingspak in maat 68 met heel veel neongroen. Ook niet mijn smaak, maar die zat altijd in de opvangtas als reserve.

Leukste vond ik toch boekjes, maar ook dingen als regenlaarsjes en een bijtring in de vorm van een aapje. De meeste kleding was ik ook blij mee trouwens. Ik heb niet echt een vaste smaak en hij hoeft van mij niet instaproof in beige en roest gestoken te worden.

Ik geef zelf meestal wikkelrompers (ik ben een soort missionaris met die dingen) en verder ligt het er aan wat ik tegenkom. Mooie bamboe hydrofiele doeken zijn heel lekker zacht bijvoorbeeld. Of een bijgespeeltje of een mooi prentenboek. Vaak ook nog iets voor de moeder en als het goede vrienden zijn eten. Dus ovenschotel of soep ofzo.

8 likes