Het jammere cadeautjes topic

Haha ik ga morgen op kraamvisite en twijfel dus nu al dagen over mn cadeau!
Maar ik vond zelf alles leuk om te krijgen, de roze glitter kleren gaf ik aan andere mensen door die dat konden waarderen. En nu 10 jaar later hebben we de boekjes nog!

5 likes

Ik heb dus eens van die instap pantoffels in maat 16 voor mijn baby gekregen. :joy: Met โ€˜VIPโ€™ op de รฉรฉn en โ€˜ Babyโ€™ op de ander. Schiet mij maar lek.

7 likes

Wel vertellen wat je gaat geven he :crazy_face:

1 like

Ik heb nog niemand horen zeggen dat ze (prenten)boeken een stom cadeau vinden. Dus dat lijkt me een veilige keuze :wink:

Ik vind โ€œOp je teentjes, Tijgertjeโ€ erg leuk. Is van dezelfde illustrator/auteur als โ€œSst de Tijger slaaptโ€ maar minder bekend dus kleine kans dat ze die al hebben.

8 likes

โ€œWelterusten allemaalโ€ is ook heel leuk vind ik! Vooral als je net begint met een bedritueel en iets makkelijks voor wil lezen

1 like

Of speeltjes voor in bad! Deden het ook altijd goed

3 likes

Nee, en al hadden we het wel dan denk ik nog dat mensen zoiets hebben van fuck jouw lijst ik haal wat ik wil en niet wat jij wil. Neem maar wraak op mijn eigen babyshower.

17 likes

Ik heb een gepersonaliseerde geboorteposter en een gehaakt knuffeltje. Zal morgen verslag uitbrengen haha

7 likes

Ja expres niks geven van de lijst want hoe kun je zo inhalig zijn cadeaus te vragen op een gelegenheid waarvan iedereen weet dat je cadeaus krijgt. Kindjes die vragen worden overgeslagen!

11 likes

Ohhh dat klinkt mega leuk en lief! :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Liever een broccoli dan nog meer onzinnige meuk. Daar is al genoeg van op de wereld. Ik vind dat waardering voor het feit dat het met liefde is uitgekozen en het in een doos op zolder stoppen prima hand in hand kan gaan!

4 likes

Ooooh zelfgemaakte spullen vond ik echt zooo lief, de moeite die er voor mijn kind gedaan was

4 likes

Het ultieme cadeau, hier kan toch niemand over mopperen

87 likes

Ik wil deze ook :cry: :cry: :cry: :cry:

6 likes

Haha fantastisch

2 likes

Zelfs leuk als je er 19 krijgt dan heb je een broccolibos

24 likes

Broccoli maakt blijkbaar gelukkig:

6 likes

Ik was bijna overal blij mee. En ja wij hebben ook 3 happy horse knuffels en 5 badcapes en van dat soort dingen.
Maar je bent trots en blij en vindt alles prima.

Een ding vond ik echt niet mijn smaak en dat was een t-shirt met #deugniet erop van collegaโ€™s van mijn man. Die heeft hij niet aangehad, ook niet naar de opvang. Ik heb het wel op vinted kunnen verkopen. En hij had nog een soort trainingspak in maat 68 met heel veel neongroen. Ook niet mijn smaak, maar die zat altijd in de opvangtas als reserve.

Leukste vond ik toch boekjes, maar ook dingen als regenlaarsjes en een bijtring in de vorm van een aapje. De meeste kleding was ik ook blij mee trouwens. Ik heb niet echt een vaste smaak en hij hoeft van mij niet instaproof in beige en roest gestoken te worden.

Ik geef zelf meestal wikkelrompers (ik ben een soort missionaris met die dingen) en verder ligt het er aan wat ik tegenkom. Mooie bamboe hydrofiele doeken zijn heel lekker zacht bijvoorbeeld. Of een bijgespeeltje of een mooi prentenboek. Vaak ook nog iets voor de moeder en als het goede vrienden zijn eten. Dus ovenschotel of soep ofzo.

8 likes

Dit deed mijn Nederlandse familie :smiling_face_with_tear::rofl:. De belgen allemaal braaf vd lijst. Terwijl het gewoon op ons geboortekaartje stond. Naja was een leuke mix en heb maar een paar dingen dubbel of in overschot die ik weg ga geven aan een nieuw paar ouders (niet als kraamcadeau).

Nu vind ik t nog moeilijker om kraamcadeau uit te zoeken ๐Ÿซข maar meestal vraag ik wat de nieuwe ouders fijn/praktisch vinden. Heb ook weleens een mandje met dingetjes voor de moeder gegeven.
Even vragen wat de ouders in kwestie prettig vinden/goed kunnen gebruiken is wel zo attent. Als ik t echt niet meer weet wordt het een cadeaubon.

4 likes