Het keto/low carb topic

Hebben jullie verschil/verbeteringen gemerkt wat betreft je menstruatie? Ik eet nu 2 weken keto, heb pcos en een kyleena spiraaltje. Heb al een half jaar geen menstruatie meer (door pcos maar ook door kyleena spiraal. En vandaag ben ik opeens ongesteld??

Ik moet echt weer wat minder carbs gaan eten, merk dat ik mij er zoveel beter bij voel op de lange termijn. IF lijkt mij ook wel wat maar ik heb een hele drukke & vermoeiende baan die veel energie vraagt… moet mij er nog maar eens in verdiepen

Fijn dat het voor jouw menstruatie cyclus ook zoveel doet! Ja, ik was met keto begonnen en later las ik dus ook de positieve effecten op PCOS. Vind op de korte termijn wel kut dat ik ongesteld ben haha, maar wel heel erg fijn om te weten dat het dus zo’n groot effect kan hebben voor als ik later zwanger zou willen worden. Ik heb gisteren bij Body&fit crackers van RAW besteld, ook zo tyfus duur. Ga ze denk ik daarna zelf maken idd! Hoelang blijven ze ongeveer houdbaar @anon91490777?

1 like

Ik doe nu drie weken keto. Geen problemen, alleen in de eerste week voelde ik me heel futloos en was ik chagrijnig. Nu gaat het heel goed. Alleen de afgelopen drie dagen heb ik een vreemd soort buikpijn, waarbij m’n buik een soort van borrelende geluiden maakt. Herkent iemand dit? Ik heb geen diarree ofzo en het is ook geen ongesteldheidsbuikpijn dus ik vraag me af of het met keto te maken heeft.

Hoelang ben je al bezig? Echt heel knap man, 16 kilo. Super motiverend.

1 like

Zo knap!

1 like

Ik ben nu deze crackers aan het maken! Ze zitten in de oven :grin:

1 like

Ik vind het echt extreeeem lekker, wat een uitvinding dit!! En m’n moeder ook.

Jaaa ik vind het echt niet onder doen voor normale crackers.

Het makkelijkst is maatschepjes gebruiken en dan 1 keer de pot wegen, de weegschaal tareren, eruit pakken wat je nodig hebt en de pot terugplaatsen. Dat is bij mij minder knoei. Als je dan gewoon altijd hetzelfde maatschepje gebruikt hoef je niet telkens te wegen.
Er is geen manier om makkelijk te wegen zonder weegschaal helaas.

1 like

Bedankt voor de tip! Wie weet vinden we nog iets :sweat_smile:

Kun je ook ergens cloudbread kopen trouwens? Ik weet dat het heel makkelijk is om te maken maar heb daar niet altijd zin in

Jammer

Ja dat heb ik ook… ik kan dagen fantaseren over brood en dan denk ik fuck it!!! En dan eet ik 2 boterhammen en een pistoletje bijvoorbeeld en dan blaast m’n buik echt buitenproportioneel op met pijn en verstopping nadien. Echt vreselijk.
Met Rogge crackers ofzo heb ik het veel minder

Vooral die pijnlijke bloat… echt vreselijk. En de volgende dag ook soort kater gevoel? Heeeel irri.
En toch af en toe brood blijven eten hè pff

Nooit geprobeerd, maar ben ook heel benieuwd naar dit antwoord!

1 like

Iemand nog een paar lijstjes voor de dag?

Heb zo weinig inspiratie terwijl ik keto super fijn vind want:meer energie en minder opgeblazen

Waar zit nog meer omega 3 in behalve vis en walnoten? En op diepvrieszalm staat het niet op de verpakking, zit er dan helemaal niets meer in?

Gebruiken jullie ook een app om alles bij te houden? En zo ja, welke? Ik gebruikte eerder my fitnesspal toen ik gewoon calorieën telde. Maar met koolhydraten tellen vind ik hem niet zo handig.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar :virtuagym food

1 like