Het jammere cadeautjes topic

Tja er zijn uitzonderingen, dat gaf ik ook in mijn post aan.

Maar over het algemeen mag je toch wel stellen dat een cadeau lief bedoeld is. Vooral bij vrienden. Anders zou ik toch eens nagaan waarom je nog vrienden bent. Familie is helaas niet te kiezen nee.

@Amarens dat is wel echt een kutte reactie van je moeder.

4 likes

Mijn toenmalige vriendje en ik kregen deze kettingen van zijn vader als souvenir toen vader terug kwam van vakantie. We waren toen 19 beiden. :sweat_smile: Vriendelijk bedankt maar echt heel ongemakkelijk wel.

21 likes

Maar daar is dit topic toch voor? En ja, afslankpoeder is de overtreffende trap. En ja er is te lang doorgegaan op kraamcadeaus.

Maar juist van die dingen zoals een dopjeskandelaar, gouden glitteruggs als je emo bent en afgeragde kinderstoeltjes horen hier naar mijn mening wel thuis hoor.

Je hoeft toch niet altijd maar eeuwig ontzettend dankbaar te zijn? Sommige mensen kunnen geen goede inschatting maken van wat de krijger leuk zou vinden en kiezen dan iets in hun eigen smaak. Nou soms is dat gewoon grappig of zelfs misplaatst of vervelend.

En er zijn allerlei disclaimers te verzinnen van goede bedoelingen, mensen met weinig geld etc. Maar over het algemeen snapt iedereen toch dat dit topic een beetje met een korreltje zout genomen moet worden. En dat de gemiddelde schoonmoeder het heel goed bedoelt met haar live-love-laugh kandelaar en dat ze daar niet gelijk straatarm van wordt als ze dat cadeau doet.

37 likes

Mijn vader kan eigenlijk meestal goed cadeautjes uitzoeken, maar soms zit hij er echt helemaal naast. Heb een keer een geelgouden ring van hem gekregen, terwijl ik echt nooit geelgouden sierraden draag, alleen zilverkleurig. En een leren tas die op zich heel mooi was, als hij niet gifgroen was geweest :sweat_smile:

1 like

ik vind het ook zielig maar ik vind cadeaus teruggeven en zeggen ‘is mijn smaak niet’ sowieso lullig? er wordt altijd in dit topic gezegd dat iedereen dat gewoon zou doen maar als iemand het een keer echt doet is ineens niemand het ermee eens

29 likes

Waar lees je in mijn post dat je een cadeautje niet jammer of niet mooi mag vinden of hier niet mag posten? Mijn post was een reactie op dat je het maar meteen moet kunnen zeggen dat je een cadeautje stom vindt.

Iemand bedanken is zo 2022.

1 like

Ok, in sommige gevallen vind ik ook dat je niet hoeft te bedanken.

Als mensen ondanks aandringen het niet te doen dingen toch cadeaus opdringen bijvoorbeeld. En er staat bij heel veel posts hierboven helemaal niet bij of mensen wel of niet bedankt hebben.

Om on topic te blijven: ik ben vandaag wat kasten aan het leegruimen en kom hele lompe kandelaars tegen van zwart hout die ik vorig jaar van mijn schoonmoeder heb gekregen. Ik vind ze niet mooi, kon op dat moment niet anders zeggen dan ‘bedankt Sinterklaas’. Inmiddels heb ik zelf nieuwe gekocht en zei ze pas nog ‘wat een leuke kandelaars!’ Nu weet ik niet of ik dat passief agressief moet zien en daarnaast weet ik niet of ik het kan maken ze naar de kringloop te brengen. Maar ja dan wordt er i.i.g. nog iemand blij van.

6 likes

Je kan ze best zonder schuldgevoel naar de kringloop brengen hoor :blush:
Zij heeft haar geef-moment gehad, waar zij waarschijnlijk blij van is geworden. Dus als je er verder niks mee doet dan heeft het cadeau zijn doel al vervuld eigenlijk (namelijk: je hebt het in ontvangst genomen hahaha). En de kandelaars zijn nu jouw bezit, dus staat je vrij om ermee te doen wat je wil.

Ik heb laatst ook een theepot weg gedaan die we van schoonzus cadeau hadden gekregen (8 jaar geleden). Laatste jaren gebruiken we het niet, want een pot hete thee op tafel met jonge kinderen die er omheen spelen vind ik niet geruststellend. En de theepot is ook van zwaar gietijzer, waardoor we het nooit echt prettig in gebruik vonden eigenlijk (was mooi maar niet praktisch).
Ik had in de familie groepsapp een foto gestuurd van spullen die naar de kringloop zouden gaan, waaronder die thee pot, met de vraag of iemand nog een item zou willen.
Schoonzus vroeg of ze de theepot mocht hebben. Nou, ik vind het alleen maar fijn als zij het wel gaat gebruiken, want hier stond het maar stof te vangen :grin:

6 likes

Vanwege familielid die op reis gaat vóór de kerstdagen hebben we vandaag de cadeautjes uitgepakt. Ik durf het niet te zeggen maar mijn nichtje van 9 heeft Tena Lady inlegkruisjes gekregen van oma. ‘Want je bent nou al een grote meid he’

34 likes

Kan oma beter zelf houden want tena is toch voornamelijk voor mensen die incontinent zijn

34 likes

Wat is dat voor cadeau voor wie dan ook :sob:

6 likes

The hell

7 likes

Bijna te hopen dat oma niet helemaal helder meer is. Jemig wat een cadeau.

4 likes

Ja ik stond perplex. Heb wel beleefd doch duidelijk gezegd dat dit geen cadeau is en zeker niet voor een meisje van 9. Heb haar toen ook apart genomen en beloofd dat wij een gezellige middag houden waar ze mooie spullen mag uitzoeken. Oma was beledigd want iedere vrouw gebruikt dat toch? Nja.

10 likes

Dit ‘hoop’ ik ook want geen weldenkend mens geeft dit toch als cadeau

3 likes

Volgende keer haar wc-papier geven of paracetamol. Gebruikt toch ook iedereen?

10 likes

Omg dit doet me denken aan toen ik 10 was en mijn (lichtelijk gekke) oma aan mij vroeg of ik ‘al een vrouw was geworden’ waar de hele familie bij zat. Gecondo aan je nichtje :smiling_face_with_tear:

7 likes

Ja er komt hier ook een herinnering naar boven aan een stiefoma die me op mijn zestiende verjaardag begroette met ‘sweet sixteen and never been kissed’ en me o.a. een witte broek als cadeau gaf en daarbij lekker hard zei dat ik hem niet moest dragen als ik ongesteld was. Ohhh ik vond het zo kut.

4 likes

Roept bij mij de herinnering op aan de feestdagen in het jaar dat ik voor het eerst ongesteld was geworden. Toen kreeg ik van mijn oma ten overstaan van de hele familie een doos met een beha en string omdat ik een vrouw was geworden.

17 likes

Wat bezielt deze vrouwen :woozy_face:

25 likes