wat vervelend dat je ziek bent. Altijd stom als je naar iets uit kijkt. Ik zou zelf niet teveel moeite doen maar gewoon iets kiezen wat je kent en wat lekker is. Maar ik eet met kerst ook meestal makkelijk maar wel lekker. Zoals lasagne, hete bliksem, pilaf.
Als je wel wat meer kerst wilt kun je misschien kan je een spruitjesbijgerecht doen en van die sperzieboontjes met spek eromheen gebonden. Die heb je beide vaak wel kant en klaar in de supermarkt, tenminste hier. Ik weet niet of dat bij jou zo is, want je woont niet in NL toch? Je kunt misschien ook wel een kant en klare beef wellington dan vinden of een beenham waar marinade bijzit die je dan na even te laten marineren zo hup de oven in kan doen.
Als je niets kant en klaar kan kopen en zelf moet koken, dan zou ik denk ik voor een lekkere stamppot gaan of een ander comfort recept wat je zelf graag eet en vaker hebt gemaakt. Je kunt dan bijv als nagerecht een zelfgemaakte chocolademelk doen of je koopt kant en klare chocolademousse. Op de bank hangen, ziekig zijn en dan een film kijken doet vast kerstig genoeg aan of puzzelen met kerstmuziek aan. Hopelijk lukt het wat en ben je snel beter!