Dit deed mijn Nederlandse familie ![]()
. De belgen allemaal braaf vd lijst. Terwijl het gewoon op ons geboortekaartje stond. Naja was een leuke mix en heb maar een paar dingen dubbel of in overschot die ik weg ga geven aan een nieuw paar ouders (niet als kraamcadeau).
Nu vind ik t nog moeilijker om kraamcadeau uit te zoeken š«¢ maar meestal vraag ik wat de nieuwe ouders fijn/praktisch vinden. Heb ook weleens een mandje met dingetjes voor de moeder gegeven.
Even vragen wat de ouders in kwestie prettig vinden/goed kunnen gebruiken is wel zo attent. Als ik t echt niet meer weet wordt het een cadeaubon.
Ik heb ook een paar keer zoān babyzonnebril met een bandje om het hoofd cadeau gedaan en volgens mij is dat ook wel een hit
https://www.izipizi.com/ww_en/kids/sunglasses-baby-0-9-months/pantos-pink-baby012ac52-00.html deze
Maar ik ben geen moeder dus misschien zijn ze wel meteen weer de prullenbak in gegaan
Ohhh wat gaat het lang dooooor over kraamcadeautjes, meine gutte
Ik kreeg een keer als cadeau van dat afslankpoeder van mijn toenmalige schoonmoeder, dat was pas jammer
Hahaha wat stom. Dit cadeau verdient wel een ereplek in dit topic
Ok jij wint dit hele topic. ![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kreeg eens van mijn (al jaren) ex-schoonouders een afschuwelijke klok. Met vier uitsteeksels in complementaire kleuren. Het leek wel een stuk jaren ā80 educatief speelgoed voor een dreumes. Heb hem in de āmand met jammere cadeautjesā gelegd onder de kapstok. Daarin zaten ook olielampjes met barokprint, een decoratief ophangding met van die vreselijke rieten hartjes en meer van zulks. Als mijn schoonouders dan eens langskwamen, hing ik die klok in een onbeduidend hoekje van de eetkamer, lekker vloekend tegen een gekleurde muur.
Ik was een stuk jonger toen, 20 of iets dergelijks. Tegenwoordig zou ik zoān gedrocht gewoon teruggeven en zeggen dat het niet mijn smaak is, maar ik het gebaar inderdaad wel heel lief vind.
Toen de relatie uit ging, heb ik de klok onmiddellijk uit mijn huis verwijderd.
Jammer dat je geen foto ervan hebt
Och ja er zou eigenlijk een nieuwe serie moeten komen van ouders die afgeragde zooi bij hun kinderen willen dumpen. ![]()
Ik kreeg op mijn 15e zulke van mijn vader

Maar dan nep uggs ook nog
Ik heb gezegd stuur maar terug
Vind ik echt super zielig voor je vader. ![]()
Ik vond het zielig voor mezelf. ![]()
Nee maar daar ging ik toch niet mee lopen, dus dan kan je hem beter retourneren ipv dat het ongebruikt in de kast blijf liggen.
Ja alleen⦠in het licht van je volwassen leeftijd nu moet je misschien snappen dat wel zielig was voor je vader?
Mijn schoonmoeder vraagt aan mij;
S: Heeft kind dit (afzichtelijke) dekbedovertrek al?
Ik: Oh hij heeft al meer dan genoeg dekbedden, dus is niet nodig.
S: Ik heb het al besteld.
Ik: Ok, kan je het nog terugsturen?
S: Nee, maar je kan het altijd verkopen en een andere voor hem kopen.
Een week later:
S: Ik heb ook dit (wederom afzichtelijke) dekbedovertrek voor hem!
Vind het oprecht wel meevallen.
Ik heb niet de complete interactie in mijn post uitgeschreven ofzo. Het was gewoon iets in de trant van āahww heel lief paps dat je deze voor me hebt gekocht maar het is niet echt mijn smaak. Misschien kunnen we het nog retourneren of weggeven want ik ga het denk ik niet snel dragenā.
Valt toch wel mee hoe zielig dat is ![]()
Misschien waren echte uggs te duur op dat moment en was dit het beste alternatief (voor zijn gevoel) oid? Geen idee.
Neee echte uggs waren niet te duur, er was genoeg geld. Maar daar ging het ook helemaal niet om haha als het echte uggs waren had ik ze net zo lelijk gevonden ![]()
Bedrag maakte me niks uit hoor, ik was blijer geweest met een lush bruisbal dan dit. En ik heb eigenlijk altijd leuke cadeautjes gehad van mijn ouders maar dit is mijn enige teleurstelling geweest en ik vind het gewoon een heel grappig cadeau want ik was ook nog eens vet emo op die leeftijd en droeg alleen maar zwart ![]()
Ach zo heb ik ooit voor Sinterklaas van mijn vader, met wie ik toen een moeizame band had, een parfum gekregen dat boven de prijs zat die we als gezin hadden afgesproken (ook echt maar 3 euro erboven hahaha), maar vond het niet lekker ruiken. Heb het nooit weg durven doen want vond het zo lief en heb het uiteindelijk dit weekend pas aan mijn moeder gegeven toen we mijn oude kamer leeghaalden.
Mijn God zo gemeen
Ik dacht dat ik onvriendelijk was.
Snap niet hoe āik hoef dat ding niet in huisā je eerste reactie is op zoān aardig gebaar.