Het jammere cadeautjes topic

Ik heb hier al eens gepost over cadeaus die ik ontvang van mn schoonzus.

Heb in feb. adhd diagnose gekregen en ben het afgelopen jaar bezig geweest om mn leven en ook mn huis voor mezelf praktisch in te richten waardoor ik meer uit mn dag kan halen.

Heb een bericht in de groepsapp gezet dat ik geen onzin spullen meer wil hebben en dus ook niks voor in mn huis.

Wat heb ik dit jaar voor kerst gekregen? Niks :joy:

Mn vader, zus en moeder hebben allemaal foto’s gehad op canvas of in puzzelvorm en ik kreeg niks.
Beste cadeau ooit om heel eerlijk te zijn.

23 likes

Hier moet toch meer achter zitten ? Kan toch echt niet anders.

Ik zou echt niet weten hoe te reageren moest ik dit van een van mijn vrienden krijgen. Hoe reageerde je @Bergson ?

3 likes

Maar kun je je er geen voorstelling van maken dan, ook als je iets zelf niet zo ervaart? Dat is met heel veel dingen in het leven zo, toch?

4 likes

Ja maar vriendinnen geven elkaar toch ook wel eens een dildo of satisfyer voor een verjaardag? Persoonlijk vind ik dat ook altijd heel raar maar daar hoor ik nooit wat over.

1 like

Eh ja als mijn vriendin me ondergoed of een sexy iets geeft vind ik dat prima. Als de beste vriend van mijn vriend mij lingerie geeft ‘voor de grap’ ‘zodat mijn vriend dat sexy vindt’ dan heb ik ruzie met ze allebei.

Het idee alleen al dat zo’n tyfusjeroen zit te grinniken terwijl hij me dat geeft maakt me woest. (Het is in dit scenario een tyfusjeroen)

78 likes

Ja, absoluut. Maar dat andere vind ik ook raar om op een verjaardag te geven door vriendinnen.

2 likes

Natuurlijk

4 likes

Als in echt zilver? Zou dat vet lief vinden.

53 likes

Geef maar aan mij hoor :star_struck:

2 likes

En ook een stuk tijdlozer als er geen Nijntje oid in gegraveerd staat.

11 likes

Ohh dit wordt veel vaker gedaan toch (of in elk geval met RVS)? Juist ook wel handig voor over een paar jaartjes, dan heeft ze haar eigen besteksetje!

4 likes

Omg dat doet me denken aan dat het in de familie van mn partner normaal was dat je van oma een zilveren besteksetje kreeg als kind. Behalve dan mn partner want die was geen “echt bloed”, hoorde er niet echt bij, dus die kreeg niks. Kreeg ie dus drie jaar geleden ofzo op zn 40ste verjaardag alsnog dat besteksetje dat zn tante al die tijd had bewaard maar waarvan oma niet vond dat hij het moest krijgen :scream:

14 likes

Oh laat maar zitten dan inderdaad.

3 likes

Maar even, je zegt overgrootouders dus is dit niet gewoon ook iets waarbij hoge leeftijd een rol speelt. Kan me helemaal voorstellen dat dit in hun tijd heel normaal was. Net zoals dat mensen uit die generatie elkaar ook gerust een mango ofzo cadeau geven omdat exotisch fruit vroeger echt super bijzonder was in nL.

8 likes

Ik heb dit vroeger ook gehad en heel mijn kindertijd mee gegeten. Heb het nog steeds in mijn bestek la en vind het wel nostalgisch. Volgens mij was dit vroeger een heel normaal cadeau inderdaad.

6 likes

Echt heel bijzonder. Zijn het een beha en onderbroek met jarretels? Het is weinig stof. Zoveel vragen ook.
Een behamaat kan 101 combinaties hebben, hoezo denken ze dat ze goed gokken.
Waarom koop je dat uberhaupt als stel. Het is zo weinig stof, dat ze het dan over jou hebben gehad"zo dit zou Bergson echt goed staan he, denk je ook niet? En Pieter gaat dit echt geil vinden. Maatje 70c doen?"
Als het is gekocht “omdat je vriend het zo sexy vindt”, waarom krijgt hij het dan niet cadeau; klinkt meer als zijn cadeau.
Heeft je vriend nu ook een sexy boxershort gekregen voor jou “omdat jij dat zo sexy vindt”? Of wat kreeg hij?
Wat heb je gereageerd?

Wel een heel mooie kleur though!

23 likes

Mijn vader en partner vroegen of ik wensen had voor mijn verjaardag. Toen noemde ik een melkopschuimer. Toen kwam er de reactie “Oh die heb ik nog in de kast staan! Amper gebruikt, die mag je wel hebben!”.
Ik heb ze nog een paar keer gezien in de tussentijd, zij weer benoemen dat ze dat nog hadden staan en ik het wel mocht hebben want ze gebruiken het toch niet. Paar keer geprobeerd maar toen in de kast beland. Ok mooi fijn!
Maand later op mijn verjaardag het helemaal netjes ingepakt in cadeaupapier gekregen. :smile:

Normaal gesproken geven wij op zulke momenten gewoon iets weg en is het geen verjaardagscadeau waarmee speciaal weken wordt gewacht om het te geven als hét cadeautje. Dan is het “Oh die heb ik nog staan, je mag hem wel hebben ik doe er toch niks mee. Wat zou je dan voor je verjaardag willen?”

Ach het is weer eens wat anders dan “je wil x hebben? Ok kun je het dan zelf even bestellen en bij je laten bezorgen? Wij zijn niet thuis, gaan de stad niet in en het is wel zo makkelijk als je het dan even zelf regelt, ik maak x euro over” :laughing:

19 likes

Als het zilver is kost dat toch geen 5 eur?
Ik had ook een zilveren setje als kind en nu kan mijn kind het gebruiken. Leuk en tijdloos!

Haha zag net een like op deze post. Was het helemaal vergeten maar heb er weer een;

37 likes

spuit 11 maar ik vind het echt bizar (ook als grap) dat hij dit bedenkt, uitvoert en jouw cadeau dan voor het plezier van je vriend moet dienen

wat zegt je vriend ervan?

2 likes