Ik had ook hasselback aardappelen (maar zonder kaas) en iedereen was echt wild enthousiast bij ons haha
Ja en echt zo easy! Mijn nieuwe go to aardappeldish voor veel mensen haha
haha ja zeker! m’n moeder had nog speciaal de messen geslepen (ze zou zelf niks koken voor het kerstdiner maar het vond wel plaats in haar huis dus vond ze dat wel haar plicht) dus ik ging ook echt als een trein door die aardappels heen, helemaal top.
Had ook dit bijgerecht trouwens, vond ik ook fucking lekker
Ik neem dit jaar het Kerstdiner voor de familie (14 personen) op me. Is het te vroeg om dit topic al een nieuw leven in te blazen?
Het is nooit te vroeg
Precies op tijd vind ik het
Leuk! Ik kook volgende week een pre kerstdiner met mijn neefje van 8. Hij heeft het voor- en nagerecht gekozen.
Voor: Zalmbonbon met avocado en garnalen
Tussen: Bisque
Hoofd: Geroosterde parelhoen met aardappelmousseline, aardappelkaantjes, paddenstoelen of gevogelte saus en pastinaak
Na: Monchoutaartjes
Cannelé’s bij de koffie
Ik heb heel hard gelachen toen hij met de zalmbonbon aan kwam, de vulling is ook zijn eigen keuze.
Oh leuk!
Ik lees mee
We willen dit jaar geen kerstdiner bestellen maar zelf dingen maken
Heeft iemand een goed recept voor een vegan beef wellington?
Haha best sophisticated voor een 8-jarige. Mijn neefjes zouden voor een frikandel kiezen
Ziet er goed uit!
Qua vega gerecht, misschien zoiets?
Ik zou denken aan iets van een paddenstoel ofzo, maar als vegetariër zou ik ook helemaal tevreden zijn met dit menu zonder vervanger van de kalkoen.
Superlief, zou hier heel blij mee zijn als vega. Was je van plan die aardappeltjes met duck fat te maken of ze ‘gewoon’ te roosteren?
Ja precies! Ik zag al zoveel lekkere dingen dat het me niet eens opviel dat er nog een vega hoofdgerecht ontbrak.
Edit: die roasted mushrooms zien er echt fantastisch uit @Wonderland
Iemand tips voor 2 kleine gerechtjes die je per bord serveert? Vega leuk, hoeft niet per se.
In totaal hebben we iets van 6 kleine gangen. Ik vind koken wel leuk, maar ben zwanger en heb weinig zin. Vind het wel altijd leuk om iets specialere combinaties te hebben, of iets wat moeilijk lijkt maar het niet is (‘met een kruim van…’ ‘op smaak gemaakt met gerookte thee’ etc etc)
Kleine pasteibakjes met ragout kan vega maar kan ook met vlees
Kleine jacked potatos +Surf en turf spiesjes
Oh wat lekker, misschien dat ik deze wel maak
Ik vind dat dit topic wel weer omhoog mag. Wat zijn jullie plannen voor het kerstdiner?
Heeft iemand een leuk idee voor een voorgerecht? Niet al te moeilijk en geen ragout of bieten. Onbekend of we een oven kunnen gebruiken.
Deze is al vaker genoemd in dit topic en vind ik echt heerlijk! Vegan steak tartare: serieus net echt! - Anniepannie.nl