Trifle vind ik altijd makkelijk en er feestelijk uitzien! En goed voor veel personen te maken.
Thanks voor de tips! Tijdschrift van de Jumbo staan inderdaad ook leuke dingen in, had hem toevallig vandaag meegenomen.
De wortels zijn een grote kanshebber.
Ik kook deze kerst voor 10 volwassenen en 4 kinderen! Uitdaging, maar leuk. Heb voor zo veel mogelijk dingen gekozen die ik de dag (of twee) van te voren kan maken. Wel heel blij met mijn 2e oven want anders kan t nooit allemaal tegelijk
Voorgerecht
- mousse van asperge met waterkers (en voor liefhebbers flardje gerookte zalm)
- mini tarte tartin met rode ui, geitenkaas en tijm
- tartaar van verse zalm, rode biet en wasabi
- prikkertjes met galiameloen en ham (voor de kids)
Hoofdgerecht
- varkenslenderollade met gepocheerde peer en gorgonzola
- plaattaart met asperge en Parmesan
- mini hasselback potatoes met knoflook en bieslook
- lauwwarme geroosterde spruitjessalade met pecannoten en cranberries
- salade met veldsla, mandarijn, feta en granaatappelpitjes
- vegan Zweedse balletjes met vosbessenjam
- peren-mimosa cocktail
Nagerecht
- gestoomde sticky toffee pudding
- cranberry orange loafcake
- coconut White Russian
Genoeg eten hoop ik
Culy Homemade: soep van aardperen met knapperige Prosciutto & hazelnoten ik wil deze maken, iemand waar ik de pancetta voor kan vervangen om het vega te maken?
Je zou champignons lang kunnen bakken in olie met zout en liquid smoke, of vega bacon (die van vegan junkfoodbar)
Heeft iemand toevallig een goed idee voor een vegetarisch hoofdgerecht dat
- Voor 8 personen moet zijn
- Bij klassieke kerstbijgetechten zoals aardappels, stoofpeer, cranberry saus, spruitjes etc etc past
- Van te voren grotendeels klaar te maken is
ik kan echt niks vinden dat aan al mn eisen voldoet
Misschien deze?
Het klinkt misschien niet zo ‘fancy’ voor een kerstdiner maar het voldoet wel aan al je eisen en je kan het zo feestlijk presenteren als je zelf wil i guess wel veel werk voor ‘gewoon’ een meatloaf. Maar wel erg smaakvol volgens mij en doet me wel denken aan de klassieke hoofdgerechten voor een kerstdiner.
Ik heb deze eerder gepost.
Deze is voor 6-8 personen. Is heel lekker en goed te combineren met alle klassiekers.
Ik kwam hier dus ook niet uit. Dus zijn het vegan Zweedse balletjes geworden haha
Ooh dit klinkt alsof het heel goed past in zo’n diner
Ja hallo jij kookt 3 hangen 6 gerechten ofzo
Jij mag dat haha
Ik ga dit jaar een vegetarische beef wellington maken maar ik heb nog geen recept ofzo.
Maar meestal maak ik gewoon heel veel bijgerechten in plaats van één hoofdgerecht.
Ja ik wil dus heel graag een zo’n klassiek mogelijk kerstdiner maken voor m’n oma want die vind dat heel leuk en het kan zijn dat het haar laatste kerst is (klinkt cru maar ze is nou eenmaal bijna 100 dus je weet het niet).
Alleen is haar keuken super beperkt uitgerust en moet het dus vega voor de andere gasten, dus ik wil eigenlijk wel echt een klassiek ‘hoofd’ gerecht wat normaal vlees of vis zou zijn maar dan wel met shortcuts haha. Bijgerechten zou ik normaal top vinden maar nu het liefst toch één specialer hoofdgerecht erbij.
Wellington klinkt goed idd, moet ff kijken hoe dat zit met van te voren bereiden.
Thanks allemaal!
Misschien dit?
Nog nooit gemaakt maar die saus klinkt echt hemels.
Is dit niks?
thanks maar de vega’s in kwestie haten bieten
Hahaha dit is inmiddels echt zo’n gierige actie post waarin ik pas posts later met meer info kom en alle hulp afsla
Hahaha neejoh dit voelde ook als een veel te makkelijke oplossing maar ik dacht wie weet
Gevulde pompoen (vegetarisch hoofdgerecht) | Eef Kookt Zo ik heb laatst deze opgeslagen, dan zou je er wel twee moeten maken denk ik. Kun je ook makkelijk van te voren maken lijkt me!
Deze wilde ik ook posten ja! Is heel lekker
Ik weet niet of dit past bij wat je zoekt, maar het lijkt mij heerlijk: Gevulde gepofte knolselderij - Flying Foodie