Dan misschien goeie saus voor pasta invriezen? Bijv die ene ottolenghi lasagne met veel paddestoelen, die is altijd een hit (of je maakt de saus en kookt er dan op de dag zelf goeie kwaliteit gedroogde pasta bij). Of je maakt de saus en zet dan op de dag zelf nog de lasagne zelf in elkaar, dat is uit mijn hoofd verder alleen nog kaas raspen en wat peterselie snijden ofzo en dan met lasagnabladen en room lagen maken. Dat lijkt me lekkerder dan een lasagna die al helemaal in elkaar zit en dan ingevroren is.
zijn er nog specifieke gerechten die je zoekt?
Klinkt alsof je toch al aardig wat hebt
Ik kan de cranberry pear crumble van Laura Vitale aanraden! Echt heerlijk, jaren lang deze gemaakt met kerst!
Ik vind spitskool met misoboter altijd heel lekker en dat is met 45min max klaar. Uit de oven is nog sneller klaar 30 min.
Ik krijg vaak complimenten dat zo iets simpels als spitskool zo lekker kan smaken.
Hebben jullie nog leuke desserttips? Mijn schoonfamilie heeft me gevraagd om het dessert te doen en ik wil wel even uitpakken. Maakt niet uit hoe moeilijk het is. Iets van een trifle etc vind ik wel te simpel.
Jij vraagt ons dit haha?
Ik vind de aardbeien met kerst altijd lekker, dus misschien een croûte à la fraise met zeer lekkere en volle crème patissière?
Dit is mijn inspiratie dit jaar:
En dan met kokossorbet en een tuile erbij denk ik. Of ik ga toch voor andere smaken, maar ik wil wel individuele entremets maken met ijs en iets krokants erbij.
https://www.taste.com.au/recipes/christmas-mille-feuille/5decd48a-8eca-4437-8957-b1b2d2343365?r=baking/m7njbsmj
Mille-feuille is altijd indrukwekkend
Of een opgerolde ijspavlova heerlijk, is niet eens te moeilijk vind ik
Als laatste heb ik ook wel eene mini baked alaskas gemaakt met zelfgemaakt kaneelijs en een nouagtine topping
Heb deze al een paar keer gemaakt, o.a. met kerst, en lukt idd altijd
16 personen!
Deze is echt FANTASTISCH en ook wel spectaculair met de rozenblaadjes erop
Ik had laatste als snelle traktatie ook dit gemaakt (gwn gesmolten chocolade dun uitgesmeerd en dan met nootjes/cranberries), super makkelijk maar ziet er wel mooi uit, wellicht kan dit als onderdeel van een groter geheel ofzo?
Misschien is dit te gek, maar: pumpkin spice pannacotta met stoofpeertjes ijs, en een mini-cinnamon roll erbij?
Een charlotte russe? Kun je alle kanten mee op qua smaken en hoeveelheid laagjes en ziet er mooi uit.
Ik ben opzoek naar een voorgerecht van vlees. Dit vlees mag echt luxe zijn en ik wil opdienen zoals bij een Michelin restaurant haha.
Maar ik mis inspiratie, iemand misschien ideeën. Het mag geen lamsvlees zijn of varkensvlees.
Haha nou jongens het is uiteindelijk iets heel anders geworden dan alle ideeën.
Wentelteefje van brioche met een friszure bramenconfiture en zelfgedraaid vanille-ijs met verse truffel
Ik heb laatst ergens een dessert gegeten met vanille-ijs en truffel en dat was echt een mega lekkere combinatie! Dus het wordt best eenvoudig, maar wel heel lekker.
Zeg maar hoe laat ik er moet zijn
Ik heb mijn plaats al gereserveerd.
Is je boek al uit???
Oeh nav @boonie haar post in het Wat eet je vanavond topic, dacht ik: Wat handig - Kerstdiner inspiratie! Gezocht of er zo’n topic bestaat en die is er dus. Haha dus ben benieuwd wat er allemaal voor ideeën langskomen
Ik moet nog kiezen wat voor gerecht ik ga maken (elk koppel doet een andere gang maar weet nog niet voor welke ik ga).