Ik ga dit jaar het dessert voorzien voor zo’n 12 personen.
Heeft iemand hier nog leuke ideeën voor? Mag vanalles zijn, enige voorwaarde is dat het makkelijk mee te nemen is. Moet ook volledig klaar zijn, kan ter plaatste niet (veel) afwerking doen. Enige wat al op de planning staat is een brownie met noten voor de wat moeilijkere eters.
Ik zou een panna cotta in glaasjes doen. Die kun (en moet) je van tevoren maken, want het moet eerst goed opstijven in de koelkast. Als het is opgestijfd, is het heel makkelijk mee te nemen. Beetje aarbeiensaus of ander rode fruitsaus erover en je hebt een heel feestelijk dessert.
Mini trifles of cheescakejes zijn ook altijd een goede, omdat dit ook van te voren bereid moet worden en het niet stuk kan gaan oid
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R972672/witte-chocoladecheesecake-met-bosvruchtensaus
of: Witte Chocolade-Cranberry Cheesecake - Bijgerechten Recept
Een taart; van te voren maken en makkelijk meenemen! Deze vond ik wel lekker kerstig, met nog wat verse frambozen ter garnering en bijv een beetje goudspray (hebben ze nu bij de appie).
Canestrelli - Italian recipes by GialloZafferano dit recept maakt gebruik van gekookte eigeel
Of pandoro? Volgens mij is dat wel pregnancy safe toch?
Thanks voor de gazpacho tip! Ga ik ook maken denk ik
Ik mag de voorgerechten maken op tweede kerstdag. Wordt een makreeltartaar met biet (Makreeltartaar met bietjes en zoetzure komkommer - Francesca Kookt) en heldere tomatensoep (heldere tomatensoep | delicious.magazine). Ga er nog een amuse bij bedenken.
Misschien een coquille van koningsoesterzwam?
Oh, dat ziet er goed uit!!
Zat al over echte coquilles na te denken, maar moet ze dan zaterdag al halen. Dit ziet er uit als een mooi alternatief!
Leuk! Ik heb een heel lekker recept van werk (mijn eigen, dus wel een beetje wij van wc eend haha). Die zal ik je straks sturen als je wilt!
Zou je die ook naar mij willen sturen? Ben heel benieuwd
Heel graag, dankjewel!
Ik host een klein kerstdiner dit jaar en wilde de tafel een beetje leuk aankleden. Nu wordt het sowieso een beetje een allegaartje omdat de borden die ik besteld had voorlopig niet leverbaar waren
Maar goed nu dacht ik wellicht wel kerstig om in het midden van de tafel wat takken neer te leggen met lampjes er tussen en wat kaarsen. Zie je ook veel op pinterest. Maar, is dat nier mega brandgevaarlijk? Iemand hier ervaring mee?
De combinatie kaars en tak lijkt mij per definitie brandgevaarlijk ja dus ik zou dat zeker niet doen.
Vroeger op de basisschool mochten we na een jaar waarin er meerdere brandjes uitbraken ook niet meer de kaars die in ons kerststukje stond aansteken
Ik weet niet of je het mooi vindt, maar hema had led (diner)kaarsen en dat brengt ook meteen sfeer en dan kan je gewoon die kaarsen/takken/lampjes samen doen.
Ohhh ook een heel goed idee! Ik heb zojuist leuke plastic takken gevonden, al een heel stuk veiliger! Maar misschien moet ik ze sowieso combineren met die ledkaarsen
Ik ben op zoek naar een niet te moeilijk toetje voor 12 man en zwangerproof. Maar zoveel kersttoetjes zitten in zo een apart glas en/of is met rauw ei of alcohol. En zoveel glazen hebben we niet en moeten het nog vervoeren ook. Iemand met een goed idee?
Panna cotta?
Niet zo lekker (zelfde geldt voor bavarois), maar thnx voor de suggestie!