Het jammere cadeautjes topic

:joy::joy::joy::joy::joy: vreselijk

1 like

Ik heb echt meer informatie nodig. Wie geeft je dit? Waarom? Wat werd er bij gezegd?

3 likes

Jij wint het topic

13 likes

Jezus

4 likes

Huerta de Soto

7 likes

Mijn schoonmoeder was op vakantie en dan koopt ze altijd een souveniertje. Nu kreeg ik dit. Het is lief bedoeld maar echt zoโ€™n prulletje waar je niks aan hebt. En het was ook niet zo dat mijn kind mee was. Ik snap niet dat zij zo de drang voelt om dan iets te moeten kopen.

9 likes

Sorry maar hoe lief is het als iemand dit voor je koopt! Kan je het niet gebruiken als boodschappenkarmuntje (voor aan je sleutelbos)?

32 likes

Nee het is best wel groot. En ja het is lief maar vorig jaar kwam ze met (lokale) thee en dat vind ik dan leuker

2 likes

Ik vind dit best wel raar als je schoonmoeder dit voor je koopt eigenlijk :sweat_smile: als het nou nog namens je kind is ok, maar ik zou ook echt niet weten wat ik hiermee zou moeten (maar ben dan ook geen moeder dus zou voor mij sowieso een raar cadeau zijn :joy:)

6 likes

Aahww wel lief dat je schoonmoeder dit blijkbaar van je vindt (en aan je heeft gedacht) haha, gewoon in de la met prulletjes gooien :rofl:

23 likes

Ik kreeg ooit van mijn schoonmoeder een boekje met een titel als โ€˜Je bent geweldig!โ€™ maar ze had duidelijk niet binnenin gekeken want het stond vol met zoete uitspraken over waarom de gever mij zoโ€™n leuke partner vond en waarom de liefde tussen ons voor eeuwig was enzo. Bij subtiele navraag was de pinguรฏn voorop zo schattig geweest.

21 likes

Ik kreeg vandaag een verassing tasje van een boekenwinkel maar wat een rotzooi zit hier in. De vriendin van wie ik het kreeg had ook zoiets van ohโ€ฆ?! (op het โ€œSwarovskiโ€ beertje zit een plakkaat met oktober, super random ook)

22 likes

Hahaha die zijn lekker aan het opruimen

14 likes

Hier heeft iemand iets voor moeten betalen?

11 likes

Ik lach me echt helemaal suf, zie het al helemaal voor me als je dit uitpakt, teleurstelling na teleurstelling. En dan als klapper dat beertje met oktober erop hahahaha ik moet weer lachen

8 likes

Niet per se jammer vanuit de gever, maar elke keer als we cadeautjes met de post krijgen van mijn schoonmoeder uit het buitenland moeten we heel veel invoerkosten betalen, meer dan de waarde van wat erin zit :โ€™)

2 likes

Ik heb een keer een VVV bon gekregen die uiteindelijk al nagenoeg op was, er stond nog iets van 3 euro 20 op.

Niks mis met regiften, maar dit :sweat_smile:

9 likes

O dat is wel lullig ja. Is het niet zo dat als het als gift gemarkeerd wordt door de afzender en het onder x waarde blijft dat je dan geen invoerkosten hoeft te betalen? Kan me herinneren dat dat vroeger vaak gedaan werd als je op ebay ofzo iets kocht

1 like

Ja dit doet ze ook en de waarde is vaak iets van 30 euro en dan moeten we nu weer 55 invoerkosten betalen??

Volgens mij is het ook allemaal vanuit het pakketjesbedrijf, want het verzenden is altijd wel goedkoop dus op deze manier verdienen ze waarschijnlijk gewoon geld.

Ik heb het even opgezocht en daar staat dat je ook een percentage van de transportkosten betaald. Dus wss zijn de transportkosten heel hoog dan.

3 likes

Tenzij het heel bijzondere persoonlijke cadeautjes zijn zou ik eigenlijk vragen om het te laten. Als ik iets voor de kinderen van mijn nichtjes koop in het buitenland bestel ik het vaak bij een lokalere site/ bedrijf zodat het niet helemaal vanuit hier verzonden hoeft te worden.

3 likes