Het keto/low carb topic

Ik heb wel het idee dat die eiwitten redelijk overschat worden. Ik eet gewoon wat ik eet op een dag en het gaat prima. Soms een shake voor een boost of omdat ik gewoon zin heb in iets zoets. Zou er niet te veel mee bezig zijn.

Op sommige dagen haal ik niet eens de 30 gram eiwitten per dag en heb wel het idee dat dat te weinig is.
Verder ben ik het wel met je eens, want ik heb echt wel (kleine) spiergroei gehad zonder de hoeveelheid eiwitten die ik eigenlijk zo moeten binnenkrijgen voor die spiergroei.

& @Banananana Dat geldt misschien voor gezonde mensen. Voor mensen die ziek zijn, kort of lang, zou ik wel aanraden goed op eiwitten te letten. Dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden. Toen de dietiste mij op een eiwitrijk, koolhydraatarm dieet zette, na 4 jaar vrijwel veganistisch gegeten te hebben (ik was toen 2 jaar chronisch ziek), wist ik niet wat er met mij gebeurde de eerste weken. Alsof er een extra energiekabel was aangesloten. Ik merk het nu ook heel duidelijk in periodes dat mijn gezondheid weer minder is, dat extra eiwitten eten helpt.

Wat ik denk dat @Banananana bedoelde en waar ik het mee eens ben is dat je niet heel krampachtig op elke gram eiwit hoeft te letten, niet dat je geen eiwitten nodig hebt.
Maar ik dus op de dagen dat ik geen vlees of vis eet dus echt heel weinig eiwitten krijg wil ik daar wel op letten.

We heftig dat je er zo ziek van bent geworden, gelukkig gaat het nu beter. Eet je dan nu ook weer dierlijke producten of heb je ook zonder dat je eiwitten omhoog kunnen gooien?

Trouwens over shakes, mocht je dat gaan doen. Ik heb wel tips over welke lekker zijn en welke niet. Ik heb nu een probeerset van myprotein en die vind ik echt minder lekker dan die van body&fit. Die laatste worden ook dikker dus voelt vullender. En smaken zijn lekkerder. En bulkpowders vind ik ook lekker qua smaak maar ze worden niet heel dik.

Ik ben wel weer dierlijke producten gaan eten, en als ik ziek ben (ik heb moeilijk behandelbare astma en vrij regelmatig een aanval en sneller last van griep etc) soms vlees van de biologische slager. Maar dat eet ik max 1x per maand. Door met vleesvervangers te werken, kaas zoals halloumi, feta, mozzarella en paneer. 1x per week wat vis. Kwark met hoog proteine gehalte is ook een geweldige bron.

Ik probeer dus minimaal 75 gr eiwitten te eten. 25 gr per maaltijd ongeveer. Blijf ik moeilijk vinden als “bijna” vegetariër.

1 like

Welke heb je van body&fit?
Ik vind het wel makkelijk als ik het ook gewoon met water kan maken.

Ik heb nu pistache en nog wat overblijfselen van een sample box. Heb twee keer zo’n box besteld, vind verschillende smaakjes lekkerder dan steeds dezelfde.

Kan gewoon met water ook.

Ik ga ook naar zo’n sample box kijken, wil niet met zo’n hele bus achterblijven als ik het niet lekker vind. Ben benieuwd!

Heb je gekocht?

Bij mijn gaat het zo bizar hard te laatste dagen. Ik merk ook dat ik echt heel weinig nog eet, heb veel minder honger en mn maag is een stuk kleiner waardoor ik snel te veel eet en ook lang geen honger heb. Ik drink 's ochtends nog steeds de bullet koffie. Dan wat nootjes, rond enen lunch met twee crackers, tussen vier en vijf klein snackje en tussen half zeven en half acht avondeten. Ben nu in totaal 8.2 kg kwijt, waarvan ongeveer 2 in de laatste week? Bizar.

3 likes

Ja ik heb de taste & discover van b&f besteld. 10 zakjes, 7 verschillende smaken, heb alleen nog vanille gehad, benieuwd naar de rest.

1 like

Iemand nog actief bezig met low card op dit moment?

ja! alweer nog steeds etc

Ik zou dit ook weer zo graag op willen pakken, maar ik vind het zo lastig te combineren met een fulltime baan. Al zou ik al blij zijn met een keto lunch, aangezien ik niet weet of ik mijn vriend zo ver krijg. Ik ga dit topic maar weer eens doorspitten. Heb sowieso nu voor deze week al boodschappen, dus dan heb ik nog mooi een week de tijd om info in te winnen.

@Banananana ooh fijn! Doe jij het al lang?
Ik ben nu een week bezig en 90% van de tijd kan ik het prima verdelen en heb ik geen honger. Heb jij nog tips van producten/maaltijden die het proberen waard zijn?

@Amoruccio ik doe dit ook met een fulltime baan en voor mij werkt het prima! Ik heb geen partner, dus ik bepaal alles zelf dus in dat opzicht een voordeel. Wellicht gewoon eens proberen?

Ik hou max 70 gram koolhydraten aan per dag.

Ik probeer keto te doen maar neem het niet zo nauw met bijvoorbeeld de fruitregels want ik moet gewoon aardbeien, frambozen en blauwe bessen kunnen eten. Dat mag ook maar ik eet er teveel van voor keto regels. So be it.

Tips: de magere kwark van campina, 2.7 khd. Vind ik super chill. Ik vind de suikervrije praline chocola van cereal heel erg lekker. En ik eet wel eens een keto tosti met low carb pita broodjes van joseph. Crackers en brood van tasty basics vind ik ook chill. En verder eet ik vaak dezelfde dingen. Ohja heb een aantal pannenkoekmixen van cleanfoods voor makkelijke ontbijtjes. En ik drink vaak een eiwitshake met extra groente zoals spinazie of broccoli

Oh en butter chicken is een van mijn favo makkelijke goedkope recepten, soms met sperziebonen

1 like

Ja ik!! Ik wist niet dat dit topic er was dus ga alles ff teruglezen!
Ben nu bijna twee maanden bezig en bijna 10kg kwijt :tada:

2 likes

Ik ben sinds afgelopen augustus bezig met lowcarb en ben 35 kilo afgevallen. (Laatste weging was in januari geen idee wat er nu af is of bij. Moet ongeveer nog 40) Moet zeggen dat ik de laatste weken enorme dippen heb, terwijl ik voor het hele dagen thuis zitten en bezig zijn ik echt heel strikt was. Vind het behoorlijk vervelend. Herkennen jullie dit?

1 like

Ik ben juist weer begonnen omdat we zoveel thuis zijn en ik nu tijd heb om elke maaltijd voor te bereiden. Eerder ging het me enorm tegenstaan dat ik altijd alles moest voorbereiden en onderweg en op werk niet makkelijk keto kon eten. Maar nu heb ik daar juist helemaal geen last van. En ook met sporten, heb een aantal dingen aangeschaft die het makkelijk maken en nu gaat het zo veel simpeler.

Maar de tering, 35 eraf. Lekker man! Echt super goed bezig. Heel knap.

Ik ben nu ook weer alles aan het bijhouden in een schriftje. Structureel met tijden etc. Probeer nu gewoon een uur per dag te wandelen, Just dance of een blogilates. En toch schier ik nu vaker in de verleiding om met m’n vriend z’n vreet buien mee te schieten :sweat_smile:
En werk was het: ongv 10 a 11 uur van huis door reizen en werk. Dus verpakken en niet meer dan dat

En thanks haha, ja het is wat. Blij dat het eraf is.