Heel graag, dankjewel!
Ik host een klein kerstdiner dit jaar en wilde de tafel een beetje leuk aankleden. Nu wordt het sowieso een beetje een allegaartje omdat de borden die ik besteld had voorlopig niet leverbaar waren
Maar goed nu dacht ik wellicht wel kerstig om in het midden van de tafel wat takken neer te leggen met lampjes er tussen en wat kaarsen. Zie je ook veel op pinterest. Maar, is dat nier mega brandgevaarlijk? Iemand hier ervaring mee?
De combinatie kaars en tak lijkt mij per definitie brandgevaarlijk ja dus ik zou dat zeker niet doen.
Vroeger op de basisschool mochten we na een jaar waarin er meerdere brandjes uitbraken ook niet meer de kaars die in ons kerststukje stond aansteken
Ik weet niet of je het mooi vindt, maar hema had led (diner)kaarsen en dat brengt ook meteen sfeer en dan kan je gewoon die kaarsen/takken/lampjes samen doen.
Ohhh ook een heel goed idee! Ik heb zojuist leuke plastic takken gevonden, al een heel stuk veiliger! Maar misschien moet ik ze sowieso combineren met die ledkaarsen
Ik ben op zoek naar een niet te moeilijk toetje voor 12 man en zwangerproof. Maar zoveel kersttoetjes zitten in zo een apart glas en/of is met rauw ei of alcohol. En zoveel glazen hebben we niet en moeten het nog vervoeren ook. Iemand met een goed idee?
Panna cotta?
Niet zo lekker (zelfde geldt voor bavarois), maar thnx voor de suggestie!
Ik ga denk ik cranberry cheesecake maken voor een kerstdiner dit weekend (recept van Miljuschka). Is dat wat?
Ga ik naar kijken, thnx!
Deze maak ik zelf in een vorm van tupperware maar een bakblik of ronde schaal werkt vast ook.
Deze kan je prima maken in een poffertpan.
Beide recepten zijn heel lekker! De eerste is wel wat werk door die amandelen maar zeker de moeite waard.
Ze heeft ook wel wat specifiekere kerstrecepten op haar website staan, maar die heb ik zelf nog nooit geprobeerd.
Wij hebben laatst glazen bij de kringloop geleend voor een diner! Moest een borg betalen en ze schoon weer terug brengen. Vervoert in een boodschappenkrat met theedoeken ertussen.
Maarr als het alsnog niet handig is:
-Een kom met vegan chocolademousse, framboos/ koekkruim en diverse andere garnering. Kan je ter plekke dan weer opscheppen op de bordjes.
- Dunne Flensjes met vanille ijs en cranberry
- stoofpeertjes met vanille ijs en garnering
Een trifle? Gewoon cake, pudding/vla/room, jam/curd, fruit, slagroom op elkaar stapelen en je bent klaar in een grote schaal ofzo.
Ik ga dit zelf maken omdat het zo makkelijk is haha
En de laatste keer dat ik het voor mijn verjaardag maakte was iedereen enthousiast, dus ook wel iets wat iedereen wel lust.
Goede ideeën iedereen, dankjewel!
Een simpele crumble met een bolletje vanille ijs
Je kan gaan voor een winterse smaak met appel kaneel of juist fris met kers of bessen
Tarte tatin! Blijft heerlijk. Je kan van dat verse bladerdeeg gebruiken, dat maakt het extra makkelijk. Anders kun je ook wat velletjes diepvries deeg aan elkaar plakken. Bolletje vanille ijs erbij et voilà!
geroosterde spitskool? Of knolselderij uit de oven? Vind ik altijd wel matchen bij de klassiekere bijgerechten!
Of juist zo’n “bloemkoolsteak”? Heb ik zelf nog nooit gemaakt maar denk dat dat qua smaak ook wel kan!
Heeft iemand nog inspiratie voor een leuk kerst aperitiefje, want niet gelijk zo’n zware cocktail is? Bijvoorbeeld een cranberry manhattan lijkt mij wel kerstig, maar dat is gelijk zo’n sloot alcohol (en dan moet de wijn nog komen…)
Mandarijn-crodino cocktail?
Offff Alcoholvrije cranberry manhattan maken