Ik heb die van de Allerhande toevallig al opgeslagen haha, dus zeker een goede optie. @Pampas ook veel speculoos liefhebbers i de familie dus dat is ook een idee.
Thanks, weer wat inspiratie zo!
Ik heb die van de Allerhande toevallig al opgeslagen haha, dus zeker een goede optie. @Pampas ook veel speculoos liefhebbers i de familie dus dat is ook een idee.
Thanks, weer wat inspiratie zo!
Een kerstdiner waar ik heen ga heeft als thema “wereldkeuken”, en het is de bedoeling dat iedereen een hapje uit een bepaald land meeneemt. Land mag je vrij kiezen, maar dan nog ben ik vrij inspiratieloos
Heeft iemand ideeën? Moet dus niet te groot zijn, zodat je je bord kan vullen met hapjes van de hele wereld.
Oeh leuk idee, hier wat inspiratie ![]()
Dolma:
Feta in filodeeg:
Ceviche:
Mini bao buns:
Ooh dankje, dit heeft me echt perfect geholpen! Ik kwam namelijk ff niet uit de typische tatta-hapjes als bruschetta, capreseprikkers, gehaktballetjes, etc ![]()
Ik ga voor de Poolse variant van Dolma; Gołąbki. Die maak je met koolbladeren, net ff wat makkelijker te regelen dan wijnbladeren.
Ik moet het kerstdiner dit jaar uit handen geven aan mijn vriend maar ik wil wel dat het er kerstig uitziet op tafel en we vinden maar geen recepten die beider goedkeuring kunnen verdragen en passen in het schema haha. Echt lesje loslaten voor mij dit
. Maar wel heel veel zin in kerst ![]()
Voor kleur zou ik dan een mousseline van zoete aardappel doen.
Tweede Kerstdag krijg ik een vriendin te eten, ik ga drie gangen koken, maar moet nog even bedenken wat. Het dessert wordt in ieder geval een crème brûlée van epoisses. Ga maar even door het topic heen voor wat inspiratie ![]()
Ik zoek inspiratie voor de vegetarische kerst showstopper. Alleen het liefste zonder oven. Kan wel bij de host in de oven, maar als dat vermeden kan worden graag.
Alles wat ik tegenkom is oven
Amuse: brioche met stracciatella, citroen en ansjovis
Voorgerecht: zalm tartaar
Hoofdgerecht: gebakken kabeljauw, kruidenolie en krokante spek
Na: vanille ijs, aardbeien en slagroom (speciaal voor de peuter haha)
Oeh lastig, vind een oven showstopper met kerst altijd handig, want dan kan je alles makkelijk voorbereiden en hoef je op het moment zelf niet veel meer te doen. Maar stoof’vlees’ van jackfruit, rendang van spitskool of boeuf bourguignon van paddenstoelen zijn misschien opties?
Zoiets is wellicht ook een optie: Ik eet vandaag: Risottotaartje met kaaskrullen en oesterzwammen #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/67510
Je hapje klinkt lekker, ik ga ervan uit dat het brioche roosteren, stracciatella op smeren met citroensap, een ansjovis en afwerken met zeste?
Geen citroensap maar rasp! Anders te vochtig denk ik?
Oké, ik ga dit toevoegen aan mijn hapjes. Weet iemand wat er goed zou bij kunnen voor mijn vegetarische gasten? Ik wil niet gewoon de ansjovis eraf halen.
Ik zou zelf denken aan gekonfijte tomaten met wat grof zeezout of stukjes geroosterde vijg met balsamico.
wat @Bunnyslippers zegt of misschien balsamico-uitjes? Zelf maken of ik heb ze in delicatessenzaken ook wel eens gevonden in een potje
of een gegrilde groene asperge en wat geschaafde (gerookte) amandel
Ok nu wil ik deze pot uitjes, lijkt me inderdaad ook heeerlijk. Plus eerlijk oversteken qua adem: ansjovis
ui.
Zwarte knoflook lijkt me ook lekker! Wellicht met wat gehakte pistache.
Ik zou iets heel zoutigs doen, misschien goede fijngehakte en aangemaakte olijven?
Love you guys! Merci voor alle tips, ik moet nog tobben over een paar zaken maar kerstmenu is zo goed als compleet.
Leuk om te lezen wat iedereen eet!
Ik maak samen met m’n moeder het kerstdiner en we doen Italiaans thema.
Voor: ravioli met salie en pompoenpuree
Tussen: stracciatella alla Romana (Italiaanse soep met tomaat en ei)
Hoofd: risotto met bospaddenstoelen en truffelricotta
Toetje: tiramisu.
Nu zoek ik nog een salade bij de risotto die bij het thema past, iemand een idee? Ik zoek iets wat niet te zwaar is? Dacht aan iets met venkel ofzo?
Ja venkelsalade met sinaasappel en walnoot misschien?
Als er nog vegetarische hapjes zijn die makkelijk en snel te maken zijn dan hoor ik het graag. Heb kaas met die straciatella, een andere met butternut, misschien daar nog een derde bij?