De eerste week (bij mij 1,5/2 weken) zijn altijd het lastigste inderdaad. Maar ik heb ook echt de ervaring met keto nu dat ik op een gegegeven moment gewoon geen honger meer had. Dus dat ik wel moest eten van mezelf, maar zelf geen honger.
Hebben jullie nog tips voor low carb warme snacks die niet vet zijn?
Ik ga maar wat experimenteren met ei en kip denk ik🙈
Dat is wel aardig vet ja😅 aldi had altijd lekkere vegaburgers lowcarb én weinig vet, maar nu helaas niet meer😅
de ah gegrilde vegetarische burgers bevatten ook weinig kh (4 per 100 gram)
verdere low carb Vega snacks zijn braadworst + kipshoarma van DVS, balletjes GG, AH stukjes als van kip (vind dit echt niet lekker maar is 1g kh in zo’n heel bakje) en de nieuwe ah vegetarische spiesjes
Ik eet nu ongeveer anderhalve week low carb en het gaat best goed! als ik zin heb in zoet eet ik trouwens zo’n Stevia chocoladereep, of Hands off my chocolate 85% cacao, zit nog 15g kh in zo’n hele reep (te veel voor keto maar prima voor low carb als je de rest van de dag hebt opgelet)
Ik heb een tijdje terug ei muffins gemaakt in de oven. Gewoon wat groente oid, dan ei er bij en in een muffinvormpje doen. Je kan dat volgens mij ook in de magnetron maken!
Zijn er nog mensen hiermee bezig? Ik ben gister begonnen, vegetarisch keto wel. Heb een meal plan gekocht online maar dat was niet zo’n top idee denk ik. Zijn er mensen die het vegetarisch doen?
Oh grapje hierboven staan allemaal vega tips
Was wel van plan weer met keto te gaan starten. Heb het vorige keer maar 1,5 maand volgehouden. Maar toen zag ik het echt als dieet en vond ik het wel echt vrij lastig! Ik eet wel gewoon vlees verder dus daarmee kan ik je niet helpen.
Waarom heb je het toen niet volgehouden? Te veel restricties?
Ja! Ik vond het toen heel lastig en wilde soms heel graag gewoon brood eten haha.
Ja daar ben ik ook bang voor, dat dat gaat gebeuren. Voor nu lukt het nog wel maar weet nu al dat ik dat constant met eten bezig zijn (voorbereiden etc, niet zo maar ff wat kunnen eten onderweg) lastig ga vinden. Heb nu drie dagen vrij en vond het wel chill om het nu te beginnen. Maar moet nog maar zien hoe t gaat op werk.
Oja! Foodpreppen moet je idd even in je systeem krijgen maar dat vond ik stiekem wel chill. Geeft superveel rust in je (mijne iig) hoofd als je gewoon weet wat je gaat eten en wanneer.
Ja dat is misschien ook wel zo. Heb nu dagen vrij, merk dat ik de hele tijd zo met eten bezig ben. Maar nu heb ik er tijd voor. Ga vanmiddag cloud bread maken, lijkt me leuk. Morgen weer werken dus ben al de hele tijd aan het plannen hoe ik dat moet doen.
Lunch, avondeten en snacks voor vandaag. Kokosmeelpannenkoeken met 50 gram aardbeien, omelet van 2 eieren en 100 gram spinazie met cheddar. 30 gram Brazil nuts, twee babybel en een eiwitreep. Ga zo nog een shake maken met kokosmelk, eiwitpoeder, pindakaas en cacao.
Denk niet dat ik alles opkrijg maar moet tot half twaalf werken dus zekere voor het onzekere.
Hi… ik zie de hoeveelheid brasilnuts ofwel paranoten, maar volgens mij mag je er maar een aantal eten per dag. Zie link…
Wow heh dat wist ik niet. Ik eet ze bijna nooit gelukkig
Hoe maak je de pannenkoeken?
Welke shake gebruik je?