Oehh, die steak tartare ziet er goed uit! Goede kanshebber voor hier
Wat schaft de podcast heeft daar ooit een aflevering over gemaakt. Moet je wel nu beginnen, geloof ik!
Ik vind het niet lekker, maar heb familieleden die er van smullen!
Deze heb ik vorig jaar gemaakt en was echt een dikke hit, mega lekker!
Ik ben op zoek naar een borrelhapje/ amuse, maar het moet vegetarisch zijn en zonder kaas… heeft er iemand een goed idee? Ik ben echt slecht in bakken, dus met deeg kan ik zelf vrij weinig. Vind het lastig want wil iets lekkers meenemen.
Hoeveel tijd wil je eraan besteden? Arancini (gefrituurde risottoballetjes) vallen hier altijd in de smaak, maar als je wat meer uit wil pakken kun je bijvoorbeeld ook blini’s met wortelzalm en mierikswortelmayonaise maken. Een mini glaasje soep is ook altijd lekker, of mini quiches. Of wellicht de Aziatische kant op met gyoza’s.
Mini quiche en mierikswortelmayonaise als topping ga ik onthouden. Dank je voor het meedenken.
Culy Homemade: kerst-toast met pompoen, cranberry’s, walnoot en salie
Dit is altijd een hit en kan bijna niet mislukken (enige waar je bij op moet passen is dat je de salie niet laat verbranden, dan wordt het bitter, dus beter iets te kort dan iets te lang in de olie).
Ziet er misschien niet heel fancy uit maar iedereen vindt het wel heel lekker en de smaken zijn erg kerst!
Dank je wel, dit ga ik zeker maken. Pas geleden deelde iemand op het forum knolselderijsoep, lijkt me ook lekker. En ik denk dat ik eierwraps met vulling ga maken.
Er zijn ook een aantal kinderen, dus moet een beetje toegankelijk blijven.
Ik heb nog een beetje inspiratie nodig!
Kerstavond doe ik meestal simpel en wil iets van een risotto/orzo/parelcouscous met burrata (denk gegrilde paprika/tomaat iets) iemand aanrader qua recept?
1e kerstdag op aanvraag familie gaan wij gourmetten/fonduen.
Als drankje een glitter cocktail met suikerspin.
En dacht ook geitenkaas schijfjes in bacon voor op de gourmet te serveren. Verder vlees en veel groente en dips.
2e kerstdag met man samen.
Drankje stoofpeer spoom.
Voor: nog geen idee
Hoofd: hele kip met geitenkaas onder de huid van halfbakedharvest (elk jaar maak ik deze echt onze favoriet)
2 soorten groente doe ik meestal erbij: nog geen idee. En qua aardappels ook niet. Qua groente vind ik het wel leuk om er echt wat bijzonders van te maken. Iemand aanraders?
Als toetje word het waarschijnlijk beide dagen hetzelfde: creme brulee cheesecake. Zit nog te denken met kerstavond iets anders te doen, zag hier bitterkoekjes pudding met mandarijn saus voorbij komen, dat leek mij ook wel wat.
In de Allerhande kerst van dit jaar staan een paar leuke opties voor groente. In de jumbo ook. De. Boodschappen valt een beetje tegen.
Dit zijn mn fave spruitjes
En dit mn fave worteltjes
En fave asperges
Weet niet of dit bijzonder genoeg is?
Ik maak deze kerst met mijn hele familie voor 30 personen het dessert. Normaal ligt de lat altijd best wel hoog en zien de gerechtjes er heel mooi en chique uit. Iemand ideeen voor een toetje dat er spectaculair uit ziet en ook te doen is voor zo veel mensen? Het liefste iets zonder rauw ei, maar ik kan ook altijd een extra variant zonder ei maken
Panna cotta is lekker en super makkelijk en als je leuke vormpjes gebruikt en een beetje uitpakt met wat je erbij serveert (denk aan saus, crumble, eetbare bloemen, fruit) kan het er heel fancy uitzien.
Wij doen dit jaar met Kerst met familie een potluck en iedereen neemt iets lekkers mee. We zijn niet van de hele fancy dingen maar ‘gewoon lekker’.
Ik maak: tiramisu, kladdkaka, koningskroon (een Indische cake), pulled chicken en carpaccio wraps.
Leuke dingen @FrauHelga!
Ik ga dit jaar voor pizza op eerste kerstdag, wel zelfgemaakt. Dus deze week even proefbakken nog. Ik twijfel over een pizzasteen kopen. Toetje weten we nog niet. Wel hebben we al lekkere borrelhapjes. Tweede kerstdag gaan we voor pilaf met hetzelfde toetje als vorig jaar, van de Ruijter. Simpel maar wel lekker.
Mag de aardappel veel moeite kosten? Dan zou ik voor pommes paolo gaan. Mega lekker!
Edit: @Marquez, als je niet van een dunne krokante pizza houdt zou ik sowieso een steen nemen. Dan rijst het deeg wat mooier en krijg je ook luchtbellen in de korst. De steen moet je dan meeverwarmen in de oven zodat hij lekker heet wordt.
We hebben met m’n schoonbroer/zus afgesproken om een Frans diner te organiseren dit jaar. 3/4 mensen zijn vegetarisch dus er is geen vlees en geen kaas en ik maak het avondeten.
Ik ga nu quiche met prei en? Maken. Doe meestal een quiche met appel, maar niet echt Frans.
Ratatouille
En ik was ook nog op zoek naar een toetje. Wat is Frans en lekker makkelijk?
Dame blanchd, crème brulee?
Is echt een dure steen nodig of kan het ook met een goedkopere? Ik zag ze voor ongeveer 17 euro maar ook veel duurder.
Wat mij betreft is een steen een steen haha. Je hebt ook een bedrijf die een pizza oven maakt waarbij de pizzasteen een stoeptegel is, dus ik zou lekker met de goedkope starten.