Het keto/low carb topic

Iemand nog tips voor lekkere maar toch gezonde tips voor vis? :sweat_smile:

Kan iemand mij vertellen of dit wel kan kloppen? Ik vind lekkerbekjes echt heerlijk, maar meestal niet de gezonde keuze. Vaak aardig wat calorieen en koolhydraten door de paneerlaag, maar dan lijkt me dat dit dus niet kan kloppen?

Kan je van chocolade eiwitpoeder chocopasta maken?

Heb even een zwak momentje…zon zin in chips! Heb een vezelrijk cracker met rambol gesmeerd. Ook lekker, maar nog geen chips…

Ik eet sinds september low-carb en denk ook al na over de kerst. Ik ga proberen er rekening mee te houden, maar wil ook niet alles afslaan en wel lekker eten. Wij gaan brunchen en dan zorg ik dat er wat dingen zijn die low-carb zijn (neem ik zelf mee of ik geef aan wat ik wil hebben). Verder zal ik echt wel wat dingen pakken die ik normaal niet eet, maar niet gelijk 3 croissantjes en alleen maar suikers. En met avondeten doe ik een beetje hetzelfde.

Ik wil in elk geval salade caprese maken (ook omdat ik dat super lekker vind) en misschien varkenshaas met zelfgemaakte champignonsaus ofzo.

1 like

Heeft iemand hier al eens een chocolade cake gemaakt met Cannellini bonen? Is dat lekker? :see_no_evil:

Kent iemand dit?

Zijn er meer mensen die last hebben van hun menstruatie? Sinds ik begonnen ben met keto ben ik ineens al meer dan 10 dagen ongesteld en ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken :thinking:

voor de mensen die keto doen, hoeveel gram koolhydraten houden jullie aan?

Ik eet low carb om mijn menstruatie regelmatiger en vaker te hebben (ik heb pcos) en dat werkt goed! Mijn ervaring is dus dat koolhydraten zeer veel invloed hebben op je menstruatie. Alleen nog nooit gelezen dat iemand zo lang ongesteld was sinds ze low carb/keto eet…

  1. Ik heb afgelopen paar maanden echt troep gegeten dus ben ook weer aangekomen, maar probeer me nu aan 50 te houden zodat ik volgende week weer terug kan naar 20 gram.
1 like

ik heb sinds maandag geprobeerd low carb/keto te eten en het is eigenlijk best goed gegaan! heb twee uitschieters gehad, wou me eerst ook aan 20 kh houden maar vind dat wel echt heeel moeilijk omdat ik wel graag toch een beetje fruit eet elke dag, en 2x dus iets zoet gegeten (halo top ijs en een chocoladereep zonder toegevoegde suikers) maar denk dat ik ook die meegenomen nog redelijk ok ben mbt koolhydraten (sowieso niet keto, maar nog wel minder koolhydraten dan normaal). Ik wil graag weer keto gaan doen maar ik heb een citytrip/vakantie en een paar etentjes gepland komende weken en dan lijkt t me gewoon echt niet te doen (voornamelijk omdat ik geen enkele zelfcontrole lijk te hebben als ik brood zie)

Dus ja weet t niet goed. ik heb wel gezien dat in tofu heel weinig koolhydraten zitten dus dat ga ik komende week een paar keer klaarmaken. Voor de rest vind ik t wel echt top dat kaas en mayo ineens niet meer ‘verboden’ voelen, voelde ik me goed/energiek de hele week en had minder honger dan normaal!

hoe gaat het met jullie @Frapa @Honey?

Ik probeer sinds deze week lowcarb te eten, met als voornaamste reden: dat ik me wat fijner voel. Ben best een neerslachtig persoon.

Wat zijn de percentages die jullie aanhouden, qua eiwitten, vetten en carb?
Ik probeer zelf
Carb 20%
Eiw 30%
Vetten 50

En welke app gebruiken jullie?

Thnx

Kennen jullie de pizza bodem van Adam’s? Is die lekker?

Wie doet er hier nog steeds aan keto? Ik ben maar weer begonnen. Ik ben nu 4 weken voor m’n werk in het buitenland (USA) en merkte de eerste drie dagen al dat ik was aangekomen omdat het hier moeilijk(er) is om calorieen te tellen. Ga vaak met werk uit lunchen hier omdat niemand eigenlijk lunch meeneemt en ik hier vooral ben om samen te werken is het een beetje raar als ik nooit meega. Anyway, ik denk, als ik weer keto eet dan kan ik het wellicht wat meer in de hand houden! Bovendien vind ik het thuis heel moeilijk om keto te eten omdat ik veel sportklasjes doe en samen met m’n vriend eet maar hier kan ik het toch allemaal zelf bepalen.

Anyway, vandaag dus begonnen en ik heb gegeten:

Ontbijt: een omelet van 3 eieren en 20 gram reduced fat blauwe kaas en een handje sla

Tussendoor: Niks
Lunch: Een pokebowl met geen rijst maar slablaadjes als basis met 6 ounce tonijn/zalm/crab (volgens mij was het wel bijna 200 gram vis haha), ongeveer 3 eetlepels edamame bonen en wat garnering/wortel/komkommer/gebakken uitjes enzo. En een mix van sojasaus en chili mayo als topping. Ik kan het niet tellen maar ik denk ongeveer 6 gram carbs want er zit niks in vis.

Tussendoor: 30 gram cheddar kaas (zo’n neppe stick) en zometeen nog even 10 amandelen voor het sporten maar daar wacht ik nog ff mee

Dan zo sporten

Avond: Ik denk dat ik turkey burgers ga maken met blauwe kaas en sla. Ik wil niet bezuinigen op groente dus alhoewel er niks in de dierproducten zit denk ik ongeveeer 8 gram aan groente wel.

Dus zit ik totaal sowieso wel onder de 20! Lekker beginnetje. Ik hoop dat ik wat turkey overheb om morgenochtend bij m’n eitje te eten want ik had wel echt super honger om 1 uur.

Ik wil ook gaan beginnen maandag! Heb het nog nooit gedaan, maar lijkt me wel heel fijn om hier inderdaad eet inspiratie en ervaringen te kunnen delen.

Ik doe low carb momenteel. Ik eet veel hetzelfde omdat ik dat makkelijk vind om te preppen.

Ontbijt: Koffie met 2 eetlepels 18% cream
Lunch: Omelet met 3,5 omega-3 eieren, gevuld met 63gr cream cheese en een halve rode paprika. (ik maak het omelet met 7 eieren en klap het halverwege het bakken dicht met de 125 gr Philedelphia en gebakken paprika ertussen. Dit snijd ik door midden en is mijn lunch voor 2 dagen.)
Diner: Broccoli met sour cream en een kalkoenworstje.
Snack: klein handje gebakken pecan en amandel noten of een klein bekertje magere yoghurt met een eetlepel warme honing en 20 gr walnoten.

1 like

Ben een paar dagen bezig met keto nu. Voor mijn gevoel gaat het dus heel goed. Heb helemaal geen moeite dat ik graag iets wil eten oid. Vandaag wel heel draaierig en hoofdpijn, maar dat hoort bij de keto-flu als ik het goed heb begrepen.

Heb ook die sticks/strips gekocht om te testen, maar vind het onduidelijk hoe ze werken eigenlijk. Of nouja, hoe ze werken niet. Want je moet er gewoon overheen plassen en dan wordt de stick een andere kleur (in mijn geval donkerpaars). Ik dacht dat dit goed was. Dat je lichaam dan in ketose zit. Of vergis ik me nu?

Ben hier verder niet echt in thuis, maar zijn noten geen optie? Wel calorieën en weinig (geen?) koolhydraten?