Het kerstdiner

Wow dit ga ik onthouden voor volgend jaar! Ziet er goed uit en best goede prijs ook. En leuk dat menutje erbij :relaxed:

1 like

Jaa ik heb ook de vega steak tartaar gemaakt: niet vegan want heb met een kwarteleitje gemaakt. Het was makkelijk, maar voor 20pers wel achterlijk veel snijwerk.

(Excuse my food fotografie)

25 likes

Haha ja, m’n man had artisjokmayonaise gemaakt thuis, maar was dat vergeten mee te nemen. Dus toen had m’n schoonvader dat op het menu gezet :smile:

13 likes

Hahahaha love it

6 likes

Vegan panna cotta staat in de koelkast op te stijven. De rollade staat te braden. Ik voel me erg degelijk. Alleen kook ik met een badjas aan ipv een schort :’)

6 likes

Met filter :sweat_smile:

Port salut, brie, fiore (Nederlandse taleggio), manchego, oude kaas, castello creamy blauwe kaas, perenjam met vanille, toastjes.

Qua wijn hadden we een riesling, sauvignon blanc (met aardperensoep), chardonnay (met arancini), beaujolais (met vega boeuf stroganoff), portugese rode wijn (met tomatentartaar) en een malbec. Tot slot een dessertwijn en lemon curd pie.

23 likes

Hmmm zo lekker allemaal

1 like

Ja ik kwam vanochtend wel een stukje minder makkelijk in mijn panty dan gisteren :pregnant_woman:t3:

3 likes

Ziet er mega lekker uit! Wat zit er allemaal doorheen?

1 like

Oeps late reactie! Ik heb dit recept gevolgd: Vegan steak tartare: serieus net echt! - Anniepannie.nl

Kleine review van mijn diner! Helaas geen foto’s gemaakt maar wel een paar aanraders voor iemand evt volgend jaar :grin: ter inspiratie.

Deze waren beide errug geslaagd

Deze werden met name door de gasten hoog gewaardeerd en allemaal super easy om te maken!

Deze waren mijn eigen favoriet. Kan ook echt niet mislukken

11 likes

Ik had ook hasselback aardappelen (maar zonder kaas) en iedereen was echt wild enthousiast bij ons haha

3 likes

Ja en echt zo easy! Mijn nieuwe go to aardappeldish voor veel mensen haha

haha ja zeker! m’n moeder had nog speciaal de messen geslepen (ze zou zelf niks koken voor het kerstdiner maar het vond wel plaats in haar huis dus vond ze dat wel haar plicht) dus ik ging ook echt als een trein door die aardappels heen, helemaal top.

Had ook dit bijgerecht trouwens, vond ik ook fucking lekker

2 likes

Ik neem dit jaar het Kerstdiner voor de familie (14 personen) op me. Is het te vroeg om dit topic al een nieuw leven in te blazen? :grimacing:

12 likes

Het is nooit te vroeg :innocent:

4 likes

Precies op tijd vind ik het

5 likes

Leuk! Ik kook volgende week een pre kerstdiner met mijn neefje van 8. Hij heeft het voor- en nagerecht gekozen.

Voor: Zalmbonbon met avocado en garnalen
Tussen: Bisque
Hoofd: Geroosterde parelhoen met aardappelmousseline, aardappelkaantjes, paddenstoelen of gevogelte saus en pastinaak
Na: Monchoutaartjes
Cannelé’s bij de koffie

Ik heb heel hard gelachen toen hij met de zalmbonbon aan kwam, de vulling is ook zijn eigen keuze.

20 likes

Oh leuk!
Ik lees mee

We willen dit jaar geen kerstdiner bestellen maar zelf dingen maken

1 like

Heeft iemand een goed recept voor een vegan beef wellington?

2 likes