Ik ben nu zo’n anderhalve week bezig met koolhydraatarm leven (zit meestal tussen de 20 en 30 gram per dag en houd als maximum 40 aan) dus ga dit topic even doorspitten voor tips. Tot nu toe vind ik het goed te doen, ben al wat afgevallen (dat is ook mijn voornaamste doel) en merk dat mijn buik een stukje platter is. Ik vierde afgelopen weekend een feestje en had ook weinig moeite om dingen te laten staan. En nu liggen er al een aantal dagen een paar zakken chips in de kast die ik voorheen al lang op zou hebben, maar daar heb ik nu 0 moeite mee. Dus ik hoop dat ik dit een flinke tijd volhoud!
Een nadeel vind ik wel dat ik veel meer dierlijke producten heet dan voorheen. Ik probeerde maximaal twee keer per week vlees/vis te eten en merk dat ik dat tot nu toe bijna dagelijks doe. Daarnaast eet ik ook ineens veel eieren, yoghurt en kaas. Hier voel ik me niet helemaal goed bij. Zijn hier meer vegetariërs en veganisten die koolhydraatarm leven? Hoe doen jullie dit? Ontbijt en lunch lukt me op zich prima maar qua avondeten vind ik het lastiger. Vind in vleesvervangers bijvoorbeeld best veel koolhydraten zitten terwijl ik soms wel behoefte heb aan iets met een lekkere bite. Tips?
Wat ik tot nu toe zoal op heb als avondeten:
- broccolirijst met kipfilethaasjes, feta, olijven, komkommer en paprika
- curry met kipfilet, sugarsnaps en neprijst
- courgettesoep met zalmsnippers
- kapsalon met ijsbergsla, gyros, komkommer, kaas en een beetje knoflooksaus