Het jammere cadeautjes topic

Zo hadden m’n broer en z’n vrouw allebei van hun werk een muts, een kleding setje en een babybadjas (??) met de naam van hun kunt gekregen.

2 likes

Hahahahaha ik dacht de baby :joy: maar je bedoelt gok ik de moeder.

Wel een goeie verdeling :ok_hand:t2: broccoli voor de baby en koek voor de moeder

1 like

Haha ik snap niet zo goed waarom iedereen zo kritisch op cadeautjes is? Ik was heel trots op m’n kind en vond het leuk als mensen helemaal de moeite namen om langs te komen. Al hadden ze een echte broccoli meegenomen.

51 likes

Ik vond juist kleertjes wel leuk!

Ik geef aan een goede vriendin graag een besteksetje met naam gegraveerd.

2 likes

Ik vond ook alles heel lief en was er blij mee! Het gaat indd meer om de goede bedoeling en dat ze langs komen om je kindje te zien. Cadeaus zijn bijzaak vind ik.

Het enige dat ik jammer vond was een set met de tekst “50% mama 50% papa = 100% ikke” en een romper met “little diva”. Gewoon zonde van het materiaal want dat ga ik haar niet aandoen. Dat is naar het kledingrek op het consultatiebureau gegaan.

We kregen ook een knuffeltje met de naam maar ik vond dat juist lief want mn kleine nichtje had dat zelf samengesteld qua kleur en type konijn enzo.

10 likes

Vooral ook jammer omdat de gever van mening is dat dit bij jullie past haha. En hopelijk was er een andere moeder wel blij mee. Ook prima toch.

5 likes

Ik had wel hard gelachen als iemand een echte broccoli cadeau had gegeven :joy:

We hadden best veel knuffels gekregen, die heb ik allemaal in een grote doos gedaan en af en toe pak ik dan een nieuwe knuffel eruit voor de kinderen hahaha, ik kan nog wel vooruit tot ze een jaar of 6 zijn denk ik (neemt wel echt veel ruimte in, we kregen die knuffels natuurlijk allemaal in tweevoud want 2 kinderen :joy: )
Ook wel lelijke tekst rompers gekregen, maar die hebben ze wel gewoon gedragen, zat toch kleding nog over heen dus die tekst zag ik niet haha.

Zelf geef ik meestal een hema/kruidvat/vvv cadeau bon als de ouders geen lijstje met suggesties hebben. Want dat is makkelijk voor mij en voor de ouders. En ik vind het vooral zo leuk om even de ouders met baby te zien :face_holding_back_tears:

5 likes

Ja die van de 100% ikke kwam van de eigenares van de opvang van de oudste toen ik zwanger was. Na de geboorte is ze ook nog langsgekomen met een boekje dus al met al gewoon lief bedoeld alleen ja lelijk uitgevoerd :smile:
De little diva kwam toen baby al paar maanden was van mijn schoonmoeder die zei Nou ik zag deze op vakantie en kon hem niet laten liggen hoor! Zij geeft er niet zoveel om wat je er van vindt want zij vindt het grappig. Maar ze had verder ook een leuke cadeaumand vol dingetjes gegeven na de geboorte dus mag niet klagen verder.

6 likes

Ik kreeg bij de eerste een pan soep van een vriendin, echt in de pan nog.
En bij de tweede kwam onverwachts een buurvrouw aan de deur met een pan soep. Vond het allemaal heel attent en omdat het in de pan zit voelt het alsof het net gekookt is haha dus ik zou die soep weer in een pan gooien woensdag. Voelt toch verser dan in een tupperware.

8 likes

Naam hoeft niet per se op speelgoed nee, maar wat ik zelf wel leuk vond om te krijgen (en om te geven) is zo’n rugtasje voor de opvang met de naam van de baby erop, of een speenkoord met naam of zo. Dan is die naam ook nog functioneel op het product.

3 likes

Haha ik ga morgen op kraamvisite en twijfel dus nu al dagen over mn cadeau!
Maar ik vond zelf alles leuk om te krijgen, de roze glitter kleren gaf ik aan andere mensen door die dat konden waarderen. En nu 10 jaar later hebben we de boekjes nog!

5 likes

Ik heb dus eens van die instap pantoffels in maat 16 voor mijn baby gekregen. :joy: Met ‘VIP’ op de één en ‘ Baby’ op de ander. Schiet mij maar lek.

6 likes

Wel vertellen wat je gaat geven he :crazy_face:

1 like

Ik heb nog niemand horen zeggen dat ze (prenten)boeken een stom cadeau vinden. Dus dat lijkt me een veilige keuze :wink:

Ik vind “Op je teentjes, Tijgertje” erg leuk. Is van dezelfde illustrator/auteur als “Sst de Tijger slaapt” maar minder bekend dus kleine kans dat ze die al hebben.

8 likes

Ik België hebben we gewoon een geboorte lijst… dit staat vermeld op het geboortekaartje. Hebben jullie dit dan niet ?

1 like

“Welterusten allemaal” is ook heel leuk vind ik! Vooral als je net begint met een bedritueel en iets makkelijks voor wil lezen

1 like

Of speeltjes voor in bad! Deden het ook altijd goed

3 likes

Nee, en al hadden we het wel dan denk ik nog dat mensen zoiets hebben van fuck jouw lijst ik haal wat ik wil en niet wat jij wil. Neem maar wraak op mijn eigen babyshower.

17 likes

Ik heb een gepersonaliseerde geboorteposter en een gehaakt knuffeltje. Zal morgen verslag uitbrengen haha

7 likes

Ja expres niks geven van de lijst want hoe kun je zo inhalig zijn cadeaus te vragen op een gelegenheid waarvan iedereen weet dat je cadeaus krijgt. Kindjes die vragen worden overgeslagen!

11 likes