Nice!
Gingersnaps ga ik me misschien aan wagen, thanks voor de inspiratie haha
Nice!
Gingersnaps ga ik me misschien aan wagen, thanks voor de inspiratie haha
En @Poopiesjaakie sorry lees dit nu pas! Hij is mega lekker! Heb hem daarna nog vaker gemaakt en valt altijd in de smaak.
Ik las laatst iets over bitterkoekjes pudding met manderijnensaus. Was dat in dit topic? Via de zoekfunctie kan ik het helaas niet vinden maar ik zou graag het recept willen.
Ah, zo lekker! Hier is het filmpje: (voor 4 personen doe ik halve recept)
Ik doe minder drank en meer bitterkoekjes. En als je geen marsala hebt of kan krijgen, dan kun je ook amaretto gebruiken.
Mandarijnensaus is een blikje en dan:
Breng in een steelpan de mandarijnen met 2 el van siroop en de rest van de suiker aan de kook. Laat het 2 min. doorkoken, en pureer het met staafmixer tot een gladde saus, wrijf de saus door een zeef en en laat de saus afkoelen.
Er zijn nergens asperges te koop had ik wellicht kunnen bedenken. Ben nu last minute op zoek naar vervanging. In t voorgerecht maak ik ipv aspergemousse en bietensoep maar heb nog een vervanging voor mijn plaattaart nodig! Heeft iemand lekkere makkelijke vega plaattaart-ideeen?
Volgens mij heeft Leonie van wat een studentje eet veel plaattaartrecepten op haar website staan
Thanks! Hele goeie tip
Haha deze staat samen met de pompoen oesterzwam op mijn lijstje om uit te kiezen
Nou ik sta al sinds 10 uur vanochtend in de keuken om alle voorbereidingen te treffen en heb eindelijk ff pauze. Maar bij deze mijn menu:
Brunch voor beide dagen:
1e Kerstdag:
cranberry champagne cocktail
Bladerdeegtorentje met kippenragout
Pastinaakroomsoep met stercroutons
Kalkoenroast gevuld met appel en cranberry met port-cranberrysaus, zelfgemaakte pommes duchesse, stoofperen en rode kool
Panna cotta met kardemom, steranijs en kaneel met speculaasroom en stoofpeer
2e Kerstdag:
Cocktail met gin, rozemarijn en granaatappel
Trio van warmgerookte zalm, kabeljauw en gepaneerde koningsgarnalen
Zoete aardappelsoep
Zalm en croûte, mini aardappelkroketjes, geglaceerde spruitjes en bonte wortels uit de oven
Butterscotchpudding met room en chocoladedrizzle
Nee met kant en klaar croissantdeeg en dan insmeren met een mix van speculoospasta, speculaaskruiden en gesmolten boter en dan in vorm rollen. Zelf deeg maken was me iets teveel van het goeie gezien de tijd
Van Daneroll. Dat zijn inderdaad gewoon die driehoekjes in een blikje, maar dat gaat prima als je het deeg uitrolt en dan de stukjes waar het deeg geperforeerd is een beetje dichtdrukt. Ik had tijdens het uitpakken van het deeg een driehoekje dat helemaal los kwam, maar dat heb ik gewoon een heel klein stukje op het volgende gelegd, aangedrukt en daar zie en merk je niks meer van
Wij hadden eten van een italiaanse traiteur.
Voorgerecht
Van de rest geen foto maar was heel nice.
Vanavond lekker burgerlijk gourmetten. Mijn vriend heeft het al weken over hoe verschrikkelijk hij dat vindt, dus blij als dat erop zit
Oeh wij hebben deze morgen op het menu staan, ziet er goed uit!
Haha bijzondere mix!
Ghormeh sabzi is mijn lievelings eten hmmm
De pastagang en kaasplank missen hier op de foto’s, maar 8-gangen kerstdiner was top. Mijn man heeft alles gekookt voor 7 volwassenen en 2 kids
Zo snel ik de fotos van mn zussie heb
Wijnspijscombinaties waren iig erg geslaagd
Voor degene die de vegan tartaar heeft aangeraden: super bedankt!! Hij was heerlijk en niet moeilijk om te maken.
Ik zou voor de volgende keer wel een topping met mierikswortel maken ipv mayo&mosterd, om het iets zuurder te maken.