Het jammere cadeautjes topic

Dit doet me denken aan toen ik wasknijpers kreeg van de vrouw van mijn opa toen ik 8 werd

24 likes

Door die ongemakkelijke cadeaus van ouders moet ik aan kerst jaren geleden met mijn vader en jongere broertjes denken.

Mijn vader voelt dingen niet zo goed aan en ziet dingen ook niet. Voor kerst ging hij voor ons gewoon naar de douglas en liet zich dan voorlichten de medewerkers, wat betekende dat we leuke benefit make up als cadeau kregen :smiling_face_with_three_hearts:
Maar voor mijn broertjes (destijds 7 en 10) kocht hij iets waarvan hij dacht dat ze het leuk vonden en dat was een parfum setje met deo. :sob::sob: het was ook (samen met een luxe chocolade letter) hun enige cadeau van hem en je zag gewoon hun teleurgestelde gezichten. Het ergste was nog dat hij tegen mijn jongste broertje zei: en dit jaar moet je het parfum wel gebruiken, he! Want blijkbaar gaf hij dit vaker en uiteraard gebruikt een 7 jarige niet (vaak) parfum :sob: en wtf deo??? Dat is toch het saaiste cadeau ever.

7 likes

Haha wauw bij mij roept het ook een herinnering op, ik kreeg van mijn twee nichten (die 12 en 15 jaar ouder zijn dan ik) voor mijn 12e verjaardag een witte kanten bh en een bijpassende onderbroek. Ik weet nog dat ze me wel even apart namen voor dit cadeau en dat we in mijn moeders slaapkamer stonden met zijn drieën omg haha ik vond het echt VERSCHRIKKELIJK. :joy:

4 likes

Hahahaha maar hoe wat…. Haha dacht ze dat je met 2 rechtersloffen ging lopen?

4 likes

Iedere vrouw ook, het kind is 9 :tired_face:

Echt zielig, maar wel heel fijn dat jij zo goed gereageerd hebt☺️

5 likes

Hahaha oh dit is echt sneu als je acht bent maar ik heb hier hardop om gelachen. Was die vrouw niet beginnend dementerend? Hoe kóm je erop om zo’n cadeau te geven? Aan wie dan ook

6 likes

Zij was gewoon een beetje apart haha. Zij deed dit soor dingen altijd :sweat_smile:

1 like

was dat niet een super ongemakkelijke situatie? wat zei je en wat deed iedereen eromheen? ik ben ook echt geïntrigeerd

4 likes

We hadden met Sinterklaas een parfum gegeven aan m’n schoonvader. Geeft hij dezelfde nu terug aan m’n vriend “want jij vond hem toch ook lekker ruiken?”

Ja, voor jou. Maar om nou hetzelfde te gaan ruiken als je vader. :sweat_smile:

Disclaimer: het is geen teruggeef cadeau want de verpakking was nog dicht.

9 likes

Ik heb voor de derde keer Metamorfose van Kafka van mijn oom gekregen, en het is ook nog een boek dat ik uitgebreid heb moeten bestuderen voor mijn studie dus ik hoef hem op zich niet nog een keer te lezen, zo boeiend was het niet.

21 likes

Ook zelfde uitgave?

5 likes

Yup

3 likes

Een zeepbakje die mijn broer heeft gemaakt met z’n 3D printer. Het idee is leuk, maar het is een saai grijs plastic ding. En ik dacht dat het eerst een of andere dop was. En ik heb alleen maar vloeibaar zeep in huis

3 likes

Oh oh, heeft hij die printer nog niet zo lang? Want dat is voor hem een leuk speelgoedje en voor je het weet zijn alle cadeau’s geprint 🫣

2 likes

Sinds de zomer of zoiets. Maar ik verwacht veel 3D cadeaus in mijn toekomst.

2 likes

Misschien kun je een beetje hinten wat je wel leuk zou vinden uit dat ding

2 likes

Als hij displays kan maken waar ik mijn borduurwerk in kan zetten (gebruik nu de houten IKEA telefoon standaard). Zou ik dat helemaal top vinden.

Maar 3D dingen zijn in principe allemaal lelijk. Tenzij je daarna het nog airbrusht

6 likes

Ik studeerde net en had net een eigen laptop. Een laptoptas hoorde daar wel bij. Mijn vader kocht voor mij in het Heinekenmuseum een fel groene laptop tas met Heineken-logo.
🫠🫠🫠

26 likes

Is het zijn lievelingsboek dan dat die graag aan iedereen cadeau doet en een stapeltje van in huis heeft?

2 likes

Of hij weet alleen dat ze van Kafka houdt

3 likes