Het jammere cadeautjes topic

Ohhh dat klinkt mega leuk en lief! :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Liever een broccoli dan nog meer onzinnige meuk. Daar is al genoeg van op de wereld. Ik vind dat waardering voor het feit dat het met liefde is uitgekozen en het in een doos op zolder stoppen prima hand in hand kan gaan!

4 likes

Ooooh zelfgemaakte spullen vond ik echt zooo lief, de moeite die er voor mijn kind gedaan was

4 likes

Het ultieme cadeau, hier kan toch niemand over mopperen

87 likes

Ik wil deze ook :cry: :cry: :cry: :cry:

6 likes

Haha fantastisch

2 likes

Zelfs leuk als je er 19 krijgt dan heb je een broccolibos

24 likes

Broccoli maakt blijkbaar gelukkig:

6 likes

Ik was bijna overal blij mee. En ja wij hebben ook 3 happy horse knuffels en 5 badcapes en van dat soort dingen.
Maar je bent trots en blij en vindt alles prima.

Een ding vond ik echt niet mijn smaak en dat was een t-shirt met #deugniet erop van collegaโ€™s van mijn man. Die heeft hij niet aangehad, ook niet naar de opvang. Ik heb het wel op vinted kunnen verkopen. En hij had nog een soort trainingspak in maat 68 met heel veel neongroen. Ook niet mijn smaak, maar die zat altijd in de opvangtas als reserve.

Leukste vond ik toch boekjes, maar ook dingen als regenlaarsjes en een bijtring in de vorm van een aapje. De meeste kleding was ik ook blij mee trouwens. Ik heb niet echt een vaste smaak en hij hoeft van mij niet instaproof in beige en roest gestoken te worden.

Ik geef zelf meestal wikkelrompers (ik ben een soort missionaris met die dingen) en verder ligt het er aan wat ik tegenkom. Mooie bamboe hydrofiele doeken zijn heel lekker zacht bijvoorbeeld. Of een bijgespeeltje of een mooi prentenboek. Vaak ook nog iets voor de moeder en als het goede vrienden zijn eten. Dus ovenschotel of soep ofzo.

8 likes

Dit deed mijn Nederlandse familie :smiling_face_with_tear::rofl:. De belgen allemaal braaf vd lijst. Terwijl het gewoon op ons geboortekaartje stond. Naja was een leuke mix en heb maar een paar dingen dubbel of in overschot die ik weg ga geven aan een nieuw paar ouders (niet als kraamcadeau).

Nu vind ik t nog moeilijker om kraamcadeau uit te zoeken ๐Ÿซข maar meestal vraag ik wat de nieuwe ouders fijn/praktisch vinden. Heb ook weleens een mandje met dingetjes voor de moeder gegeven.
Even vragen wat de ouders in kwestie prettig vinden/goed kunnen gebruiken is wel zo attent. Als ik t echt niet meer weet wordt het een cadeaubon.

4 likes

Ik heb ook een paar keer zoโ€™n babyzonnebril met een bandje om het hoofd cadeau gedaan en volgens mij is dat ook wel een hit

https://www.izipizi.com/ww_en/kids/sunglasses-baby-0-9-months/pantos-pink-baby012ac52-00.html deze

Maar ik ben geen moeder dus misschien zijn ze wel meteen weer de prullenbak in gegaan

5 likes

Ohhh wat gaat het lang dooooor over kraamcadeautjes, meine gutte

Ik kreeg een keer als cadeau van dat afslankpoeder van mijn toenmalige schoonmoeder, dat was pas jammer

98 likes

Hahaha wat stom. Dit cadeau verdient wel een ereplek in dit topic

7 likes

Ok jij wint dit hele topic. :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

17 likes

Ik kreeg eens van mijn (al jaren) ex-schoonouders een afschuwelijke klok. Met vier uitsteeksels in complementaire kleuren. Het leek wel een stuk jaren โ€˜80 educatief speelgoed voor een dreumes. Heb hem in de โ€˜mand met jammere cadeautjesโ€™ gelegd onder de kapstok. Daarin zaten ook olielampjes met barokprint, een decoratief ophangding met van die vreselijke rieten hartjes en meer van zulks. Als mijn schoonouders dan eens langskwamen, hing ik die klok in een onbeduidend hoekje van de eetkamer, lekker vloekend tegen een gekleurde muur.

7 likes

Ik was een stuk jonger toen, 20 of iets dergelijks. Tegenwoordig zou ik zoโ€™n gedrocht gewoon teruggeven en zeggen dat het niet mijn smaak is, maar ik het gebaar inderdaad wel heel lief vind.
Toen de relatie uit ging, heb ik de klok onmiddellijk uit mijn huis verwijderd.

2 likes

Kandelaars van op elkaar gelijmde doppen van pakken drinken, je zag de lijm tussen de doppen ook zitten. (Dat de kandelaars waarschijnlijk zouden smelten als je er een brandende kaars op doet negeren we maar even.)

Ik heb ze stilletjes na het bezoek in de vuilnisbak gedaan en heel eerlijk, dacht eerst ook bij ontvangst dat het een grapje was.

9 likes

Jammer dat je geen foto ervan hebt

6 likes

Mijn schoonmoeder kwam ooit met een afgeragd stoeltje aan dat eigenlijk bij hun in huis stond want mijn kind had daar zo fijn op gezeten, hier hebben jullie het stoeltje. Ik heb gezegd dat ik dat ding niet in huis hoef en bovendien waar moet het kind dan de volgende keer bij jullie op zitten. Ze was echt beledigd (nou was daar weinig voor nodig) en ze deed er de hele middag over door maar uiteindelijk nam ze het ding wel weer mee naar huis :muscle: