Het keto/low carb topic

kaas, proteinerepen (met verlaagd koolhydraatgehalte), olijven, pure chocolade met hoog cacaopercentage? ik zou qua fruit misschien nog iets extra’s erbij eten als ik jou was, bessen ofzo (zijn laag in koolhydraten), of snack-groente zoals champignons of paprika

verder vind ik dit brood heel erg lekker

Samenvatting

https://www.bodyenfitshop.nl/adam-s-fitness-food-adam-s-brot-2-0/

2 likes

De eerste week (bij mij 1,5/2 weken) zijn altijd het lastigste inderdaad. Maar ik heb ook echt de ervaring met keto nu dat ik op een gegegeven moment gewoon geen honger meer had. Dus dat ik wel moest eten van mezelf, maar zelf geen honger.

Hebben jullie nog tips voor low carb warme snacks die niet vet zijn? :sweat_smile:

Joee ik ben weer begonnen hoor!
Ik heb nog vier weken tot ik op vakantie ga (Jamaica). Verder niet echt een doel alhoewel ik wel graag zo’n kilo per week zou willen afvallen. Maar ik moet even kijken of dat lukt want ik ga drie dagen naar een congres en 4 dagen een weekend weg.
Dat vind ik dan weer wel fijn aan keto - In principe heb je een harde regel in plaats van dat je tegen jezelf kan zeggen dat dat ene broodje wel kan!
Dit is mijn vierde dag nu! Eetlijstje vandaag en gisteren:

Gisteren:
O: Vanille Proteinshake met ongezoete amandelmelk en 15 gram pindakaas
T: 1 kipchipolata (Ja raar maar ik heb er dus gewoon 5 gebakken en mee naar werk genomen)
L: Sla met komkommer en een paar cherrytomaatjes. Met 1 kipfilet uit de oven en 50 gram zachte geitenkaas.
T: 1 kipchipolata, twee kleine zakjes fridge raiders (zijn nog meer kipworstjes haha) en 20 gram kaas.
A: Turkeyburgers (gewoon alleen turkey en wat kruiden, wel 7% vet) in sla. Met zelfgemaakte garlic light mayo/yoghurt dip.
T: Over de hele dag heb ik ongeveer 5-10 amandelen gesnackt denk ik.

Vandaag:
O: Vanille Proteinshake met ongezoete amandelmelk en 15 gram pindakaas
T: 1 eitje
L: 1 blikkje tonijn op water gemengd met ong 50 gram avocado en wat light mayo. Met 1 eitje en 15 gram feta. En sla/komkommer/heel klein beetje rode ui
T: 2 chipolatas en nog een zakje van die fridge raiders en een stukje kaas denk ik.
A: Sla met 4 kipchipolatas en 30 gram feta en wat garlic dip.

Wel best saai allemaal. Maar ik hou gewoon best wel van salade en op die manier krijg ik toch nog ongeveer 300 gram groente per dag binnen. Had gisteravond 200 gram radijsjes gesneden maar die heb ik in de ijskast laten liggen dus die zijn voor morgen :frowning:
Wel te veel vlees, wil uiteindelijk iets meer noten/groente gaan eten maar ik sta nu al elke avond een uur in de keuken en snijden duurt zo lang :frowning:

Oh en ik ben dus in 3 dagen echt al meer dan een kilo kwijt. Maar ik weet dat dat altijd gebeurt als je stopt met koolhydraten eten dus dat vind ik moeilijk! Ik probeer vooral nu naar mijn lichaam te kijken.

Gister getraind, dat was wel zwaar want gewichten op weinig koolhydraten is soms moeilijk - maar m’n lichaam moet er weer even aan wennen!

Oke dat was mijn dagboek haha

Ik zou echt niks weten eigenlijk :frowning:
als je iets zoets wil zou je misschien een keto mugcake kunnen maken. Heb ik zelf nooit gedaan want ik heb eigenlijk aan mijn eiwitshake 's ochtends genoeg zoets.
Verder eieren op alle manieren? Worstjes?

Ik eet als ik keto eet echt HEEL veel salade haha want dat is het enige dat ik dan kan bedenken.

1 like

Ik ga maar wat experimenteren met ei en kip denk ik🙈

Dat is wel aardig vet ja😅 aldi had altijd lekkere vegaburgers lowcarb én weinig vet, maar nu helaas niet meer😅

de ah gegrilde vegetarische burgers bevatten ook weinig kh (4 per 100 gram)

verdere low carb Vega snacks zijn braadworst + kipshoarma van DVS, balletjes GG, AH stukjes als van kip (vind dit echt niet lekker maar is 1g kh in zo’n heel bakje) en de nieuwe ah vegetarische spiesjes

Ik eet nu ongeveer anderhalve week low carb en het gaat best goed! als ik zin heb in zoet eet ik trouwens zo’n Stevia chocoladereep, of Hands off my chocolate 85% cacao, zit nog 15g kh in zo’n hele reep (te veel voor keto maar prima voor low carb als je de rest van de dag hebt opgelet)

2 likes

Ik heb een tijdje terug ei muffins gemaakt in de oven. Gewoon wat groente oid, dan ei er bij en in een muffinvormpje doen. Je kan dat volgens mij ook in de magnetron maken!

1 like

Bedankt voor de tips :innocent: @littlelamb @Reader

Zijn er nog mensen hiermee bezig? Ik ben gister begonnen, vegetarisch keto wel. Heb een meal plan gekocht online maar dat was niet zo’n top idee denk ik. Zijn er mensen die het vegetarisch doen?

Oh grapje hierboven staan allemaal vega tips

Was wel van plan weer met keto te gaan starten. Heb het vorige keer maar 1,5 maand volgehouden. Maar toen zag ik het echt als dieet en vond ik het wel echt vrij lastig! Ik eet wel gewoon vlees verder dus daarmee kan ik je niet helpen.

Waarom heb je het toen niet volgehouden? Te veel restricties?

Ja! Ik vond het toen heel lastig en wilde soms heel graag gewoon brood eten haha.

Ja daar ben ik ook bang voor, dat dat gaat gebeuren. Voor nu lukt het nog wel maar weet nu al dat ik dat constant met eten bezig zijn (voorbereiden etc, niet zo maar ff wat kunnen eten onderweg) lastig ga vinden. Heb nu drie dagen vrij en vond het wel chill om het nu te beginnen. Maar moet nog maar zien hoe t gaat op werk.

Oja! Foodpreppen moet je idd even in je systeem krijgen maar dat vond ik stiekem wel chill. Geeft superveel rust in je (mijne iig) hoofd als je gewoon weet wat je gaat eten en wanneer.

Ja dat is misschien ook wel zo. Heb nu dagen vrij, merk dat ik de hele tijd zo met eten bezig ben. Maar nu heb ik er tijd voor. Ga vanmiddag cloud bread maken, lijkt me leuk. Morgen weer werken dus ben al de hele tijd aan het plannen hoe ik dat moet doen.

2 likes

Deze zoetstof is trouwens echt bomb, geen nare nasmaak

1 like

Lunch, avondeten en snacks voor vandaag. Kokosmeelpannenkoeken met 50 gram aardbeien, omelet van 2 eieren en 100 gram spinazie met cheddar. 30 gram Brazil nuts, twee babybel en een eiwitreep. Ga zo nog een shake maken met kokosmelk, eiwitpoeder, pindakaas en cacao.

Denk niet dat ik alles opkrijg maar moet tot half twaalf werken dus zekere voor het onzekere.

11 likes

Hi… ik zie de hoeveelheid brasilnuts ofwel paranoten, maar volgens mij mag je er maar een aantal eten per dag. Zie link…

4 likes