Het keto/low carb topic

Wow heh dat wist ik niet. Ik eet ze bijna nooit gelukkig

Maar ze zijn net wel heel gezond om dagelijks te eten! Alleen slechts een paar per dag dus.

Hoe maak je de pannenkoeken?

Welke shake gebruik je?

Nou vind het geen super goed recept dus ga volgende keer naar iets anders zoeken. Maar dit zijn de coconut pancakes van wholesome yum.

Maar ze worden super vloeibaar en bakken niet zo goed. Wordt meer roerei. Ik snap niet wat ik verkeerd doe.

Sidenote: ik heb al m’n eten op natuurlijk.

1 like

Dat is wel gek, er staat het beslag even laten staan om in te dikken?

Ja dat heb ik gezien

Tip is dat de keto flu (of low carb gewenning) geen joke is! Geef jezelf echt even tijd om eraan te wennen, sowieso een paar dagen. Ik was echt slapjes de eerste drie a vier dagen.

1 like

Ik gebruik een Engels merk! Gewoon Whey.
Ik zou zelf de standaard van Body en fit niet aanraden als je low carb doet - die heb ik een tijdje gehad en daar kreeg ik echt heeeel erge buikpijn van. Verder is alles wel goed, kijk alleen even naar de koolhydraten!

Oh het gaat je helemaal lukken. Mijn moeder is om exact dezelfde reden gestopt met koolhydraten eten en voor het eerst in 2 jaar zijn d’r suikerwaardes ok!
Eet denk ik ongeveer hetzelfde aan grammen kh en ze is 14 kilo verloren in ongeveer een jaar, en wel nog gewoon wijn gedronken en uit eten geweest!
Mijn tips zijn:
-Ik blijf gewoon light drankjes drinken (en m’n moeder ook en die is daar nog steeds zoveel mee verloren). Zitten vaak geen koolhydraten in en omdat je best weinig zoete producten mag eten vind ik het echt fijn
-Even vragen of je proteineshakes mag (zolang ze maar 1-3 gram koolhydraten hebben). Ik nam dat dan met wat amandelmelk en dat is echt een fijne zoete snack.
-Je moet inderdaad echct even je frame of mind aanpassen en gewoon echt even dat brood en koek en snoep blokken. Super moeilijk maar je weet dat het voor een goed doel is. Ik vind persoonlijk een halve boterham eten en dan niet meer, moeilijker dan het gewoon helemaal laten staan.

  • Iemand had laatst ergens het idee gezet om van alles wat je eet een foto te maken op een dag en dat dan in een mapje op je telefoon te zetten. Ik vond dat echt een goede tip want dan ga je dus niet in 1 keer een hele zak drop opeten want dan moet het op de foto haha.
  • Eerste paar weken heeeel veel water drinken! Helpt echt heel erg tegen de hoofdpijn en vaak heb je ook gewoon dorst.
  • Probeer ook genoeg zout te eten

succes! gaat je helemaal lukken!

Shit bedoel je deze:

Die heb ik net besteld :see_no_evil: In de variety pack omdat ik nu rijst eiwit heb maar die is zonder smaakje en zo krijterig. Wilde graag ff wat anders gebruiken. Hoop niet dat ik er buikpijn van krijg :frowning:

Ik heb trouwens ook eiwitrepen besteld in de smaak lemon cake. Omg die lijken me zo chill. Ik merk dat ik het moeilijk vind om aan genoeg eiwit te komen omdat ik geen vlees eet. En vegetarisch eiwit gaat gepaard met heel veel vet, zoals kaas etc (niet erg met keto maar moet wel een beetje oppassen). Tofu en tempeh kan ik niet eten.

Trouwens heel irritant, ik houd dus alles bij in MFP maar die eiwitrepen staan er standaard met veel te veel koolhydraten in. Omdat degene die ze ingevuld heeft gekeken heeft naar het totaal en niet de koolhydraten uit suiker. In zo’n bar zit vaak 10 gram koolhydraten uit polyolen, zoetstof, en die tellen niet mee. Maar als ik het invoer schiet mn carbs count echt omhoog. En wil het wel invoeren want eiwitten wil ik ook bijhouden.

Ja kan me voorstellen. Keto + Vegetarisch lijkt me inderdaad super moeilijk omdat alle low-carb vegetarische producten automatisch veel vet hebben.
Ik weet niet hoe low-carb je eet maar ik vind Fage 5% yoghurt super erg vullen en heeft heel veel eiwit. En inderdaad eiwitshakes!

Naja het kan best dat het meeviel hoor. Toen ik die shakes nam deed ik zo’n programma van B&F, drie shakes per dag en shakepannekoeken of omelet als avondeten. Je moest het ook met magere melk mixen dus het kan ook best van de melk zijn geweest! Ik moest na een dag stoppen omdat ik echt bang was dat ik moest winden en m’n hele collegezaal zou uitstinken (sorry TMI) ! hahahha. Maar ik heb ook wel vaker moeite met darmproblemen. (Ga het geen IBS noemen want nooit diagnose gekregen maar ik kan bv ook geen drop eten of super veel yoghurt ofzo. oh of shoarmakruiden (??)

Ohja dat klinkt wel als een heftig programma, sowieso zou ik het kauwen op dingen heel erg missen met alleen maar shakes :smile: Ik heb ook wel een lastige buik maar heb tot nu toe nergens last van terwijl ik ineens wel meer zuivel ben gaan eten. Maar tot nu toe gaat het goed.

Ik probeer onder de 25 gram koolhydraten per dag te blijven en houd dat dus bij in een app. Maar het is moeilijk als je ook af en toe wat groente wil eten. En in avocado zitten irittant veel koolhydraten. Ben tot nu toen in twee weken wel wat kilo’s kwijt dus denk wel dat het zo werkt. Weet jij dit trouwens: het is de bedoeling dat je 5% van je calorieën uit koolhydraten haalt. Maar ik zit daar vaak wel boven maar blijf wel altijd onder de 25 gram. En ik eet zo’n 1400 kcal per dag. Is het dan nog steeds ok om onder de 25 te blijven of moet ik echt die 5% aanhouden. Want dat is 18gram per dag en dat is zo weinig. Dat lukt me echt bijna niet als ik ook een beetje groente wil eten.

Wauw, maar als je in twee weken kilo’s kwijt bent dan gaat het toch helemaal goed zo? Ik zou niet zoveel op de percentages letten hoor, volgens mij zit je sowieso goed als je onder de 25-30 blijft.
Ik denk niet dat het super belangrijk is, zolang je afvalt is het prima! Je keek niet zo naar die hele ketosis fase, voor mij was dit meer een truc om redelijk makkelijk onder m’n calorieendoel te blijven. Vond het soms moeilijk om meer dan 1100 per dag te eten!

1 like

Yep! Ik eet nu even koolhydraten maar als ik keto eet zorg ik dat ik gewoon altijd een aantal dingen in de vriezer heb zodat ik snel klaar ben. Ik koop vaak tonijn en zalm uit de vriezer. Ik vind zelf heel lekker om tenderstem broccoli (Hoe heet dat hier? bimi misschien)? in een ovenschaal te gooien en daar dan een stukje bevroren zalm op gooien, wat kruiden naar smaak, wat knoflook en olie. 1 minuut werk en dan 15 minuten later heb je een super lekker maaltje!
Verder eet ik veel blikjes tonijn maar ook gewoon kant en klaar vlees. Low carb is DUUR haha.

Ik hou wel echt van salade, ook als avondeten. Dat scheelt wel echt denk ik.

1 like

Eet je genoeg eiwitten? Dat helpt bij mij zo. Als ik een shake drink rond twaalven kan ik zo tot vier/vijf door zonder hongergevoel. Eiwitrepen werken ook echt goed. Ik merk nu vaker dat ik teveel eten heb voor een dag.

Pff ik vind drie crackers en een salade niet zo veel hoor. Maar jij doet low carb toch? Ik vond dat altijd wel moeilijk vol te houden. Super goed dat het goed gaat!

Kennen jullie eiwitrepen/proteine snacks die ook echt lekker zijn?

Hm ik vind eigenlijk heel veel eiwitrepen lekker (want enorme zoetekauw), maar die van Snap!, Carbrite, Combat en Warrior zijn echt net candybars

Net alsof je een mars eet zegmaar? Vond bijv fulfil echt ranzig, net lijm😅